Projekt ogólnomiejski
:
WYJAZD LEWOSKRĘTNY Z UL. DAUNA W UL. NOWOSĄDECKĄ
Projekt odrzucony:
Ocena merytoryczna zgłoszonego wniosku: NEGATYWNA
Z uwagi na niezgodność z obowiązującym prawem.
Uzasadnienie w przypadku negatywnej oceny projektu.
Zgodnie z regulaminem budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa (Uchwała RMK nr XXXIV/566/15 z dnia 16.12.2015 roku) §12, w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane zadania, które:
- w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami i programami, w tym w szczególności z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego i innymi Uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta (pkt. 4)
- które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa (pkt. 6)
Zgodnie z obowiązującym Studium, Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennym Miasta Krakowa ul. Nowosądecka na odcinku drogi objętym wnioskiem jest ulicą klasy GP (tj. droga główna ruchu przyspieszonego).
Odległości między skrzyżowaniami na ulicy tej klasy wynoszą zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych jaki powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U.2016. poz. 124) Dział II §. 9 pkt 3:
1000m z dopuszczeniem do 600m w wyjątkowych przypadkach. Odległość wyjazdu z ul. Dauna na ul. Nowosądecką od skrzyżowania z ul. Na Kozłówce wynosi ok. 264m a od skrzyżowania z ul. Włoską ok. 686m. Obecnie funkcjonujące połączenie ul. Dauna i Nowosądeckiej w obecnej formie geometrycznej można traktować jako zjazd i wyjazd na prawe skręty i jest to dopuszczalne zgodnie z ww. punktem Rozporządzenia.
Należy także zauważyć, że ul. Nowosądecka była budowana w tej formie pod nakazem wcześniejszych rozporządzeń oraz warunków prawa miejscowego. Jednak wybudowanie nowego skrzyżowania należałoby wykonać zgodnie z aktualnymi przepisami.
Poza tym po wybudowaniu skrzyżowania (w swojej formie bardzo podobnego do skrzyżowania ulic Mogilska-Cystersów) wystąpią także podobne ograniczenia, tj. większość pojazdów zacznie skręcać w lewo, w związku z tym zostanie ograniczona ogólna przepustowość wlotu, z względu na nadawanie priorytetu dla tramwaju i długość sygnału zielonego dla wyjazdu, będzie krótsza niż obecnie.
Ponadto w związku z wydłużeniem czasów ewakuacji i elastyczności pracy programu sygnalizacji nie zostanie zachowany bliski 100% priorytet dla tramwajów tylko zostanie on znacząco ograniczony.
Edycja Budżet Obywatelski 2018
Projekt ogólnomiejski
Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja:
Opis projektu
Wybudowanie lewoskrętu z ulicy Dauna w ulicę Nowosądecką. Jedna nitka pasa drogowego przecinałaby tory tramwajowe.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Skrócenie dojazdu mieszkańców osiedla Wola Duchacka Wschód do ulicy Wielickiej. Odciążenie ogromnie zakorkowanego skrzyżowania Włoska - Białoruska przy wyjeździe na Piaski Nowe. Przywrócenie mieszkańcom cywilizowanego wyjazdu, zabranego na tzw. "szybki tramwaj" w 2000r. Na całej długości Nowosądeckiej pozostawiono przejazdy. Ukarano tylko mieszkańców tego rejonu, zabierając im godny wyjazd z kilkunastotysięcznego osiedla.
Kosztorys Nazwa | Opis | Koszt |
roboty ziemne, wylanie asfaltu, malowanie pasów | budowa infrastruktury drogowej | 1,00 PLN |
| | 1,00 PLN |
Harmonogram działań Nazwa | Opis | Data |
budowa infrastruktury drogowej | | wiosna 2019 |