ŻYJMY ZDROWO I KOLOROWO
Edycja Budżet Obywatelski 2018 Projekt lokalny - 10 - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Szkoła Podstawowa nr 97 im. Joachima Lelewela w Krakowie, ul. Doktora Judyma 10
Opis projektu
ŻYJMY ZDROWO I KOLOROWO to nazwa projektu, który wiąże się z remontem korytarza łączącego szkołę z działem sportowym i części holu głównego. Liczny udział uczniów w bogatej gamie konkursów szkolnych i pozaszkolnych wiąże się z potrzebą prezentacji zarówno samych prac, ale również dyplomów i składanych podziękowań. Do tej pory na terenie szkoły miejsca te były organizowane w formie tablic korkowych, ewentualnie czasowych wystaw. Spora część pucharów z zawodów sportowych nie była możliwa do wyeksponowania ze względu na warunki lokalowe i architektoniczne oraz kwestie bezpieczeństwa w tak licznej szkole. Część holu, a także korytarz prowadzący do kompleksu sportowego stanowi bezpośredni dostęp do prezentacji wytworów oraz ekspozycji udostępnianej dla licznej społeczności szkolnej, instytucji współpracujących ze szkołą, rodziców uczniów czy przybyłych do szkoły gości. Obecnie ta części budynku jest niewykorzystana i nie jest przygotowana do takiej funkcji ze względu na nieodpowiedni stan ścian obitych drewnianą boazerią, która nie spełnia już zarówno kryteriów estetycznych, a miejscami wymaga dodatkowej naprawy. Odremontowanie części holu i korytarza, w którym znajduje się gabinet wicedyrektora szkoły, pielęgniarki oraz sekretariat posłużyłby za stałe miejsce dla GALERII PRAC UCZNIÓW.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Miejsce, które chcielibyśmy dostosować do ciekawej prezentacji wytworów dzieci pod hasłem ŻYJMY ZDROWO I KOLOROWO, jest ogólnie dostępne i bardzo często odwiedzane przez licznych partnerów szkoły oraz przedstawicieli środowiska lokalnego, ponieważ znajduje się w głównej części holu prowadzącego do kompleksu sportowego oraz miejsca, gdzie rodzice codziennie przyprowadzają dzieci i oczekują na nie po zakończonych zajęciach szkolnych i pozaszkolnych. Łatwość dostępu do tego miejsca wiąże się z faktem, iż jest to część reprezentacyjna szkoły. Organizowane uroczystości i imprezy szkolne także przyczyniają się do sposobności "chwalenia się" bogatą aktywnością artystyczną naszych uczniów właśnie poprzez możliwość stworzenia na terenie budynku takiego miejsca, łatwo dostępnego oraz nie zagrażającego bezpieczeństwu uczniów (pełny monitoring, obszar dyżurów nauczycieli oraz pracowników niepedagogicznych), w którym partnerzy szkoły będą mogli "nacieszyć oczy" oraz obcować z wytworami uczniów nie tylko plastycznymi, ale i efektami realizowanych projektów czy akcji profilaktyczno-wychowawczych, które do tej pory mogły być tylko przedstawiana na wyższych kondygnacjach budynku bez możliwości szerszego udostępnienia ogółowi tych efektów działalności szkoły. Szkoła Podstawowa nr 97 w Krakowie aktywnie współpracuje z instytucjami publicznymi znajdującymi się w najbliższym sąsiedztwie (Przedszkole "Dolina Tęczy", żłobek, szkoła języka angielskiego, szkoły tańca) oraz na jej terenie organizowane są spotkania wspólnoty mieszkaniowej, Związku Harcerstwa Polskiego "Preria" czy też Związku Emerytów i Rencistów. Przedstawiciele tych środowisk również mieliby możliwości oglądania efektów aktywności całej społeczności szkolnej. Mamy się czym pochwalić i chcemy, aby to miejsce było wizytówką naszej szkoły.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Remont korytarzy w dziale sportowym i holu szkoły. | Usuniecie ze ścian korytarza i części holu drewnianej boazerii, wyrównanie ścian oraz ich wymalowanie i dostosowanie do charakteru ekspozycji prac uczniowskich. | 10 000,00 PLN |
10 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
przygotowanie ścian pod gładź | zerwanie boazerii drewnianej | 2019r. |
wyrównywanie ścian | szpachlowanie. wyrównywanie powierzchni ścian | 2019r. |
malowanie powierzchni | oddzielenie lamperii, malowanie powierzchni płaskich | 2019r. |
instalowanie elementów wystawniczych | projektowanie galerii, montaż systemu wieszaków, gablot, tablic itp. | 2019r. |