Kochasz swój kraj to po nim nie bazgraj - kampania społeczna
Edycja Budżet Obywatelski 2018 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: cały Kraków
Dodatkowe lokalizacje: Kampania społeczna swoim zasięgiem obejmie cały Kraków. Pikniki Sąsiedzkie - element projektu - obejmie obszary szczególnie zniszczone przez wandali ze sprayami m.in. Azory, Olszę, Nowa Hutę, Aleje Trzech Wieszczów.
Opis projektu
Kampania społeczna "Kochasz swój kraj to... po nim nie bazgraj" ma na celu ograniczenie miejskich bazgrołów w Krakowie. Zakłada organizację Pikników Sąsiedzkich w miejscach zdewastowanych przez wandali. Przy okazji tych imprez będą odbywać się również spotkania z Policją, Strażą Miejską, oraz przedstawicielami miejskich jednostek takich jak Zarząd Budynków Komunalnych, czy Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania, którzy przedstawią skutki prawne niszczenia mienia publicznego, efekty działań prewencyjnych oraz koszty walki z miejskimi bazgrołami.
Istotnym elementem kampanii promocyjnej będą gadżety rozdawane uczestnikom akcji w tym T-shirty z hasłem "Kochasz swój kraj to... po nim nie bazgraj". Organizowane będą także zabawy i konkursy.
Dodatkowo prelegenci ze Straży Miejskiej i Policji będą odwiedzać szkoły przedstawiając skutki prawne niszczenia Miasta sprayami.
Do projektu zostaną zaproszone krakowskie szkoły podstawowe, gimnazja i licea.
Hasło "Kochasz swój kraj " będzie widoczne na bilbordach, citylightach i plakatach
Powstaną filmy promocyjne, które będą wyświetlane na ekranach komunikacji miejskiej. Informacje o kampanii znajdą się na stronach internetowych jednostek miejskich.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na fakt, zawłaszczania przestrzeni publicznej przez wandali ze sprajami, którzy metodycznie od wielu lat dewastują majątek gminny i prywatny.
Kampania chce przypomnieć mieszkańcom, że są współwłaścicielami chodników, autobusów, tramwajów, przystanków, przedszkoli, szkół, ośrodków zdrowia, szpitali i wszystkich innych elementów, z których składa się miasto.
Od wielu lat nasz kraj ponosi poważne straty finansowe wynikające z bazgranina sprejami po elewacjach polskich miast. Swastyki, wulgaryzmy, mowa nienawiści niszczy zabytki, cmentarze, mury kościelne, prywatne domy i elewacje bloków osiedlowych. Farba dosięga również ekranów akustycznych, małej architektury, autobusów i tramwajów. Każdego roku z budżetów państwowych i prywatnych znika kilkaset milionów złotych na niepotrzebne remonty.
DŁUGOFALOWE CELE AKCJI
- Likwidacja wulgarnych napisów oraz obscenicznych rysunków szpecących tynki oraz elewacje naszego miasta.
- Uwrażliwienie i zwrócenie uwagi mieszkańców na proceder niszczenia mienia miejskiego przez wandali.
- Uzyskanie efektu społecznej niezgody na dewastację miasta.
- Korekta polskiego prawa – zmiana nieefektywnych przepisów dotyczących aktów wandalizmu.
- Hasło "Kochasz swój kraj to... po nim nie bazgraj" - to również apel skierowany do środowisk bazgrających sprayami, aby zrozumieli, że działają na szkodę ojczyzny.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Gadżety kampanii | Zlecenie wykonania t-shirtów z napisami: hasłem akcji "Kochasz swój kraj to... po nim nie bazgraj" | 20 000,00 PLN |
PROMOCJA | Koszt wydruku plakatów, filmów promocyjnych, itp. | 100 000,00 PLN |
Organizacja Pianków Sąsiedzkich | Wybór firmy eventowej i organizacja pikników sąsiedzkich. | 60 000,00 PLN |
Nagrody | Gadżety promocyjne, które będą nagrodami w konkursach realizowanych w ramach projektu | 10 000,00 PLN |
190 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Plakaty, ulotki, filmy edukacyjne | Wybór firmy reklamowej . | 02.01.2019-14.02.2019 |
Pikniki Sąsiedzkie | Organizacja Pikników Sąsiedzkich w ramach umowy z wyłoniona firmą eventową. | 15.03.2019 - 11.11.2019 |
Kolportaż materiałów promocyjnych | Kolportaż plakatów, ulotek z wykorzystaniem miejskich nośników. | 15.03.2019 - 11.11.2019 |
Lekcje Śpiewania | Happeningi podczas 3 koncertów Lekcja Śpiewania | 15.03.2019 - 11.11.2019 |
Filmy viralowe | Akcja zbierania krótkich filmów viralowych z udziałem znanych i nieznanych osób popierających akcję. | 15.03.2019 - 11.11.2019 |