Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - Dzielnica XIII NR 17:

"Językowe podróże Guliwera"-laboratorium językowe w SP 47

Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt lokalny - Dzielnica XIII Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Szkoła Podstawowa nr 47 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1 w Krakowie, ul. Mysliwska 64

Opis projektu

Laboratorium językowe utworzone miałoby być w Szkole Podstawowej nr 47 w sali lekcyjnej, w której uczą się uczniowie naszej szkoły. Sala lekcyjna umiejscowiona jest na piętrze szkoły , w której uczniowie uczestniczą w lekcjach języka angielskiego.

Realizacja projektu związana jest z odpowiednim wyposażeniem klasy oraz pełnym przygotowaniem nauczycieli do korzystania z różnorodnej funkcjonalności pracowni. Dostosowanie sali lekcyjnej polegałoby na: odmalowaniu pomieszczenia a następnie wyposażenie jej w odpowiedni sprzęt, który stworzy nowoczesne laboratorium językowe. Byłyby to 24 stanowiska uczniowskie wyposażone w słuchawki. Stoliki i krzesełka uczniowskie w pełni ergonomiczne zapewnią dzieciom komfort pracy oraz umożliwią prowadzenie rozmów i dialogów z utrzymaniem kontaktu wzrokowego z każdym rozmówcą. Wszyscy uczniowie skierowani będą w stronę nauczyciela i tablicy co zapewni im płynność w wykonywaniu zadań i poleceń. Biurko nauczyciela wyposażone we wbudowany do blatu monitor z hartowana szybą pozwoli na szybkie planowanie i zmienianie organizacji procesu dydaktycznego. To rozwiązanie spowoduje, że monitor nie będzie zasłaniał dzieciom obrazu na tablicy interaktywnej.

Meble szkolne zaprojektowane są i wykonane tak, że wszystkie kable łączące stanowiska pracy uczniów z głównym pulpitem nauczyciela znajdują się pod blatami, a na stolikach będzie panował ład i porządek.

Kolejnym etapem prac będzie zaplanowanie i przeprowadzenie szkoleń nauczycieli języka angielskiego do pracy z pracownią językową. Szkolenia powinny być przeprowadzone przez podmioty odpowiedzialne za wykonanie pracowni. Poznanie przez nauczycieli pełnej funkcjonalności i możliwości laboratorium językowego zapewni najlepsze jego wykorzystanie na rzecz dzieci. Sami nauczyciele odniosą swoje kompetencje w zakresie pracy z nowoczesnymi technologiami.

Ważnym i niezbędnym elementem tej pracowni jest zakup i wyposażenie jej w tablicę multimedialną, która zapewni pełne wykorzystanie jej możliwości technicznych a dla dzieci dodatkowo uatrakcyjni proces nauczania.

Pracownia wyposażona będzie w wysokiej jakości komputer, który przejmie rolę magnetofonu, odtwarzacza płyt CD. Będzie można dokonywać cyfrowych nagrań materiału językowego, sterować pracą projektora, tablicy multimedialnej i dystrybuować sygnał audio do poszczególnych dzieci. Nauczyciel będzie mógł dokonywać nagrań dialogów i rozmów uczniów prowadzonych w języku angielskim, rejestrować je na dysku za pośrednictwem rejestratora dźwięku. Taki materiał może służyć do indywidualnej pracy z dziećmi w celu korygowania błędów przez nie popełnianych, pozwoli uczyć poprawnej wymowy i posługiwania się językiem obcym. Sterowanie pracownią odbywa się w pełni za pomocą wbudowanego do blatu monitora bezdotykowego.

Pracownia językowa zaopatrywana będzie sukcesywnie w odpowiednie programy multimedialne wspomagające nauczanie języka angielskiego na rożnym poziomie opanowania tego języka. Docelowo utworzona zostanie biblioteczka multimedialna w języku angielskim, której zasoby będą mogły być wykorzystywane do pracy na różnym poziomie znajomości języka obcego.

Pracownia językowa zostanie wykonana przez wyłonioną w drodze procedury przetargowej właściwą firmę, która spełni wszelkie kryteria związane z ostatecznym jej wyglądem i wyposażeniem.


