Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt ogólnomiejski :

Bezpieczna droga na Krakowskie Błonia- ul. Mydlnicka

Projekt odrzucony: Podczas weryfikacji propozycji zadania w oparciu o zapisy Regulaminu budżetu obywatelskiego miasta Krakowa, stanowiącym Załącznik do uchwały Nr XXXIV/566/15 Rady Miasta Krakowa z dnia 16.12.2015 roku w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego miasta Krakowa opiniuje się negatywnie. Istniejąca droga nie posiada kanalizacji deszczowej. Poszerzenie ulicy Mydlnickiej będzie wiązało się z koniecznością zapewnienia właściwego odwodnienia - budowa sieci kanalizacji deszczowej w ul. Mydlnickiej z włączeniem do istniejącego kanału deszczowego na działce 277/15 obręb 5 Krowodrza. Zgodnie z ustawą Prawo Wodne planowana inwestycja nie może powodować spływu wód deszczowych na działki sąsiednie. Biorąc pod uwagę powyższe zasadne jest poszerzenie ulicy do jej docelowych parametrów zgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego obszaru „ Małe Błonia” z uwzględnieniem wszystkich elementów towarzyszących drodze oraz podbudową na całej szerokości ulicy. Z uwagi na zmienną szerokość działki drogowej (od około 6 m do około 9 m), konieczne jest wykonanie przebudowy/rozbudowy ul. Mydlnickiej celem właściwego usytuowania chodnika, ścieżki rowerowej jak również niezbędnej kanalizacji opadowej. Miejscami szerokość działek drogowych GMK wynosi 3,3m i w obszarze KDD dopełniona jest działkami prywatnymi. Zgodnie z treścią § 12 pkt. 2 i 7 w/w Regulaminu nie mogą być realizowane zadania, których wymagany budżet całkowity na realizację jest niezgodny z limitami finansowymi wskazanymi w § 8 ust. 2 regulaminu oraz które naruszają obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich w tym prawa własności.

Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Mydlnicka, Kraków, Polska

Opis projektu

Projekt zakłada poszerzenie nawierzchni jezdni na ul. Mydlnickiej od skrzyżowania z ul. Piastowską na odcinku około 800 m. Realizacja ta ma za zadanie zwiększenie bezpieczeństwa osób, które korzystają z tego miejsca jako dojścia i dojazdu do Błoń, gdzie skupia się aktywny wypoczynek. Będzie to więc pewnego rodzaju "przedłużenie Błoń".

Na działania składa się głównie poszerzenie jezdni do ok. 4,5 m, tak aby było możliwe wyminięcie się dwóch aut, oraz bezpieczne ominięcie pieszych i rowerzystów przez przejeżdżające samochody. Szerokość powinna być podyktowana dostępnością gruntów należących do miasta Krakowa.


Inwestycja rozpocznie się od ul. Piastowskiej w kierunku ul. Zarudawie na długości około 800 m - jest to prosty odcinek do załamania się ul. Mydlnickiej. W przypadku dostępności środków warto było by przedłużyć inwestycję do ul. Zarudawie w celu “zamknięcia pętli” utworzonej przez ścieżki wzdłuż Rudawy i ul. Emaus. Z której aktualnie korzystają osoby poruszające się pieszo i na rowerach, z i na Błonia.

W sytuacji, gdy środki byłyby wystarczające oraz struktura gruntów na to pozwalała można by rozszerzyć projekt o:  

  • budowę drogi dla rowerów. Nawierzchnia drogi rowerowej powinna być asfaltowa, wykonana z mieszanek asfaltowo-bitumicznych,
  • budowa osobnego miejsca dla pieszych - chodnika z kostki brukowej,
  • w miejscach przecinających jezdnię urządzenie bezpiecznych przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerów.

Lub też realizacja tego projektu byłaby wstępem do realizacji wyżej opisanych działań w przyszłości, gdy byłyby na to zabezpieczone odpowiednie środki.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Komu ze spacerujących, biegających, rolkarzy czy rowerzystów na krakowskich Błoniach nie przyszło nigdy do głowy:

  • "Tu jest za dużo ludzi!!!"
  • "Czy ci wszyscy ludzie muszą tutaj jeździć na tych rolkach, gdy ja chcę sobie spokojnie pospacerować?"
  • "Czemu oni tak szybko jeżdżą?! Przecież wywrócą mi wózek z dzieckiem!"
  • "Czy ci biegający nie mogą ruszać się szybciej ?! Przecież nie po to jeżdżę na rolkach, żeby się tak ślimaczyć!"

Każdemu bywającemu na Błoniach przynajmniej raz musiała przyjść taka myśl do głowy... i nie wiąże się to z naszą zrzędliwością. Tam po prostu jest czasem duży tłok!

