Archiwum projektów rozwiń menu
Projekt ogólnomiejski :

Ścieżka rowerowa wzdłuż zachodniej strony ul. Kapelanka

Projekt odrzucony: Projekt nie jest możliwy do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego, ponieważ wykonanie drogi dla rowerów na odcinku od ul. Kobierzyńskiej do ul. Monte Cassino wiązałoby się z koniecznością wykroczenia poza granice pasa drogowego lub z koniecznością likwidacji istniejących pasów włączania i wyłączania. Ulica Kapelanka jest drogą powiatową, klasy Z, na której występują bardzo duże natężenia ruchu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami na drogach klasy Z, do obiektów publicznych generujących duże natężenia ruchu, zaleca się wykonywanie wydzielonych pasów dla pojazdów skręcających. Z uwagi na powyższe jakakolwiek likwidacja wydzielonych pasów wpłynęłaby bezpośrednio na pogorszenie warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego. W związku z powyższym zgodnie z §12 punkt 4 i 6 Uchwały Rady Miasta Krakowa z dnia 16 grudnia 2015 r nr XXXIV/566/15 w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa projekt opiniowany jest negatywnie.

Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.

120 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Kapelanka, Kraków, Polska

Krótki opis projektu

Proponujemy wyznaczenie ścieżki rowerowej wzdłuż zachodniej strony ul. Kapelanka, od skrzyżowania z ul. Monte Cassino do skrzyżowania z ul. Kobierzyńską

Opis projektu

Proponowana ścieżka rowerowa będzie zaczynać się na skrzyżowaniu ul. Kapelanka z ul. Monte Cassino natomiast kończyć na skrzyżowaniu z ul. Kobierzyńską i przebiegać po zachodniej stronie ulicy. Całkowita długość ścieżki to ok. 1,2km.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Proponowana ścieżka stanowić będzie logiczne uzupełnienie ciągu dróg dla rowerów w tej części miasta. Dzięki jej wybudowaniu możliwe będzie szybkie i bezpieczne połączenie ciągów rowerowych wzdłuż ul. Zielińskiego oraz ul. Monte Cassino z ul. Kobierzyńską. Będzie to szybkie i wygodne połączenie centrum miasta z terenami III Kampusu UJ - rowerzyści będą mogli kontynuować jazdę ul. Kobierzyńską a następnie ul. Pychowicką.
Istniejące połączenia są nieefektywne i niebezpieczne, gdyż stanowią kombinację ciągów pieszo-rowerowych, dróg oraz dużej ilości przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych na których cykl zmiany świateł jest bardzo długi. Proponowana ścieżka będzie mogła przejąć większość ruchu rowerowego z centrum Krakowa w kierunku terenów III Kampusu UJ i istniejących ścieżek rowerowych wzdłuż ul. Bobrzyńskiego. Trasy te cieszą się bardzo dużą popularnością, zwłaszcza wśród studentów oraz pracowników parków technologicznych oraz firm zlokalizowanych w okolicy pętli tramwajowej Czerwone Maki. Dzięki bardzo ograniczonej liczbie niezbędnych przejazdów rowerowych z sygnalizacją świetlną oraz połączeniu z istniejącym systemem dróg rowerowych oraz ulic o uspokojonym ruchu połączenie będzie szybkie, wygodne i efektywne.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Posadzenie dębu, obwód 85 cm, wysokość 15 metrów z 5-letnią gwarancją Rozebranie części nawierzchni, przygotowanie podłoża, zamontowanie systemu nawadniania i napowietrzania bryły korzeniowej 120 000,00 PLN
120 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Posadzenie dębu, obwód 85 cm, wysokość 15 metrów z 5-letnią gwarancją 2020

Galeria

powrót