Projekt ogólnomiejski NR 22:

Przystanek początkowy 164 na pętli Piaski Nowe

Edycja Budżet Obywatelski 2018

Projekt ogólnomiejski

Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Pętla 164 Piaski Nowe, ul. Nowosądecka

Opis projektu

Pętla na przystanku końcowym linii autobusowej 164 została wykonana w roku 2016 bez należytej troski o pasażerów, mieszkańców osiedla Piaski Nowe, Adama Bochenka, Piasków Wielkich, pacjentów Szpitala św. Rafała. Aby wsiąść do autobusu, jesteśmy zmuszeni codziennie pokonywać rozlegle, bardzo ruchliwe skrzyżowanie, podczas gdy autobus wykonuje "pusty" przejazd z pętli Piaski Nowe na tzw. przystanek początkowy przy ul. Nowosądeckiej od strony ul. Włoskiej. Na pętli znajdują się dwie krótkie ścieżki podjazdowe, na każdej z nich mieści się jeden autobus przegubowy i jeden autobus krótki. Aby pasażerowie mogli bezpiecznie wysiąść lub wsiąść do autobusu, należałoby wykonać drugi peron. Dlatego ścieżki należy rozdzielić wysepką, wiąże się to z koniecznością poszerzenia pętli, albo takiej zmiany geometrii tejże pętli (np. poprzez zwężenie wysepki peronu pierwszego), aby można było wykonać dwa perony.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Ustanowienie przystanku początkowego na pętli linii 164 Piaski Nowe zapewni bezpieczeństwo i komfort dla ciągle rosnącej liczby mieszkańców. Szczególnie dużej zbiorowości osób w podeszłym wieku, osób niepełnosprawnych, pacjentów pobliskiego szpitala, kobiet w ciąży, matek z dziećmi. Obserwuję zagrażające zdrowiu i życiu zachowania pasażerów, którzy w pośpiechu przebiegają na przez tory tramwajowe do autobusu odjeżdżającego w stronę centrum. Nadmieniam, że w bieżącym roku osiedle święci jubileusz 40. lecia powstania. Taka inwestycja będzie znakomitym wyjściem naprzeciw wieloletnim oczekiwaniom pasażerów.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Dokumentacja projektowa i realizacja zadania Dokumentacja projektowa i realizacja zadania 258 000,00 PLN
258 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
wykonanie koncepcji i projektu modernizacji pętli wykonanie koncepcji i projektu modernizacji pętli II-IV kw.2019
realizacja inwestycji realizacja inwestycji II-IV kw.2020 r.

Galeria

Charakterystyka długoterminowych skutków: Bezpieczeństwo i komfort pasażerów komunikacji miejskiej; poprawa bezpieczeństwa poprzez wyeliminowanie przechodzenia przez ruchliwe skrzyżowanie oraz torowisko tramwajowe, duże udogodnienie dla osób starszych, niepełnosprawnych, matek z dziećmi etc.

×