Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 13 :

Bezpieczny pieszy na Zabłociu

Projekt odrzucony: Strefa zamieszkania to strefa w ruchu drogowym, w której pieszy może się poruszać swobodnie po całej udostępnionej do użytku publicznego przestrzeni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. Oprócz tego obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h, wolno parkować jedynie w miejscach do tego wyznaczonych, opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego. Negatywnie opiniuje się objęcie Zabłocia strefą zamieszkania z uwagi na poniższe uwarunkowania: 1. Na wskazanym obszarze Zabłocia znajdują się drogi wewnętrzne m. in. ul. Lipowa i ul. Przemysłowa, które mają nieuregulowany stan prawny oraz drogi prywatne nie będące w zarządzie ZIKiT. Tego typu drogi nie mogą być objęte strefą zamieszkania i nie mogą być prowadzone na tych drogach jakiekolwiek działania. 2. Na części terenu obowiązuje już strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h. Część ulic posiada progi zwalniające. Z uwagi na segregacę rodzajową ruchu - większość ulic posiada chodniki, które determinują ruch pieszych – nie ma zasadności wprowadzenia strefy zamieszkania. Wzdłuż ulic parkują samochody (część obszaru objęta jest strefą płatnego parkowania) i nagłe pojawienie się pieszego na jezdni mogłoby powodować niebezpieczne sytuacje (pomimo uspokojenia ruchu). 3. Na wskazanym terenie Zabłocia zlokalizowane są ciągi o dużym znaczeniu komunikacyjnym, przenoszące duży ruch pojazdów takie jak: ul. Lwowska – Dąbrowskiego – Dekerta, gdzie pojawienie się pieszego, który miałby pierwszeństwo, spowodowałoby duże zagrożenie. 4. Część ulic Zabłocia będzie objęta w br. projektem organizacji ruchu, który uwzględni m. in. wprowadzenie na niektórych z nich ruchu jednokierunkowego oraz strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h. Działania te ZIKiT zrealizuje we własnym zakresie. Projekt zostaje odrzucony zgodnie z § 12 pkt 4) oraz 6) Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa (Uchwała nr XXXIV/566/15 Rady Miasta Krakowa z 16.12.2015 r.)

Edycja Budżet Obywatelski 2018 Projekt lokalny - 13 - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Zabłocie

Dodatkowe lokalizacje: Strefa obejmowałaby część Zabłocia „Obszaru B”, zamkniętą od północy ulicą Zabłocie, cześć „Obszaru C”, zamkniętą od wschodu ulicą Klimeckiego oraz cześć „Obszaru A”, zamkniętą od zachodu ulicami Na Zjeździe i Limanowskiego a od południa Powstańców Wielkopolskich (zob. załącznik z planem).

Opis projektu

Przedmiotem zadania, byłoby stworzenie na obszarze Zabłocia (między ulicami Zabłocie, Klimeckiego, Na Zjeździe, Limanowskiego i Powstańców Wielkopolskich) strefy zamieszkania oznaczonej znakiem informacyjnym D-40.
 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Zabłocie to poprzemysłowa część Podgórza, na terenie której w ciągu ostatnich lat powstało bardzo dużo inwestycji mieszkaniowych i biurowych. Za wzrostem ich liczby nie nadąża infrastruktura drogowa. Dodatkowo brak połączeń, sprawia, że piesi muszą obchodzić dzielące Zabłocie nasypy kolejowe. Sposobem na podniesienie bezpieczeństwa pieszych jest obowiązujące w strefie ograniczenie prędkości pojazdów do 20 km/h oraz ich bezwzględne pierwszeństwo na drodze. Spowolnienie pojazdów na Zabłociu nie powinno być problemem dla kierowców, gdyż w strefie objętej projektem znajdują się głównie drogi dojazdowe. Obowiązujące w strefie zamieszkania specjalne przepisy dotyczące parkowania pojazdów, rozwiążą dodatkowo wnoszony przez mieszkańców problem „dziko” parkujących samochodów na trawnikach i chodnikach.
 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Koszty organizacyjne przygotowanie projektu rozmieszczenia znaków i progów, wyznaczenie miejsc parkingowych, przygotowanie planów 5 000,00 PLN
Zakup i montaż progów zwalniających około 15 progów zwalniających przy wjazdach do strefy oraz około 15 przy głównych skrzyżowaniach wewnętrznych 28 000,00 PLN
Koszt zakupu i montażu znaków drogowych parkingowych około 60 znaków 18 000,00 PLN
Koszt zakupu i montażu znaków drogowych strefy około 30 znaków oznaczających początek i koniec strefy pieszego 9 000,00 PLN
Koszt oznaczenia i wymalowania miejsc parkingowych około tysiąca metrów linii 20 000,00 PLN
80 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
wprowadzenie odpowiedniego oznakowania drogowego oznaczającego strefę zamieszkania oraz miejsca parkingowe, montaż progów zwalniających przy wjeździe do strefy i wewnętrznych przy większych skrzyżowaniach oraz wymalowanie i oznaczenie miejsc parkingowych wprowadzenie odpowiedniego oznakowania drogowego oznaczającego strefę zamieszkania oraz miejsca parkingowe, montaż progów zwalniających przy wjeździe do strefy i wewnętrznych przy większych skrzyżowaniach oraz wymalowanie i oznaczenie miejsc parkingowych styczeń 2019

Galeria

powrót