Szybciej autobusem do centrum - buspas na Nawojki
Edycja Budżet Obywatelski 2018 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: ulica Nawojki
Dodatkowe lokalizacje: ulica Czarnowiejska, przystanek Chopina
Opis projektu
Wyznaczenie pasa autobusowego na ulicy Nawojki i likwidacja zatoki autobusowej na przystanku Kawiory.
Jesienią 2017 roku wyznaczono pas autobusowy na ulicy Czarnowiejskiej. Proponuje się zatem wyznaczenie pasa autobusowego na analogicznych zasadach na przedłużeniu ul. Czarnowiejskiej – na ulicy Nawojki. Uważa się także, że zatoka autobusowa na przystanku "Chopina" jest zbędna i źle działa, zatem proponuje się jej likwidację.
Pas autobusowy rozpocznie się na skrzyżowaniu z ul. Piastowską i będzie ciągły aż do przejścia dla pieszych koło przystanku Kawiory, przez co będzie miał długość ok. 580 metrów. Planuje się likwidację azylu dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Budryka i pozostawienie azylu w pobliżu przystanku autobusowego Kawiory. Azyl w pobliżu przystanku autobusowego Kawiory jest potrzebny ze względu na sąsiedztwo Szkoły Podstawowej nr 12. Uważa się, że azyl dla pieszych w pobliżu skrzyżowania z ul. Budryka stanie się zbędny, ponieważ z jednej strony przechodzi tam mało dzieci, z drugiej samo zwężenie pasów ruchu ogólnego nieco uspokoi ruch samochodowy.
Proponuje się także likwidację zatoki autobusowej na przystanku Chopina. Obecna zatoka ma nienormatywny skos wjazdowy i nie ma miejsca na stworzenie normatywnego, skutkiem czego autobusy przegubowe nie są w stanie dobrze ustawić się w zatoce. Ponad to obserwuje się najeżdżanie autobusów na chodnik przy wyjeżdżaniu z zatoki. Jako rozwiązanie problemu proponuje się likwidację zatoki i zastąpienie jej chodnikiem. Przystanek autobusowy znajdowałby się na pasie autobusowym i funkcjonowałby jako podwójny.
Bardziej szczegółowy rysunek koncepcji znajduje się pod linkiem Poprawa ruchu autobusów na ul. Nawojki i Czarnowiejskiej. Dodatkowe informacje są zamieszczone w krótkich opisach do mapy Google. Do projektu dołącza się także rysunki poglądowe – zrzuty ekranu z linkowanej mapy.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Poprawa warunków ruchu autobusów w kierunku centrum, zwłaszcza w szczycie porannym.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Opracowanie projektu zmiany stałej organizacji ruchu | Wykonany siłami ZIKiT. | 500,00 PLN |
Opracowanie projektu przebudowy zatoki autobusowej na chodnik | Zlecony na zewnątrz. | 2 000,00 PLN |
Wyznaczenie pasa autobusowego znakami poziomymi | 580 mb, koszt jednostkowy 30zł/mb | 17 400,00 PLN |
Postawienie znaków pionowych | 1 znak F-10, 1 znak D-11, 3 znaki D-12, koszt jednostkowy 700zł/znak | 3 500,00 PLN |
Przebudowa zatoki autobusowej przystanku Chopina na chodnik. | 90 m^2, koszt jednostkowy 350 zł/m^2 | 31 500,00 PLN |
Wymalowanie linii przystankowej P-17 (przyst. Chopina) | 40 mb, koszt jednostkowy 10 zł/mb | 400,00 PLN |
55 300,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Opracowanie nowej organizacji ruchu oraz projektu likwidacji zatoki autobusowej. | Działanie należy wykonać w okresie jesienno-zimowym 2018/2019. | jesień 2018 r. |
Wprowadzenie nowej organizacji ruchu, przebudowa zatoki na chodnik | Realizacja na wiosnę 2019 roku. | kwiecień 2019 r. |