Archiwum projektów rozwiń menu
Projekt lokalny - Dzielnica IV NR 1:

Monitoring Boiska przy Szkole Podstawowej nr 119 w Krakowie

Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt lokalny - Dzielnica IV - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.

0,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Szkoła Podstawowa nr 119 w Krakowie, Bolesława Czerwieńskiego 1

Krótki opis projektu

Monitoring Boiska Szkolnego w celu zapewnienia komfortu i poczucia bezpieczeństwa dla uczniów i mieszkańców korzystających z Orlika przy SP nr 119 w Krakowie. System kamer jest w stanie zarejestrować wiele rozmaitych zagrożeń i aktów wandalizmu.

Opis projektu

System monitoringu umożliwi kontrolę zachowań osób/uczniów przebywających na boisku szkolnym. Osoby, będące zwolennikami monitoringu, uważają, że już sama świadomość bycia nagrywanym i obserwowanym wymusza od takich osób bardziej przemyślane i kulturalne zachowanie. Na podstawowy zestaw monitoringu dla boiska składać się będzie:
1. kamery (nie da się ukryć, że boisko jest specyficznym obszarem, na którym zwyczajnie może się nie sprawdzić słaby sprzęt. Dlatego przy doborze kamer należy zwrócić uwagę na: odporność na zmienne warunki atmosferyczne, dobre tzw. nocne widzenie, szerokie pole widzenia, kolorowy obraz o wysokiej szczegółowości),
2. rejestrator (będzie wykorzystywany jako centrum archiwizacji nagrywanego obrazu, ponadto umożliwi szybki transfer danych potrzebnych na cele identyfikacji określonego zdarzenia, dodatkowo należy pamiętać, iż podłączony do internetu daje możliwość podglądu 24h/7dni),
3. monitor (dla bieżącego podglądu).
Przy realizacji zadania ważne będą także (w celu ograniczenia kosztów eksploatacji): gwarancja producenta na sprzęt producenta, czas reakcji na zgłoszoną awarię do 8 godzin, gwarancja na wykonaną usługę min. 3 lata a także usługa call - line w cenie oferty tj. telefoniczna i zdalna pomoc użytkownikowi.


UZASADNIENIE PROJEKTU

Monitoring boiska może być przydatny jako:
- prewencyjna ochrona przed aktami wandalizmu, pobić itp.,
- wyraźne podniesienie poczucia bezpieczeństwa osób korzystających z obiektu, zarówno dzieci jak i rodziców,
- niepodważalny dowód w sytuacjach gdy wskutek używania sprzętu sportowego doszło do wypadku,
- w razie nagrania sprawców - pomoc w zidentyfikowaniu osób odpowiedzialnych za incydent
Monitoring boiska szkolnego (zwłaszcza przedmiotowego, który zawsze jest otwarty) z punktu widzenia ćwiczących na nim osób będzie w pełni przydatny zarówno podczas trwania zajęć w ciągu tygodnia lekcyjnego jak i w innych godzinach i dniach podczas których młodzież korzysta z obiektu w indywidualny sposób. Kamery nie mogą być tu postrzegane jako zbędny wydatek - zalety takiego systemu dozoru są widoczne gołym okiem.
Szkoły to tylko jedno z miejsc, w których systemy monitoringu mają ostatnio coraz częstsze zastosowanie. Obecnie monitorowane są sklepy, biura, firmy, parkingi a nawet skrzyżowania i niektóre drogi. Zatem poczucie takiego komfortu stało się na tyle ważne, iż coraz częściej wybór placówki oświatowej jest podyktowany właśnie sposobem gwarantowanego przez szkołę bezpieczeństwa. Stanie się to samoczynnie dużą zaletą dla jednostki, w tym konkretnym przypadku SP nr 119 w Krakowie, która dzięki podwyższaniu komfortu dla społeczeństwa staje się atrakcyjną ofertą dla rodziców i dzieci.

Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
od dzielnicy I do XVIII Myślę, że należy zacząć budowę orlików od dzielnicy I. Patrząc, że dzielnic jest 18 i zakładając, że budowa boisk w dzielnicy powinna zająć 2 miesiące, to prace zostaną ukończone w roku 2023. 2023
Charakterystyka długoterminowych skutków: Zwiększenie bezpieczeństwa na terenie objętym planowanym monitoringiem
powrót