Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 13 :

Biuro coworkingowe dla mam z małymi dziećmi

Projekt odrzucony: Informacja dotycząca odrzucenia na etapie weryfikacji prawnej wniosku pn. „Biuro coworkingowe dla mam z małymi dziećmi” W przedstawionym we wniosku kosztorysie prawidłowo oszacowano wysokość kosztów, jakie należałoby ponosić dla zapewnienia utrzymania biura przez okres jednego roku. Wskazana kwota kosztów utrzymania wynosząca 143700 zł stanowi jednak 80,46% z ogólnej sumy 178600 zł przeznaczonej na realizację całego projektu, co jest przekroczeniem progu określonego w §12 pkt 3 Regulaminu w brzmieniu: „W ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane zadania które, w przypadku zadań powyżej 20 tys. zł, po realizacji generowałyby roczne koszty utrzymania wyższe niż 30% wartości proponowanego zadania”. Grodzki Urząd Pracy w Krakowie dwukrotnie ( 11.05 i 21.05.2018 r. ) zwrócił się do wnioskodawcy o rozważenie zmodyfikowania wniosku w taki sposób, aby nie naruszał on postanowień Regulaminu Budżetu Obywatelskiego Miasta Krakowa. Do wyznaczonego na dokonanie poprawek terminu, tj. dnia 28.05.2018 r. treść wniosku nie została zmodyfikowana. Z uwagi na znaczne koszty jakie należałoby ponieść w kolejnych latach funkcjonowania biura opisanego we wniosku projekt po dokonaniu weryfikacji prawnej z zapisami Regulaminu Budżetu Obywatelskiego Miasta Krakowa zostaje odrzucony. Na marginesie należy dodać, że również spełnienie określonego w §12 pkt 1 Regulaminu kryterium ogólnodostępności nie jest oczywiste: nie określono procedury naboru osób do skorzystania z dobrodziejstw objętego wnioskiem projektu, nie została przewidziana kwota jaką należałoby uiścić, aby móc korzystać z biura, wreszcie nie przewidziano możliwości całkowitego zniesienia opłat dla zainteresowanych mam i to pomimo szacowanego przeznaczenia na funkcjonowanie biura znacznych środków pieniężnych.

Edycja Budżet Obywatelski 2018 Projekt lokalny - 13 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Podgórze, Kraków, Polska

Opis projektu

Misją naszego projektu ma być działalność na rzecz aktywizacji zawodowej młodych matek, szczególnie w obszarze rozwoju mikroprzedsiębiorczości. Zakładamy stworzenie przestrzeni coworkingowej (czyli współdzielonej przestrzeni roboczej), posiadającej zorganizowaną opiekę dla dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym. Wiele matek po zakończeniu urlopu macierzyńskiego nie chce wracać do pracy na etatowej, szukając dla siebie bardziej elastycznych rozwiązań. Wiele z nich rozważa założenie własnej firmy. Pogodzenie tego z opieką nad dzieckiem stanowi wyzwanie ekonomiczne i logistyczne. Miejsce oferujące jednocześnie dobre warunki do pracy własnej oraz odpowiednią pieczę nad dzieckiem stworzy możliwość realizacji planów, a także pozwoli nawiązać znajomości z innymi kobietami w podobnej sytuacji.

Projekt przewiduje utworzenie przestrzeni biurowej wyposażonej w 8 stanowisk roboczych, z dostępem do urządzeń biurowych i aneksu kuchennego oraz pomieszczenia do zabawy i wypoczynku dla maksymalnie dwanaściorga dzieci w wieku od 20 tygodni do 4 lat. Bierzemy pod uwagę zwiększenie liczby miejsc, jeśli zainteresowanie przerosłoby przedstawione wyżej limity.

 
Chcemy umożliwić pracę oraz opiekę nad dziećmi w kilku systemach: 
  • wynajem biura na cały miesiąc z góry, co pozwalałoby mamie korzystać w miejsca pracy w godzinach otwarcia biura, a jednocześnie pozostawić dziecko pod opieką kardy na maksymalnie 9 godzin,
  • wynajem w trybie 1, 2, 3 lub 4 (lub 5, jeśli biuro będzie otwarte również w soboty) całe dni w tygodniu,
  • wynajem w trybie godzinowym.
W zależności od potrzeb i oczekiwań, chcemy oferować pracę według harmonogramu: mama określa z góry, w jakich dniach czy godzinach będzie zajmowała biurko, co pozwoli nam zaplanować obłożenie z wyprzedzeniem lub pracę według potrzeb: mama zgłasza z umówionym wyprzedzeniem (np. dzień wcześniej), że będzie chciała skorzystać z biura, a my dokładamy wszelkich starań, by jej to zapewnić.
 
