Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 2 :

Poprawa bezpieczeństwa w otoczeniu Szkoły Podstawowej nr 38!

Projekt odrzucony: Zgodnie z Regulaminem Budżetu Obywatelskiego Miasta Krakowa § 12 : - pkt4 „nie mogą być realizowane projekty które w dniu zgłaszania stoją w sprzeczności z obowiązującymi planami, politykami i programami ,w tym w szczególności z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta ”. -pkt 6 „które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności „ W zakresie montażu wyspy azylu na wlocie skrzyżowania ul. Sądowej informujemy, że szerokość jezdni w tym miejscu wynosi około 5 metrów i nie jest możliwy montaż azylu ponieważ spowoduje to znaczne utrudnienia w ruchu pojazdów z uwagi na zwężenie w obrębie tarczy skrzyżowania, co będzie generowało problemy z mijaniem się pojazdów przy azylu. W odniesieniu do szykan aby miały one realny wpływ na ograniczenie prędkości pojazdów muszą być realizowane parami w bliskiej od siebie odległości. Zaproponowane lokalizacje szykan nie spowodują ograniczenia prędkości pojazdów ze względu na zbyt duże odległości pomiędzy nimi, a ponadto: • szykana w miejscu progu zwalniającego pomiędzy szkołą, a ul. Sądową znajdowałaby się na łuku drogi, co powodowałoby istotne ograniczenie widoczności i generowałoby potencjalne sytuacje niebezpieczne - również dla kierowców wyjeżdżających z parkingu. • szykana w miejscu istniejącego progu za skrzyżowaniem z ul. Sądową w kierunku al. Pokoju z uwagi na brak drugiej szykany nie będzie spełniała swojej roli, co wskazywano wcześniej • szykana na wysokości ogródków działkowych będzie niepotrzebna z uwagi na planowaną drogę 1KDD przewidzianą w MPZP Cystersów, w ramach której tarcza skrzyżowania z ul. Francesco Nullo będzie wyniesiona, co będzie stanowiło uspokojenie ruchu ( w związku z koniecznością budowy drogi publicznej spowodowaną realizacją inwestycji niedrogowej została zawarta umowa z developerem na realizację zadania ) Na podstawie § 8 ust. 6 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzeniem Zarządzający ruchem drogowym może odrzucić projekt organizacji ruchu w przypadku stwierdzenia nieefektywności projektowanej organizacji ruchu.

Edycja Budżet Obywatelski 2018 Projekt lokalny - 2 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Francesco Nullo, Kraków

Opis projektu

Likwidacja istniejących dwóch progów zwalniających i zastąpienie ich szykanami drogowymi wymuszającymi ominięcie ich jadąc zarówno z jednej jak i drugiej strony. Dodatkowo lokalizacja trzeciej szykany w rejonie ogródków działkowych. Wszystkie szykany powinny być w sposób znaczący wyniesione ponad poziom jezdni, aby były widoczne z daleka i uniemożliwiały przejechanie po nich. Aby szykany nie stały się smutnym elementem infrastruktury, powinny być obsadzone roślinami i kwiatami. Wzorem rozwiązań z Holandii warto rozważyć zasadzenie tam odpowiednich drzewek (załącznik).
Stworzenie wyspy u wlotu ul. Sądowej w ul. Nullo wysoko wyniesionej ponad poziom jezdni, uniemożliwiającej parkowanie w miejscu niedozwolonym, pomiędzy przejściem dla pieszych a końcem wyznaczonych miejsc postojowych.

UZASADNIENIE PROJEKTU

W okolicy SP nr 38 kierowcy notorycznie przekraczają dozwoloną prędkość (nawet kilkukrotnie). Istniejące progi nie spełniają swojej funkcji. Szykany wymuszą zwolnienie nawet w sytuacji gdy droga jest pusta, a ponadto pozytywnie wpłyną na estetykę ulicy. Ulica staje się bardziej przyjazna dla pieszych. Stworzenie szykany w okolicy ogródków działkowych sprawi, że kierowcy nie będą korzystać z "długiej prostej", a dzieci przechodzące tam do szkoły będą mogły poczuć się bezpieczniej. Drugim poważnym zagrożeniem są kierowcy parkujący pomiędzy pasami a końcem wyznaczonych miejsc postojowych zasłaniając zupełnie małych pieszych. Stworzenie na tym fragmencie podniesionej wyspy uniemożliwiającej niezgodne z przepisami parkowanie, zwiększy bezpieczeństwo dzieci.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Wykonanie szykan i wysepki 20 000,00 PLN
20 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Wykonanie szykan i wysepki I połowa 2019r.

Galeria

powrót