Półwsie Zwierzynieckie - Nowy Porządek bez tranzytu!
Edycja Budżet Obywatelski 2018 Projekt lokalny - 7 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Półwsie Zwierzynieckie.
Opis projektu
Celem projektu jest złagodzenie negatywnych skutków poprowadzenia ruchu tranzytowego przez Półwsie ulicą Komorowskiego, Senatorską oraz Kraszewskiego. Rozwiązanie to miało być rozwiązaniem tymczasowym w związku z wybudowaniem Mostu Zwierzynieckiego, a sytuacja trwa już ok 15 lat. Równocześnie należy zlikwidować różne bolączki związane z ruchem pojazdów, pojazdów komunikacji miejskiej, ruchem rowerów oraz parkowaniem samochodów od wielu miesięcy zgłaszanych przez mieszkańców.
Wskazane jest rozłożenie skumulowanego ruchu pojazdów wykorzystujących najkrótsze połączenie z południa na północ na kilka innych alternatyw, ale nie należy wykluczyć całkowitego przecięcia ruchu tranzytowego.
W pierwszej fazie należy wyłonić instytucję lub firmę, która podejmie się opracowania wielowariantowej koncepcji organizacji ruchu na Półwsiu Zwierzynieckim, czyli w obszarze pomiędzy ulicami: Kościuszki, Kasztelańską, Al. Focha i Krasińskiego. Należy również we wstępnej fazie opracowania rozważyć czy obszaru nie rozszerzyć o ul. Królowej Jadwigi (np. zmiana kierunku jazdy), jeśli byłoby to zasadne dla całego opracowania.
W drugiej fazie należy przeprowadzić konsultacje wśród mieszkańców obszaru objętego zmianami przy równoczesnej publicznej informacji dla Krakowian.
Fazą trzecią będzie zmiana oznakowania zgodnie z przyjętymi rozwiązaniami.
Powyższe zmiany powinny uwzględniać przyszły remont ulicy Kościuszki, tak aby założenia obu działań korelowały ze sobą. Półwsie Zwierzynieckie ma charakter zabudowy śródmiejskiej, a obszar ten z powodu wąskich uliczek zasługuje na wyłączenie go z ruchu tranzytowego wzorując się na ścisłym centrum miasta.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Końcowym efektem przeprowadzonej zmiany ma być poprawa jakości życia mieszkańców oraz równomierne rozłożenie ciężaru pozostałych po zmianie utrudnień na cały obszar.
Dobrze zrealizowana zmiana zapewne ograniczy lub „rozbije” tranzytowy ruch pojazdów, a co za tym idzie zwiększy się bezpieczeństwo mieszkańców oraz zmniejszy się zanieczyszczenie powietrza (spaliny i kurz) oraz hałas.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Koncepcja. | Opracowanie wielowariantowej koncepcji organizacji ruchu. | 15 000,00 PLN |
Konsultacje. | Przeprowadzenie konsultacji wraz z ich rozpropagowaniem wśród mieszkańców. | 10 000,00 PLN |
Projekt. | Opracowanie ostatecznego projektu organizacji ruchu. | 15 000,00 PLN |
Realizacja. | Montaż stosownego oznakowania wraz z ewentualnymi elementami bezpieczeństwa ruchu drogowego. | 90 000,00 PLN |
130 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Koncepcja + konsultacje | Opracowanie wielowariantowej koncepcji organizacji ruchu, oraz przeprowadzenie konsultacji społecznych | II - III kw. 2019 |
Projekt + realizacja | Opracowanie projektu organizacji ruchu według wariantu wybranego podczas konsultacji społecznych, zatwierdzenie i realizacja | IV kw. 2019 |