Bezpieczna droga na Krakowskie Błonia- ul. Mydlnicka
Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Mydlnicka, Kraków, Polska
Opis projektu
Projekt zakłada poszerzenie nawierzchni jezdni na ul. Mydlnickiej od skrzyżowania z ul. Piastowską na odcinku około 800 m. Realizacja ta ma za zadanie zwiększenie bezpieczeństwa osób, które korzystają z tego miejsca jako dojścia i dojazdu do Błoń, gdzie skupia się aktywny wypoczynek. Będzie to więc pewnego rodzaju "przedłużenie Błoń".
Na działania składa się głównie poszerzenie jezdni do ok. 4,5 m, tak aby było możliwe wyminięcie się dwóch aut, oraz bezpieczne ominięcie pieszych i rowerzystów przez przejeżdżające samochody. Szerokość powinna być podyktowana dostępnością gruntów należących do miasta Krakowa.
Inwestycja rozpocznie się od ul. Piastowskiej w kierunku ul. Zarudawie na długości około 800 m - jest to prosty odcinek do załamania się ul. Mydlnickiej. W przypadku dostępności środków warto było by przedłużyć inwestycję do ul. Zarudawie w celu “zamknięcia pętli” utworzonej przez ścieżki wzdłuż Rudawy i ul. Emaus. Z której aktualnie korzystają osoby poruszające się pieszo i na rowerach, z i na Błonia.
W sytuacji, gdy środki byłyby wystarczające oraz struktura gruntów na to pozwalała można by rozszerzyć projekt o:
- budowę drogi dla rowerów. Nawierzchnia drogi rowerowej powinna być asfaltowa, wykonana z mieszanek asfaltowo-bitumicznych,
- budowa osobnego miejsca dla pieszych - chodnika z kostki brukowej,
- w miejscach przecinających jezdnię urządzenie bezpiecznych przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerów.
Lub też realizacja tego projektu byłaby wstępem do realizacji wyżej opisanych działań w przyszłości, gdy byłyby na to zabezpieczone odpowiednie środki.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Komu ze spacerujących, biegających, rolkarzy czy rowerzystów na krakowskich Błoniach nie przyszło nigdy do głowy:
- "Tu jest za dużo ludzi!!!"
- "Czy ci wszyscy ludzie muszą tutaj jeździć na tych rolkach, gdy ja chcę sobie spokojnie pospacerować?"
- "Czemu oni tak szybko jeżdżą?! Przecież wywrócą mi wózek z dzieckiem!"
- "Czy ci biegający nie mogą ruszać się szybciej ?! Przecież nie po to jeżdżę na rolkach, żeby się tak ślimaczyć!"
Każdemu bywającemu na Błoniach przynajmniej raz musiała przyjść taka myśl do głowy... i nie wiąże się to z naszą zrzędliwością. Tam po prostu jest czasem duży tłok!
Drodzy Państwo, ludzi nie będzie mniej. Będzie ich więcej! Coraz więcej osób zaczyna dbać o własne zdrowie w naszym zasmogowanym mieście. Wychodzimy po zimie z mieszkań i domów, powietrze oczyszcza się i chcemy z tego korzystać. A znaczna część nas kieruje się na Błonia własnie.
Wraz z czasem, problem tłoku będzie się powiększał, a z Błoń zrobią się nam Krupówki.
Dostępną przestrzeń muszą dzielić pomiędzy siebie spacerowicze, rolkarze, rowerzyści i biegacze - dlatego też, chcemy ją powiększyć.
- Bezpieczeństwo
- Domknięcie pętli
- Były już plany jej rozbudowy
- Zielona okolica
- Względy ekonomiczne
- Już się dzieje
- Planowany Park Miejski Centrum Muzyki
Dlatego głosujmy za poszerzeniem tej drogi, a w przyszłości będzie możliwa realizacja tam np. ciągu - pieszo rowerowego, które spowodują "powiększenie" Błoń.
Nie depczmy się na Błoniach, rozciągnijmy je!:)
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Projekt | 50 000,00 PLN | |
Remont drogi | 500 000,00 PLN | |
550 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|