Projekt ogólnomiejski
:
Parking pod Urzędem dla Mieszkańców-nie tylko dla urzędnikók
Projekt odrzucony:
Opinia negatywna
Wniosek zaopiniowany negatywnie w oparciu o § 12 uchwały Rady Miasta Krakowa nr XXXIV/566/15 z dnia 16 grudnia 2015 roku, w sprawie „regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa”, w ramach budżetu obywatelskiego nie może być realizowane zadanie:
- pkt. 6, „które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa , prawa osób trzecich, w tym prawa własności”
Zgodnie z art. 13b ust. 6 pkt 2 ustawy o drogach publicznych, zarządca może wyznaczyć miejsca zastrzeżone w strefie płatnego parkowania.
Ponadto Rozporządzenie Ministra infrastruktury z 3 lipca 2003 r, w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach Znak P-20 „koperta” (rys. 5.2.6.1) stosuje się w celu oznaczenia stanowiska postojowego przeznaczonego do wyłącznego użytkowania przez niektórych uczestników ruchu.
Dodatkowo wg § 8 ust. 6 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 23 września 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem, w przypadku stwierdzenia nieefektywności projektowanej organizacji ruchu, zarządca ma prawo go odrzucić.
Na podstawie art.. 1 Ustawy z 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz.U.z 2017 r poz. 2222 z póź, zm.), z drogi publicznej może korzystać każdy (nie tylko mieszkaniec), zgodnie z jej przeznaczeniem, z ograniczeniami i wyjątkami określonymi w tej ustawie lub innych przepisach szczególnych.
Otwarcie parkingu na Pl. Wszystkich Świętych spowoduje zwiększony ruch w ścisłym centrum miasta, a istniejące oznakowanie z uwagi na obowiązującą strefę ograniczenia ruchu przyczyni się do pogorszenia warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego. Miejsca postojowe zastrzeżone dla pojazdów służbowych (nie dla pracowników) zostały wyznaczone z uwagi na konieczność zapewnienia obsługi komunikacyjnej floty pojazdów. Stanowiska zastrzeżone dla gości urzędu zostały wyznaczone z uwagi na obsługę interesantów (wyłącznie w godzinach pracy urzędu).
- pkt 2, „których wymagany budżet całkowity na realizację jest niezgodny z limitami finansowymi wskazanymi w § 8 ust. 2 regulaminu”.
Szacunkowa wycena ok. 3 350,-zł brutto.
Edycja Budżet Obywatelski 2018
Projekt ogólnomiejski
Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Wszystkie parkingi Miasta Krakowa
Dodatkowe lokalizacje: plac Wszystkich Świętych 3/4, Kraków
Wszystkie parkingi Urzędu Miasta Krakowa
Opis projektu
Władze Krakowa z Jackiem Majchrowskim na czele ograniczają możliwość parkowania dla mieszkańców. W tym samym czasie dysponują parkingami tylko dla urzędników Miejskich. Domagamy się aby parkingi pod urzędami były ogólno dostępne dla petentów, a po godzinach pracy urzędu tylko dla mieszkańców danej dzielnicy aby mogli pod nimi parkować.
UZASADNIENIE PROJEKTU
W Krakowie - zwłaszcza w jego centrum brak miejsc do parkowania. Nie przeszkadza to administracji Jacka Majchrowskiego tworzyć miejsca do parkowania tylko dla Urzędników w tym samego prezydenta. Mieszkańcy Krakowa nie mają gdzie parkować. Likwidacja parkingów dla Urżedników umożliwi częściowe rozwiązanie problemu z parkowaniem. Poza tym nie ma uzasadnienia dla dzielenia ludzi na lepszych (urzędnicy) i gorszych (tzw zwykli mieszkańcy).
Kosztorys Nazwa | Opis | Koszt |
Zmiana oznakowania. Zmiana organizacji ruchu. | Zmiana znaków drogowych, na takie które umożliwią parkowanie tzw zwykłym mieszkańcom na wszystkich parkingach Urzędu Miasta Krakowa. Jednocześnie zamknięcie parkingów dla osób nie będących petentami UMK, a po godzinach pracy Urzędu tylko dla Mieszkańców danej Dzielnicy, na której znajduje się parking. | 500 000,00 PLN |
| | 500 000,00 PLN |
Harmonogram działań Nazwa | Opis | Data |
Zmiana przepisów przez Radę Miasta na wniosek Prezydenta Krakowa. Ogłoszenie przetargu na realizację oraz wyłonienie wykonawcy | | pierwsza połowa 2019 |