Ulicą Bielańską nad Wisłę
Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt lokalny - Dzielnica VII Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Mirowska, Kraków, Polska
Krótki opis projektu
Zbudowanie progów zwalniających na ul. Bielańskiej oraz wyznaczenie przejścia dla pieszych/rowerowego w poprzek ul. Mirowskiej na wysokości przystanku a. Bielańska, oraz wybudowanie chodnika na ul. Mirowskiej od przystanku do istniejącej trasy spacerowej.
Opis projektu
Proponujemy:
- wybudowanie 3 progów zwalniających na ul. Bielańskiej, (opisując od ul. Mirowskiej) 1 przed lustrem drogowym, 2 za
- ustanowienie przejscia dla pieszych oraz rowerów na wysokosci przystanku autobusowego Bielańska (wylot ul. Orlej na ul. Mirowską)
- wybudowanie ok 150 m chodnika od przystanku autobusowego Bielańska w stronę trasy spacerowej/rowerowej w stronę Tyńca - Bursztynowego Szlaku
UZASADNIENIE PROJEKTU
Chcesz bezpiecznie dojść na spacer Wałem Wiślanym albo dojechać na Bursztynowy Szlak Rowerowy w kierunku Tyńca?
Na naszym osiedlu wiele osób spaceruje z wózkami, z małymi dziećmi, z pasami, bardzo często też widać rowerzystów z naturalnego szlaku rowerowego Las Wolski-Tyniec. Głównym kierunkiem wycieczek są Wały Wiślane na wys. Stopnia Wodnego Kościuszko/Bursztynowy Szlak Rowerowy. Niestety trasa ulicą Bielańską jest bardzo niebezpieczna ze względu na słabą widoczność szybko jadących aut, przejście z wózkiem jest bardzo ryzykowne, podobnie jazda na rowerze. Widoczność ogranicza ostry zakręt, skała oraz krzewy. Alternatywą do tej trasy jest zjazd serpentynami i ul. Księcia Józefa, co zdecydowanie jest mniej bezpieczne. Uważamy, że progi zwalniające zwiększyłyby bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów na tym odcinku trasy.
Po pokonaniu ul. Bielańskiej dochodzi się do krótkiego odcinka ul Orlej, potem ul. Mirowskiej i tam właściwie człowiek powinien zawrócić, bo nie ma nigdzie chodnika ani przejścia dla pieszych, mimo, że na przeciwko jest przystanek autobusowy. I aż się łezka w oku kręci, że nie ma jak bezpiecznie dojść/dojechać do trasy w kierunku Tyńca. Dlatego apelujemy o wyznaczenie tam przejścia dla pieszych oraz krótkiego odcinka chodnika od przystanku autobusowego przez mostek nad Sanką do istniejącej już trasy spacerowej.
Realizacja projektu po pierwsze zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców, rowerzystów z okolic, po drugie zachęci mieszkańców do częstszych wycieczek pieszych bądź rowerowych - podniesie jakość życia, po trzecie może wpłynąć na zwiększenie bezpieczeństwa "społecznego" - ludzie lepiej się poznają wspólnie spacerując. Progi zwalniające zniechęcą kierowców do korzystania z tej trasy, a zachęcą do korzystania z nowobudowanego odcinka trasy w kierunku Kryspinowa, co więcej mieszkańcy przy ul Bielańskiej także się ucieszą, że samochody będą wolniej jeździły pod ich domami.
| Nazwa | Opis | Koszt |
|---|---|---|
| Zakup sadzonek | Zakup sadzonek | 50 000,00 PLN |
| 50 000,00 PLN |
| Nazwa | Opis | Data |
|---|---|---|
| Realizacja Projektu | Realizacja projektu poprzez wyłonienie sprzedawcy, oraz akcję sadzenia drzew. | Wiosna/Lato 2020 |