Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 3 NR 4:

Na rolkach do pracy w dzielnicy III

Edycja Budżet Obywatelski 2018 Projekt lokalny - 3 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: ul.Pilotów między Rondem Młyńskim a ul.Bajana- asfaltowy chodnik

Opis projektu

Projekt zakłada wyasfaltowanie chodnika po południowo-wschodniej stronie ulicy Pilotów między Rondem Młyńskim a ulicą Bajana.

Realizacja projektu poprawi także sytuację pozostałych pieszych, dla których ważna jest gładka nawierzchnia, m. in. rodziców z wózkami dziecięcymi, osób na wózkach inwalidzkich, pań w szpilkach, pieszych z walizkami na kółkach lub z wózkami na zakupy i in.

Na realizacji projektu mogą skorzystać też rowerzyści. W przypadku podniesienia dopuszczalnej prędkości na ulicy Pilotów i Olszyny do 60 km/h, rowerzyści mogliby jeździć legalnie zarówno wyasfaltowanym chodnikiem, jak i jezdnią. Niezależnie od tego, już teraz z chodnika mogą korzystać rowerzyści jadący z małym dzieckiem oraz dorośli w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych (np. silny deszcz).

Projekt "Na rolkach do pracy w dzielnicy III" stanowi formę realizacji Uchwały Rady Miasta Krakowa z dnia 20 grudnia 2017 w sprawie wspierania mobilności aktywnej realizowanej za pomocą urządzeń transportu osobistego, zwaną potocznie "Uchwałą rolkarską". Uchwała przewiduje m. in.:
- zasadę, iż nowe i remontowane chodniki mają być wykonane z asfaltu lub innej gładkiej nawierzchni, przyjaznej rolkarzom czy paniom w szpilkach, a kostka fazowana i płyty chodnikowe mają iść do lamusa,
- popularyzację jazdy na rolkach, deskorolkach i hulajnogach w celach nie tylko rekreacyjnych, ale też jako forma normalnego transportu miejskiego (np dojazd do pracy, szkoły, na uczelnię),
- utworzenie miejskich szafek, do których można schować rolki, kask, deskorolkę lub ubrania na zmianę po przyjeździe na rolkach do pracy, urzędu czy na zakupy,
- realizację sieci "tras rolkarskich" w całym mieście.
Uchwała jest dostępna pod poniższym linkiem:

https://www.bip.krakow.https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=167&sub_dok_id=167&sub=uchwala&query=id%3D23099%26typ%3Dupl/?dok_id=167&sub_dok_id=167&sub=uchwala&query=id%3D23099%26typ%3Du

Mapa przedstawiająca stan docelowy oraz stan prac nad realizacją Uchwały dostępna jest tutaj:
https://drivehttps://drive.google.com/open?id=1iQNR5aUp7-8XmlARsZR4nJPMF3-Pt2gD&usp=sharing.google.com/open?id=1iQNR5aUp7-8XmlARsZR4nJPMF3-Pt2gD&usp=sharing

Na zdjęciu poglądowym - równy, idealnie gładki chodnik przy ulicy Bulwarowej. Taki chodnik jest dostępny dla wszystkich użytkowników (w tym osób z walizkami na kółkach, rodziców z wózkami dziecięcymi i in.) i powinien być standardem w całym mieście.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Celem zadania jest popularyzacja jazdy na rolkach, deskorolkach i hulajnogach jako formy regularnej komunikacji miejskiej, a więc np. dojazdu do pracy, szkoły, na zajęcia, dojazdu hulajnogą czy deskorolką na przystanek, dworzec PKP lub stację Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, łączenia różnych funkcji - transportu z rekreacją i sportem.

Niniejszy projekt jest formą realizacji Uchwały w sprawie wspierania mobilności aktywnej realizowanej za pomocą UTO (rolki, deskorolki, hulajnogi), przyjętej jednogłośnie 20 grudnia 2017., a konkretnie paragrafów:
§ 3 - zasada, że chodniki powinny być z asfaltu,
§ 5 - realizacja i oznakowanie tras rolkarskich w terenie, w danym przypadku mowa jest o wykonaniu fragmentu trasy R7 (Nowa Huta - Centrum) w jej tymczasowym przebiegu. Przebieg przez ulice Pilotów i Olszyny jest rozwiązaniem tymczasowym do czasu wykonania przepustu pod torami w ciągu ulic Lotnicza - Chałupnika. Jest to najszybsza trasa do przejazdu na UTO między północną częścią Nowej Huty i Prądnika Czerwonego a centrum miasta oraz zachodnimi dzielnicami Krakowa,
§ 7 - umieszczenie szafek, do których można schować rolki, deskorolkę, kask lub ubrania na zmianę po przyjeździe na rolkach do miejsca pracy, edukacji, zakupów czy oficjalnych spotkań, w tym posiedzeń Rady Miasta.

W ramach budżetu obywatelskiego, z racji ograniczonych środków, jesteśmy w stanie wykonać jedynie niewielki fragment trasy R7. Uzupełnieniem tego projektu będą jednak projekty miejskie, jak i działania, które mogą zostać zrealizowane przez Dzielnice i Miasto w ramach bieżącej działalności. Gdy wskutek niniejszego projektu uda się wyasfaltować chodnik między Rondem Młyńskim a ul. Bajana, o wiele łatwiej będzie przekonać Rady Dzielnic i ZIKIT, by z własnych środków wykonały pozostałe odcinki łączące Rondo Młyńskie z Rondem Mogilskim. Oczywiście w grę wchodzi także realizacja kolejnych odcinków w ramach przyszłorocznego budżetu obywatelskiego. Ważne, aby od czegoś już zacząć.

Więcej na Kraków i Śląsk dla rolkarzy: www.facebook.com/krakowdlarolkarzy

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Wyasfaltowanie 70 m chodnika Chodnik między Rondem Młyńskim a ul. Bajana, 400 zł za metr bieżący 30 000,00 PLN
Tablica informacyjna Tablica informacyjna promująca jazdę na rolkach do pracy i na oficjalne spotkania. Tablica powinna w skrócie opisywać założenia Uchwały Rolkarskiej Rady Miasta Krakowa, plany docelowej sieci tras rolkarskich wraz z mapą, kilka zasad bezpiecznej jazdy oraz hasła zachęcające do jazdy na rolkach, deskorolkach lub hulajnogach w celach transportowych. 1 000,00 PLN
31 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Przygotowanie i realizacja Przygotowanie i realizacja I-III kw.2019 r.

Galeria

Charakterystyka długoterminowych skutków: Realizacja zadania poprawi bezpieczeństwo i komfort pieszych,rodziców z dziećmi w wózkach, pieszych z bagażami; tablica informacyjna będzie promowała jazdę na rolkach w świetle Uchwały RMK w sprawie wspierania mobilności aktywnej.
powrót