Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż al.Bora Komorowskiego
Edycja Budżet Obywatelski 2018 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Al.Bora Komorowskiego na odcinku od salonu samochodowego Toyota do ronda Polsadu w Krakowie
Opis projektu
Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż al.Bora Komorowskiego na odcinku od salonu samochodowego Toyota do ronda Polsadu wraz ze zmianą lokalizacji oświetlenia ulicznego (lampa przy salonie samochodowym) znajdującego się na aktualnym przebiegu ścieżki rowerowej. Dodatkowo projekt wymaga przesunięcia pylonu reklamowego stacji paliw BP.Zadanie realizowane będzie w pasie drogowym na nieruchomosci stanowiącej własnosć Gminy Kraków.(działka nr 6/124 obr. 4 Sródmiescie)
UZASADNIENIE PROJEKTU
Ścieżka rowerowa biegnąca od ul. Andersa w swoim ciągu na al. Bora-Komorowskiego, obecnie kończy się na wysokości salonu samochodowego Toyota i brakuje jej kontynuacji na odcinku ok. 200 metrów do Ronda Polsadu. Zjazd z istniejącej ścieżki wyprowadzony jest na ul.XX Pijarów co szczególnie w przypadku nieletnich (ale nie tylko) uczestników ruchu rowerowego stwarza zagrożenie dla ich bezpieczeństwa. Realizacja proponowanego ciągu pieszo-rowerowego w zdecydowany sposób usprawni ruch rowerowy na jednej z głównych tras rowerowych miasta Krakowa, a zarazem w sposób znaczący podniesie bezpieczeństwo tego ruchu.
CEL:
1) Poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów korzystających z drogi wzdłuż alei Bora Komorowskiego.
2) Zwiększenie atrakcyjności komunikacji rowerowej w tym obszarze, dzięki wygodniejszemu połączeniu z już istniejącą
infrastrukturą.
3) Udrożnienie komunikacji dla samochodów.
Ulica Bora Komorowskiego to najkrótsza droga z Nowej Huty w kierunku Krowodrzy, Olszy,Prądnika Białego, co czyni ją jedną z najczęściej uczęszczanych tras rowerowych. Dobudowany fragment ciągu pieszo-rowerowego poprzez połączenie się z istniejącą już infrastrukturą rowerową, umożliwi wygodniejszą i przede wszystkim bezpieczniejszą komunikację, tworząc główne połączenie rowerowe Krakowa z Nową Hutą. Ponadto dzięki dobudowaniu tego fragmentu ciągu pieszo-rowerowego, ułatwiona zostanie również komunikacja zmotoryzowanych.
ATRAKCYJNOŚĆ PROJEKTU:
Projekt poprawi jakość i bezpieczeństwo komunikacji pieszych, rowerzystów i osób zmotoryzowanych. Po jego zrealizowaniu, powstaną dużo szersze możliwości wyboru sposobu komunikacji oraz zwiększy się atrakcyjność komunikacji rowerowej i publicznej, co jest ważne w zatłoczonym i zakorkowanym Krakowie. Inwestycja pomoże korzystnie wpłynąć na zwiększenie roli komunikacji rowerowej, a także uczyni ją bardziej bezpieczną dla tysięcy pracowników okolicznych biur (ok.100,000m2 powierzchni biurowej istniejącej i drugie tyle projektowanej), centrów handlowych (OBI, CH.KROKUS, CH.SERENADA) i usług (AQUAPARK,MULTIKINO) oraz dla ich klientów.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Koncepcja lub program funkcjonalno-użytkowy | Wytyczenie ścieżki rowerowej na podstawie koncepcji lub programu funkcjonalno-użytkowego | 12 300,00 PLN |
Projekt | Wykonanie projektu budowlanego-wykonawczego | 29 500,00 PLN |
Budowa ścieżki rowerowej | Wykonanie ścieżki rowerowej-roboty budowlane | 462 500,00 PLN |
504 300,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Koncepcja/ program funkcjonalno-użytkowy | Opracowanie koncepcji lub programu funkcjonalno-użytkowego | I-II kw.2019r. |
Projekt budowlany | Opracowanie projektu budowlanego wraz z decyzjami administracyjnymi | IV kw.2019 r. -I kw.2020 r. |
Ścieżka rowerowa | Budowa ścieżki rowerowej | II-III kw.2020 r. |