Kładka dla pieszych nad ulicą Wielicką .
Edycja Budżet Obywatelski 2018 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: ulica Wielicka, w sąsiedztwie zrealizowanej przez Miasto estakady tramwajowej Lipska - Wielicka
Opis projektu
Kładka dla pieszych na terenie krakowskiej Dzielnicy XIII Podgórze nad ulicą Wielicką, zlokalizowana w sąsiedztwie zrealizowanej przez Miasto estakady tramwajowej Lipska – Wielicka w zasadniczy sposób poprawi bezpieczeństwo ruchu pieszego w tym rejonie.
Lokalizacja:
Kładka usytuowana opodal węzła rozjazdu nowej linii tramwajowej po stronie północnej osiedla oraz w sąsiedztwie parkingu osiedlowego, po stronie południowej osiedla KABEL.
Konstrukcja:
Stalowa , rurowo –łukowa , jednoprzęsłowa ( 44 m ), całkowita długość ustroju ok. 60 m , szerokość – 4,30 m
Funkcja i wyposażenie:
Kładka dla ruchu pieszego, obiekt dostosowany do potrzeb niepełnosprawnych – dźwigi osobowe
Opracowana wstępna koncepcja kładki w formie konstrukcji stalowej wskazuje na możliwość realizacji w cyklu dwuletnim: w roku 2019 – projekt + pozwolenie na budowę; 2020 - realizacja zadania. Koszt przygotowania i realizacji zadania wg wstępnych szacunków nie powinien przekroczyć 2,4 mln zł. brutto.
Inwestycja umożliwi naturalną komunikację pieszą nad szeroką i bardzo ruchliwą ul. Wielicką oraz bezpieczny, bezkolizyjny dostęp do Krzemionek Podgórskich i nad Zalew Bagry. Z alejek spacerowych na terenie Krzemionek korzysta wiele osób, miłośników biegania, spacerów, Nordic Walking. Inwestycja wpłynie pozytywnie na integrację środowiska, zachęcać będzie do uprawiania turystyki i rekreacji. Proponowane rozwiązanie pozytywnie wpłynie na upłynnienie komunikacji na ul. Wielickiej ponieważ piesi ograniczą częstotliwość zmiany sygnalizacji świetlnej, dzięki możliwości korzystania z kładki.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Komunikacja piesza w tym rejonie możliwa jest obecnie wyłącznie przejściem dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Wielickiej i Dworcowej. Natężenie ruchu kołowego oraz priorytety ruchu pojazdów szynowych powodują niebezpieczne sytuacje braku możliwości pokonania jezdni i torowiska w jednej fazie światła zielonego. Piesi zmuszeni są zatem oczekiwać na wąskiej, nie normatywnej powierzchni między jezdnią a torowiskiem w skrajnie niebezpiecznych warunkach ruchu kołowego i szynowego. Ta sytuacja radykalnie pogorszyła się z chwilą oddania do użytku nowej linii tramwaju szybkiego dla którego przystanki urządzono w rejonie estakady czyli ponad 400 metrów od istniejących przystanków do których już teraz dojście jest utrudnione.
Kładka pozwoli zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy nie będą musieli korzystać z przejść na jezdni, tylko będą mogli przemieszczać się nad ulicą. Umożliwi wszystkim mieszkańcom Krakowa, a w szczególności miłośnikom aktywnego wypoczynku bezkolizyjne przemieszczanie się z terenów rekreacyjno-wypoczynkowych znajdujących się nad zalewem Bagry do terenów rekreacyjno przyrodniczych w obszarze Krzemionek Podgórskich.
Realizacja inwestycji przyczyni się do większej dostępności miejsc historycznych Dzielnicy XIII Podgórze takich jak: Kopiec Krakusa, kamieniołom Libana, Park im. W. Bednarskiego
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Budowa kładki w systemie zaprojektuj i zbuduj | realizacja zadania | 2 320 000,00 PLN |
Budowa kładki w systemie zaprojektuj i zbuduj | ogłoszenie przetargu na projekt, wykonanie projektu, | 80 000,00 PLN |
2 400 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Specyfikacja | Przygotowanie założeń technicznych projektu | 2019 rok |
Ogłoszenie przetargu | Przetarg na realizacje kładki dla pieszych w systemie zaprojektuj i zbuduj | 2019 rok |
Wybór wykonawcy | Rozstrzygniecie przetargu i wybór wykonawcy | 2019 rok |
Budowa kładki dla pieszych | Realizacja inwestycji . | 2020 rok |