Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 4 NR 28:

Wiaty rowerowe dla Krowodrzy Górki i Azorów

Edycja Budżet Obywatelski 2018 Projekt lokalny - 4 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Krowodrza Górka i Azory

Dodatkowe lokalizacje: 1) Krowodrza ob. 44 Działka ewidencyjna 224/3 (między w sąsiedztwie bloków nr 31 i 33. Wymagana konsultacja z mieszkańcami, bo zabieramy kawałek trawnika.) 2) Krowodrza ob. 44 Działka ewidencyjna 167/21 (Utwardzony teren przy placu zabaw, przy głównej alejce prowadzącej na pętle tramwajową) 3) Krowodrza ob. 44 Działka ewidencyjna 167/14 (Przy głównej alejce prowadzącej przez osiedle) 4) Krowodrza ob. 44 Działka ewidencyjna 167/21(Przy placyku między blokami nr 7 i 5) 5) Krowodrza ob. 44 Działka ewidencyjna 167/14 (Szeroki chodnik między blokami 4, 4a i 6) 6) Krowodrza ob. 44 Działka ewidencyjna 26/8 (Na terenie wzdłuż alejki między blokami nr 13 i 45) 7) Krowodrza ob. 44 Działka ewidencyjna 124/8 (między blokami np. 29 i 31) 8) Krowodrza ob. 44 Działka ewidencyjna 124/8 (między blokami np. 15 i 17) 9) Krowodrza ob. 44 Działka ewidencyjna 124/8 (Teren szerokiego chodnika na zachód od przystanku Różyckiego w stronę pętli Azory) 10) Krowodrza ob. 41 Działka ewidencyjna 797/21 (Teren zieleny między w sąsiedztwie bloków nr 4 i 2) 11) Krowodrza ob. 41 Działka ewidencyjna 512/10 (Teren chodnika po zachodniej stronie bloku 14a) 12) Krowodrza ob. 41 Działka ewidencyjna 632/12 (Teren utwardzonego placu na północ od bloku 2) Proponowana lista rezerwowa: 1) Krowodrza ob. 44 Działka ewidencyjna: 235/3 (Teren po kiosku, częściowo utwardzony. utwardzonego placu na północ od bloku bloku 2. Kawałek utwardzonego terenu między blokami) 2) Krowodrza ob. 41 Działka ewidencyjna: 632/12 (Teren chodnika po zachodniej stronie bloku 14a)

Opis projektu

Po co właściwie wiaty rowerowe?
W sąsiedztwie bloków na terenie dzielnicy Prądnik Biały można zauważyć nie tylko wielką ilość zaparkowanych samochodów, ale także coraz więcej rowerów przypiętych do znaków drogowych, słupów czy młodych drzewek. Drugie tyle rowerów jest przechowywanych na klatkach schodowych. Nie jest to ani wygodne ani bezpieczne, a rowerzystów codziennie korzystających z roweru przybywa.
Dlatego chcemy rozwiązać ten problem poprzez budowę 12 ogólnodostępnych wiat rowerowych, które dadzą łącznie ponad 200 miejsc parkingowych dla rowerów w sąsiedztwie bloków. Wszystkie będą ogólnodostępne i będą chroniły jednoślady przed warunkami pogodowymi.


Jak mają wyglądać wiaty?
Proponujemy następujących wygląd wiat o powierzchni ok. 10x3x2,5m. Każda wiata zostanie ze stalowej konstrukcji, zabezpieczonej przed korozją np. cynkowaniem ogniowym. Zadaszenie wykonane zostanie z płyt samonośnych z żywicy poliestrowej, które są powszechnie używane do pokryć dachów parkingów czy wiat wózkowych przy sklepach.
Każda z wiat byłaby wyposażona w bezpieczne stojaki „U”, które w przeciwieństwie do popularnych „wyrwikółek” umożliwiają przypięcie roweru z pomocą zapięcia typu uLock. Zapewniłoby to dość wysoki poziom bezpieczeństwa rowerów. Stojaki będą spełniać standardy dla infrastruktury rowerowej określone przez Prezydenta Miasta Krakowa.
Cześć z wiat byłaby zrealizowana na już utwardzonych powierzchniach (wykorzystując np. niezagospodarowane betonowe placyki), a cześć wymagałoby wcześniejszego utwardzenia. Konieczne byłoby nie tylko wybrukowanie kostką danego terenu, ale także ograniczenie go krawężnikami.

Gdzie postawione będą wiaty?
Proponujemy następujące lokalizacje 12 wiat. Zostały one wytypowane na podstawie dużej gęstości bloków mieszkalnych, a także dostępności działek gminnych, na których można realizować projekty budżetu obywatelskiego. W promieniu ok. 200 metrów od każdej proponowanej wiaty mieszka od 500 do 1670 mieszkańców (wg MSIP UMK).
Przygotowaliśmy również 2 propozycje lokalizacji rezerwowych. Ostateczne lokalizacje mogą różnić się od pierwotnych po konsultacjach z ZIKiT i mieszkańcami. Powinny jednak wciąż uwzględniać główne założenie projektu - być zlokalizowane możliwie blisko bloków mieszkalnych i punktów wskazanych w projekcie.
 
Ile kosztują wiaty?
Koszt wiaty waha się w zależności od danej lokalizacji i ewentualnej konieczności utwardzenia powierzchni wraz koniecznymi pozwoleniami - szacujemy, że średni koszt wiaty będzie wynosił 17 000 zł. Część z lokalizacji została dobrana w taki sposób, aby zminimalizować koszty.
Łączny koszt wszystkich wiat szacujemy na 200 000 zł.

Jak wesprzeć projekt wiat?
Chcesz pomóc w promocji? Przede wszystkim weź udział w głosowaniu ;-) zachęć także znajomych, w szczególności tych korzystajacych z rowerów. Możesz także skontaktować się z nami jeżeli chcesz pomóc w promocji rowerybokrk@gmail.com

UZASADNIENIE PROJEKTU

Osoby codziennie korzystające z roweru zmagają się z problem jego przechowywania - trzymanie roweru w mieszkaniu, piwnicy czy na klatce schodowej nie jest wygodne i raczej nie zachęca do częstego korzystania. Realizacja projektu umożliwi mieszkańcom Krowodrzy Górki i Azorów bezpieczne i wygodne przechowywanie ponad 200 rowerów poza budynkami mieszkalnymi. 

Rower staje się też coraz bardziej popularnym środkiem transportu w Krakowie. Można się spodziewać, że takie wsparcie miejskich rowerzystów na terenie dwóch osiedli spowoduje, że więcej mieszkańców dzielnicy będzie korzystać z roweru do pracy, uczelnie czy szkoły zamiast samochodem.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Dostawa i montaż wiat rowerowych Dostawa i montaż 12 szt.wiat rowerowych wraz ze stojakami typu U 125 000,00 PLN
Utwardzenie terenu W przypadku działek, na których trzeba utwardzić nawierzchnię należy przewidzieć wykonanie nawierzchni z kostki brukowej wraz z podbudową 54 000,00 PLN
Wykonanie dokumentacji w celu uzyskania zgłoszenia montażu wiat Wykonanie dokumentacji w celu uzyskania zgłoszenia montażu wiat 21 000,00 PLN
200 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
zamówienie publiczne zamówienie publiczne II/III kw 2019
Realizacja zadania Realizacja zadania III/IV kw. 2019

Galeria

Charakterystyka długoterminowych skutków: Poprawa komfortu mieszkańców, konieczność zabezpieczenia środków finansowych na utrzymanie wiat.
powrót