Biuro coworkingowe dla mam z małymi dziećmi
Edycja Budżet Obywatelski 2018 Projekt lokalny - 13 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Podgórze, Kraków, Polska
Opis projektu
Misją naszego projektu ma być działalność na rzecz aktywizacji zawodowej młodych matek, szczególnie w obszarze rozwoju mikroprzedsiębiorczości. Zakładamy stworzenie przestrzeni coworkingowej (czyli współdzielonej przestrzeni roboczej), posiadającej zorganizowaną opiekę dla dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym. Wiele matek po zakończeniu urlopu macierzyńskiego nie chce wracać do pracy na etatowej, szukając dla siebie bardziej elastycznych rozwiązań. Wiele z nich rozważa założenie własnej firmy. Pogodzenie tego z opieką nad dzieckiem stanowi wyzwanie ekonomiczne i logistyczne. Miejsce oferujące jednocześnie dobre warunki do pracy własnej oraz odpowiednią pieczę nad dzieckiem stworzy możliwość realizacji planów, a także pozwoli nawiązać znajomości z innymi kobietami w podobnej sytuacji.
Projekt przewiduje utworzenie przestrzeni biurowej wyposażonej w 8 stanowisk roboczych, z dostępem do urządzeń biurowych i aneksu kuchennego oraz pomieszczenia do zabawy i wypoczynku dla maksymalnie dwanaściorga dzieci w wieku od 20 tygodni do 4 lat. Bierzemy pod uwagę zwiększenie liczby miejsc, jeśli zainteresowanie przerosłoby przedstawione wyżej limity.
- wynajem biura na cały miesiąc z góry, co pozwalałoby mamie korzystać w miejsca pracy w godzinach otwarcia biura, a jednocześnie pozostawić dziecko pod opieką kardy na maksymalnie 9 godzin,
- wynajem w trybie 1, 2, 3 lub 4 (lub 5, jeśli biuro będzie otwarte również w soboty) całe dni w tygodniu,
- wynajem w trybie godzinowym.
Jest to niewykluczone. Postaramy się znaleźć i na to jakieś rozwiązanie.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Z projektu biura coworkingowego może płynąć wiele korzyści dla społeczności lokalnej:
- miejsce opieki nad dziećmi w wieku od 20. tygodnia do 4. roku życia, z których może skorzystać nawet ponad 20 najmłodszych, jeśli zostanie uwzględniona rotacja mam w przestrzeni biurowej
- wspólna przestrzeń spotkania i pracy dla kobiet w podobnej sytuacji życiowej,
- przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu matek małych dzieci, co stanowić może również profilaktykę depresji poporodowej oraz kształtować społeczeństwo obywatelskie,
- rozwój mikroprzedsiębiorczości,
- zacieśnienie więzów społecznych,
- rozwój społeczeństwa obywatelskiego przez promowanie wolontariatu oraz finansowania społecznego.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Wyposażenie pomieszczeń dla dzieci | Koszt uwzględnia: 2 stoliczki, 12 krzesełek, 8 wysokich krzesełek do karmienia, 6 głębokich łóżeczek, 6 leżaczków, 12 materacy, 2 leżaczki-bujaczki dla najmłodszych podopiecznych, przebijak z miejscem do przechowywania pieluszek, szafki do przechowywania zabawek, szafki do przechowywania pościeli, kocyków etc, matę podłogową lub wykładzinę, zabawki, szafkę na okrycia wierzchnie i buty, monitoring sali oraz elementy dekoracyjne. | 10 380,00 PLN |
Rezerwa na koszty działalności na okres 10 miesięcy z uwzględnieniem kosztów remontu/dostosowania lokalu | Poza kosztami remontu kwota obejmuje koszty: wynajmu lokalu, zatrudnienia dwóch opiekunek (pełny etat i pół etatu), zatrudnienia pracownika administacji biura (pół etatu), prowadzenia księgowości, sprzątania, podłączenie i eksploatacji łącze internetowego, domeny i hostingu strony internetowej biura. | 143 700,00 PLN |
Wyposażenie biura | Koszt uwzględnia: 8 biurek, z czego przynajmniej 2 z regulowaną wysokością blatu (umożliwiające pracę w pozycji stojącej), 8 foteli biurowych, 8 lampek, projektor, urządzenie wielofukncyjne (drukarka+kopiarka+skaner), router, flipchart, tablicę suchościeralną, komputer dla pracownika administacji biura; wyposażenie kącika do odpoczynku i karmienia: sofę, 2 fotele, fotel do karmienia, 2 stoliki kawowe; wyposażenie aneksu kuchennego: czajnik elektryczny, ekspres do kawy, kuchenkę mikrofalową, szafki, lodówkę, drobne wyposażenie kuchni (kubki, talerze, sztućce etc), podgrzewacz do butelek oraz wieszak na odzienie wierzchnie i elementy dekoracyjne. | 24 520,00 PLN |
178 600,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Uruchomienie biura | drugi kwartał 2019 | |
Poszukiwanie i dostosowanie lokalu | Wykonanie niezbędnych remontów/dostosowanie lokalu, zakup wyposażenia | pierwszy kwartał 2019 |
Kampania informacyjna i promocyjna | pierwszy kwartał 2019 |