W dalszej perspektywie biuro coworkingowe ma się stać przestrzenią spotkań, warsztatów i innych inicjatyw społecznych, dotyczących z jednej strony problematyki macierzyństwa, zaś z drugiej mikroprzedsiębiorczości, które mogłyby integrować mieszkańców dzielnicy. Część z nich byłaby darmowa i powszechnie dostępna.
 
W budżecie zadania zostały uwzględnione koszty wyposażenie lokalu i ewentualnych remontów oraz rezerwy na stałe koszty funkcjonowania na okres 10 miesięcy. Jest to czas na początkowy rozwój inicjatywy, w czasie którego chcielibyśmy wdrożyć w jak największym stopniu finansowanie społeczne inicjatywy (przez co rozumie się między innymi crowdfunding, czy sponsoring). Oznacza to, że projekt nie obciążałby dodatkowo budżetu dzielnicy ponad kwotę wskazaną w jego budżecie.
 
Ile będzie kosztowało wynajęcie miejsca w biurze?
Możliwie jak najmniej. Kwota będzie uzależniona od przychodu z działalności pracującej w biurze mamy. Jak wspomniano powyżej, będziemy się starali pozyskać środki w ramach finansowanie społecznego, które pomogą obniżyć opłaty, jednak nie przywidujemy całkowitego ich braku.
 
Czy ojcowie będą mogli również skorzystać z biura?
Projekt jest adresowy przede wszystkim do matek małych dzieci, jednak nie wykluczamy obecności w biurze również ojców.
 
Czy możliwe będzie zapewnienie opieki nieco starszym dzieciom?
Jest to niewykluczone. Postaramy się znaleźć i na to jakieś rozwiązanie.
 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Z projektu biura coworkingowego może płynąć wiele korzyści dla społeczności lokalnej:

  • miejsce opieki nad dziećmi w wieku od 20. tygodnia do 4. roku życia, z których może skorzystać nawet ponad 20 najmłodszych, jeśli zostanie uwzględniona rotacja mam w przestrzeni biurowej
  • wspólna przestrzeń spotkania i pracy dla kobiet w podobnej sytuacji życiowej, 
  • przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu matek małych dzieci, co stanowić może również  profilaktykę depresji poporodowej oraz kształtować społeczeństwo obywatelskie,
  • rozwój mikroprzedsiębiorczości,
  • zacieśnienie więzów społecznych,
  • rozwój społeczeństwa obywatelskiego przez promowanie wolontariatu oraz finansowania społecznego.
 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Wyposażenie pomieszczeń dla dzieci Koszt uwzględnia: 2 stoliczki, 12 krzesełek, 8 wysokich krzesełek do karmienia, 6 głębokich łóżeczek, 6 leżaczków, 12 materacy, 2 leżaczki-bujaczki dla najmłodszych podopiecznych, przebijak z miejscem do przechowywania pieluszek, szafki do przechowywania zabawek, szafki do przechowywania pościeli, kocyków etc, matę podłogową lub wykładzinę, zabawki, szafkę na okrycia wierzchnie i buty, monitoring sali oraz elementy dekoracyjne. 10 380,00 PLN
Rezerwa na koszty działalności na okres 10 miesięcy z uwzględnieniem kosztów remontu/dostosowania lokalu Poza kosztami remontu kwota obejmuje koszty: wynajmu lokalu, zatrudnienia dwóch opiekunek (pełny etat i pół etatu), zatrudnienia pracownika administacji biura (pół etatu), prowadzenia księgowości, sprzątania, podłączenie i eksploatacji łącze internetowego, domeny i hostingu strony internetowej biura. 143 700,00 PLN
Wyposażenie biura Koszt uwzględnia: 8 biurek, z czego przynajmniej 2 z regulowaną wysokością blatu (umożliwiające pracę w pozycji stojącej), 8 foteli biurowych, 8 lampek, projektor, urządzenie wielofukncyjne (drukarka+kopiarka+skaner), router, flipchart, tablicę suchościeralną, komputer dla pracownika administacji biura; wyposażenie kącika do odpoczynku i karmienia: sofę, 2 fotele, fotel do karmienia, 2 stoliki kawowe; wyposażenie aneksu kuchennego: czajnik elektryczny, ekspres do kawy, kuchenkę mikrofalową, szafki, lodówkę, drobne wyposażenie kuchni (kubki, talerze, sztućce etc), podgrzewacz do butelek oraz wieszak na odzienie wierzchnie i elementy dekoracyjne. 24 520,00 PLN
178 600,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Uruchomienie biura drugi kwartał 2019
Poszukiwanie i dostosowanie lokalu Wykonanie niezbędnych remontów/dostosowanie lokalu, zakup wyposażenia pierwszy kwartał 2019
Kampania informacyjna i promocyjna pierwszy kwartał 2019

Załączniki

powrót