Projekt lokalny - 4
:
Ścieżka rowerowa od ul. Rydla do ul. Wrocławskiej
Projekt odrzucony:
Zakres proponowany przez Wnioskodawcę pt.: „Ścieżka rowerowa od ul. Rydla do ul. Wrocławskiej” jest w kolizji z obsługą komunikacyjna dla zadania dla którego został pozytywnie zaopinowany projekt: „Budowa budynku o funkcji handlowo- usługowo- biurowej oraz rozbudowa, przebudowa i nadbudowa budynku istniejącego o funkcji magazynowo-handlowej ze zmianą sposobu użytkowania na budynek handlowo- biurowo- usługowy wraz z infrastrukturą techniczną, budową naziemnego parkingu, wewnętrznej drogi pożarowej, zjazdu z ul. Radzikowskiego i chodnika, przebudowa ulicy Radzikowskiego o pasy lewoskrętu oraz przebudowa istniejącego zjazdu z ul. Radzikowskiego (w rejonie ulicy Elsnera) jako zapewniającego obsługę wyłącznie drogi pożarowej na działkach nr 771/2, 772/1, 772/2, 811/2, 811/3, 942 obr. 41 Krowodrza przy ul. Radzikowskiego w Krakowie”; dla powyższego odcinka nie można także wydać pozytywnej opinii, ze względu na trwającą przebudowę skrzyżowania na ul. Rydla z ul. Radzikowskiego, a także w związku z przebudową wiaduktu kolejowego. W związku z powyższym proponowany zakres jest niemożliwy do realizacji a to uniemożliwia zaopiniowanie zadania pozytywnie, gdyż zgodnie z § 12 ust. 4 do uchwały nr XXXIV/566//15 Rady Miasta Krakowa z dnia 16.12.2015 r., „zadania, które w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami i programami, w tym w szczególności z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta;” nie mogą być opiniowane pozytywnie.
Edycja Budżet Obywatelski 2018
Projekt lokalny - 4
Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja:
Opis projektu
Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Rydla i Radzikowskiego od nowo budowanego tunelu na ulicy Rydla aż do wiaduktu przy ulicy Wrocławskiej. Ścieżka miałaby przebiegać od strony torów kolejowych w miejscu częściowo istniejącego starego zniszczonego chodnika na działce 778/2.
Planowany przebieg wyznacza gruba linia czerwona naniesiona na dołączoną do opisu mapę (działki o numerach 811/2, 778/2).
Na krótkim odcinku zaznaczonym na pomarańczowo wymagane jest przebudowanie jezdni aby ścieżka mogła przebiec ale w tym miejscu jest wystarczająco dużo miejsca po drugiej stronie jezdni aby taką przebudowę wykonać.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Po wykonaniu ścieżka połączy się z istniejącą ścieżką rowerową biegnącą wzdłuż ul Józefa Wybickiego i stworzy jednolity wielokilometrowy ciąg biegnący aż do Krowodrzy Górki.
W przyszłości ścieżka mogłaby być przedłużona (czerwone strzałki na dołączonej mapie) wzdłuż ulicy Rydla aż do połączenia z Młynówką Królewską a w innymi kierunkiem może być dalszy ciąg ścieżki aż do ronda Ofiar Katynia.
W tym rejonie nie ma obecnie żadnej infrastruktury rowerowej a ruch rowerowy i samochodowy na tym odcinku jest bardzo duży co niesie ryzyko wypadków z udziałem rowerzystów i samochodów.
W okolicy są szkoły a także przedszkola i rodzice, którzy chcą odwozić dzieci rowerem do tych obiektów muszą używać obecnie zatłoczonego chodnika więc budowa ścieżki jest uzasadniona.
Kosztorys Nazwa | Opis | Koszt |
Przebudowa jezdni | Przebudowa jezdni na newralgicznym odcinku | 50 000,00 PLN |
Budowa ścieżki | Budowa ścieżki na całym wyznaczonym odcinku | 100 000,00 PLN |
| | 150 000,00 PLN |
Harmonogram działań Nazwa | Opis | Data |
Przebudowa jezdni | Przebudowa jezdni na newralgicznym odcinku | Pierwszy kwartał 2019 |
Budowa ścieżki | Budowa ścieżki na całym wyznaczonym odcinku | Drugi kwartał 2019 |
Galeria