UZASADNIENIE PROJEKTU

Utworzenie pracowni językowej jest ze wszech miar uzasadnione współczesnymi potrzebami dzieci już od najmłodszych lat . Założenia edukacyjne polskiej szkoły nakładają na nauczycieli obowiązek jak najlepszego przygotowania uczniów do kolejnego etapu edukacyjnego, które potwierdzane jest wynikami zewnętrznego sprawdzianu w klasie VI.

By sprostać tym obowiązkom przedszkole i szkoła winny stworzyć dzieciom jak najlepsze warunki do nauki języków obcych. Pracownia językowa otworzy przed dziećmi nowe możliwości pozwalając im w nowoczesny i efektywny sposób nabyć i utrwalić umiejętności językowe.

Obserwując naszych uczniów zauważamy, ze wśród kompetencji językowych mówienie i rozumienie słuchanego tekstu przychodzi im najtrudniej. Możliwości techniczne pracowni i jej funkcjonalność zapewnią dzieciom wyższy standard słuchanego tekstu, ułatwi konstruowanie wypowiedzi i jej komunikowanie z innymi kolegami w grupie.

Wyposażenie szkoły w nowoczesne laboratorium językowe przyczyni się do realizacji potrzeb edukacyjnych uczniów naszej szkoły poprzez lepsze ich przygotowanie do posługiwania się językiem obcym, niwelowane najtrudniejszej do pokonania bariery, jaką jest lęk przed mówieniem w języku obcym. Stworzy też szansę uczniom na lepiej wynik w egzaminie zewnętrznym z języka angielskiego i ułatwi im lepszy start w szkole gimnazjalnej a później w dorosłym życiu.

Pracownia językowa przede wszystkim służyła będzie obecnym i przyszłym uczniom naszej szkoły oraz dzieciom uczęszczającym do przedszkola. Dzieci z różnych grup i klas będą mogły w codziennym procesie nauczania korzystać z funkcjonalności tego laboratorium. Pracownia ta wykorzystywana będzie również przez dzieci po zakończonych lekcjach na zajęciach pozalekcyjnych i kołach zainteresowań.

Pracownia mogłaby służyć dorosłym mieszkańcom okolic szkoły – rodzicom dzieci, którzy chcieliby efektywnie i skutecznie uczyć się języków obcych. Dzięki temu mieszańcy okolic szkoły uzyskaliby dostęp do nowoczesnej pracowni i efektywnych metod nauczania języków.

Pracownia językowa będzie mogła służyć małym i dorosłym mieszkańcom dzielnicy XIII.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Farby malowsnie sali 500,00 PLN
Umowa zlecenie umowa na remont sali lekcyjnej 800,00 PLN
Pracownia językowa zakup pracowni językowej, montaz pracowni, szkolenie nauczycieli 26 000,00 PLN
Tablica multimedialna eBeam Edge Wireless zakup i motaż tablicy multimedialnej 3 000,00 PLN
Komputer zakup komputera 1 500,00 PLN
Tablica suchościeralna zakup tablicy suchościeralnej 300,00 PLN
Programy multimedialne zakup programów multimedialnych do nauki jezuków obcych 500,00 PLN
32 600,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
wyłonienie wykonawcy wyłonienie firmy realizujacej projekt grudzień 2016 r.-styczeń 2017r.
malowanie malowanie sali lekcyjnej styczeń-luty 2017r.
wykonanie i montaż laboratorium organizacja pracowni językowej w sali lekcyjnej luty-marzec 2017r.
zakup i motaż tablicy multimedialnej i komputera zakup tablicy i komputera oraz montaż w sali lekcyjnej luty-marzec 2017r.
przeszkolenie nauczycieli szkolenie instruktażowe dotyczące pracy z pracownia językową marzec-kwiecień 2017r.
utwożenie bilblioteki multimedialnej zakup oprogramowania do nauli języków obcych i innych pomocy kwiecień-maj 2017r.
Charakterystyka długoterminowych skutków: Realizacja projektu nie będzie generowała kosztów w długookresowej perspektywie. Pracownia będzie służyła zarówno uczniom jak i mieszkańcom chcącym skorzystać z nowoczesnej pracowni językowej.
Wróć do poprzedniej strony