Drodzy Państwo, ludzi nie będzie mniej. Będzie ich więcej! Coraz więcej osób zaczyna dbać o własne zdrowie w naszym zasmogowanym mieście. Wychodzimy po zimie z mieszkań i domów, powietrze oczyszcza się i chcemy z tego korzystać. A znaczna część nas kieruje się na Błonia własnie.

Wraz z czasem, problem tłoku będzie się powiększał, a z Błoń zrobią się nam Krupówki.

Dostępną przestrzeń muszą dzielić pomiędzy siebie spacerowicze, rolkarze, rowerzyści i biegacze - dlatego też, chcemy ją powiększyć.

Dlaczego akurat przez ul. Mydlnicką?

  • Bezpieczeństwo
Ul. Mydlnicka jest bardzo wąska. Jest na niej problem z minięciem się dwóch samochodów. Ruch jest generowany przez działkowiczów, osoby zmierzające do umiejscowionych tutaj obiektów usługowych. Wąskim poboczem chodzą ludzie z wózkami, z małymi dziećmi, jeżdżą rowerzyści, często rolkarze oraz biegacze. Powoduje to, że miejsce nie sprzyja tego typu aktywności. A jest to doskonałe miejsce to "domknięcia pętli", o czym poniżej  
  • Domknięcie pętli
Rozbudowanie infrastruktury tego typu w żadnym z kierunków dookoła Błoń nie przyniesie takiego efektu jak tutaj. Jest możliwość "zamknięcia" pętli tworzącej się wokół małych błoń. Błonia charakteryzują się tym, że można spacerować, biegać, itd. dookoła. Rozbudowa ul. Mydlnickiej da taką możliwość dzięki połączeniu ścieżki biegnącej wałem na Rudawie, właśnie z ul. Mydlnicką, która aktualnie ze względu na samochody i swoją szerokość nie sprzyja tego typu aktywności.

  • Były już plany jej rozbudowy
Był już projekt rozbudowy ulicy i wybudowania tutaj ciągu pieszo - rowerowego. Warto jest do niego powrócić, wykorzystać plany które zostały opracowanie i schowana do szuflady. Niech praca i środki, które zostały zużyte przyniosą efekty. Na razie (ze względu na ograniczenia budżetu obywatelskiego) o samą jezdnię. Jednak jest do dobry wstęp.

  • Zielona okolica
Teren ten charakteryzuje się zieloną okolicą, z jednej strony są to m.in ogródki działkowe, tereny zieleni, czy też wały przeciwpowodziowe na Rudawie. Jest to więc teren idealny do tego typu rekreacji. Czyż nie to właśnie przyciąga ludzi na Błonia?

  • Względy ekonomiczne
Okolica nie jest intensywnie zainwestowana, stąd koszty rozbudowy będą zdecydowanie mniejsze niż w przypadku prowadzenia takich działań na innych ulicach miasta. Dbajmy nie tylko o własną wygodę i zdrowie ale i budżet miasta!

  • Już się dzieje
Inwestor, który buduje hotel na skrzyżowaniu ul. Mydlnickiej z ul. Piastowską pod nadzorem ZIKiT wykonał zjazd z ul. Piastowskiej. Na podstawie umowy będzie musiał również w przyszłości zmodernizować dojazd do hotelu od strony ul. Mydlnickiej na odcinku ponad 75m, z której zaplanowano zjazd do garażu podziemnego. Jest to zarówno szansa jak i zagrożenie. Szansą jest to, że już działania inwestycyjne się rozpoczęły, okolica zmienia swój charakter i infrastruktura będzie się poprawiać. Z kolei zagrożeniem będzie to jaki kierunek ten rozwój przybierze... czy będzie to kolejne miejsce zdominowane przez samochody i ich użytkowników czy harmoniczne współistnienie miejsca dla kierowców, spacerowiczów, rolkarzy i rowerzystów?
  • Planowany Park Miejski Centrum Muzyki
Wraz z realizacją tego projektu "powiększenie" Błoń będzie jeszcze bardziej realne. Miejsce kulturalne połączone z dużym parkiem będzie idealnym rozbudowaniem terenów do aktywnego wypoczynku wśród zieleni. Dlatego poszerzenie ul. Mydlnickiej jest tym bardziej konieczne.


Dlatego głosujmy za poszerzeniem tej drogi, a w przyszłości będzie możliwa realizacja tam np. ciągu - pieszo rowerowego, które spowodują "powiększenie" Błoń.


Nie depczmy się na Błoniach, rozciągnijmy je!:)



Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Projekt 50 000,00 PLN
Remont drogi 500 000,00 PLN
550 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Wróć do poprzedniej strony