Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 15
NR 12:
Zielone Mistrzejowice. Weekendowy program kulturalny.
Edycja Budżet Obywatelski 2019 Projekt lokalny - 15 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Klub Kuźnia Ośrodka Kultury im. Norwida, os. Złotego Wieku 14 i tereny zielone w pobliżu Klubu Kuźnia.
Opis projektu
Zielone Mistrzejowice – weekendowy program kulturalny realizowany będzie przez 3 tygodnie na terenach zielonych Mistrzejowic i w Klubie Kuźnia Ośrodka Kultury im. Norwida. Będzie to czas spotkań, relaksu, dobrej zabawy i aktywności artystycznej.
Planowane działania:
Pikniki mistrzejowickie;
Spotkania i warsztaty ekologiczne, teatralne, literackie;
Artystyczne plenery i koncerty Mistrzejowickie;
Joga na łące;
Leżakowa czytelnia;
Zielona przestrzeń gier towarzyskich;
Mistrzejowicki Przewodnik Rowerowy;
Zdrowe żywienie;
Zdrowiej. Wykłady o szczęściu;
Ładniej. Wykłady o potrzebie ładu w przestrzeni publicznej.
Pikniki mistrzejowickie;
Spotkania i warsztaty ekologiczne, teatralne, literackie;
Artystyczne plenery i koncerty Mistrzejowickie;
Joga na łące;
Leżakowa czytelnia;
Zielona przestrzeń gier towarzyskich;
Mistrzejowicki Przewodnik Rowerowy;
Zdrowe żywienie;
Zdrowiej. Wykłady o szczęściu;
Ładniej. Wykłady o potrzebie ładu w przestrzeni publicznej.
W działaniach wezmą udział mieszkańcy dzielnicy, animatorzy kultury, artyści plastycy i muzycy, projektanci, designerzy, ekolodzy. Program ma na celu integrację i aktywizację społeczności lokalnej, promocję walorów dzielnicy oraz zaproponowanie mieszkańcom atrakcyjnego spędzenia czasu wolnego w dzielnicy, blisko domu. Program adresowany do starszych i młodszych mieszkańców Mistrzejowic zawierał będzie elementy edukacji ekologicznej, artystycznej, prozdrowotnej, będzie podkreślał wartość integracji społeczności lokalnej.
Klub Kuźnia będzie bazą organizacyjną i centrum działania, a w przypadku braku pogody tam zostaną przeniesione działania projektu.
Wszystkie działania projektu będą bezpłatne dla uczestników.
UZASADNIENIE PROJEKTU
W okresie letnim ilość imprez kulturalnych adresowanych do mieszkańców Krakowa znacznie spada. Dotyczy to również Nowej Huty. Projekt Zielone Mistrzejowice chce wypełnić tę lukę dając mieszkańcom dzielnicy XV okazję do aktywnego uczestnictwa w ciekawych imprezach, spotkaniach i warsztatach na terenie własnej dzielnicy. Będzie to też okazja i sposobność do włączenia się we współorganizację działań oraz do poznania się z innymi mieszkańcami dzielnicy. Mamy nadzieję, że program Zielone Mistrzejowice stanie się corocznym cyklem spotkań mieszkańców Mistrzejowic i okazją do ciekawego spędzenia wolnego czasu w Nowej Hucie.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Promocja i reklama | Koszty opracowania grafiki, druk i kolportowania reklamy | 5 000,00 PLN |
Organizacja imprez i zakupy do wydarzeń | Hamaki, krzesła, stoliki, parasole, koce piknikowe, artykuły plastyczne, spożywcze, inne artykuły do warsztatów, gry, Zestaw gier planszowych (szachy, scrabble itp.), talie kart do brydża.Zestaw naczyń ekologicznych, materiałów biurowych i realizacyjnych.Zakup materiałów do warsztatów artystycznych, ekologicznych, teatralnych. | 5 000,00 PLN |
Organizacja wykładów i warsztatów | Koszty rachunków dla prelegentów, wykładowców, prowadzących warsztaty i wycieczki | 7 000,00 PLN |
Organizacja imprez - koncerty | koszt zespołów muzycznych, wypożyczenie sceny, montaż, nagłośnienie, prowadzenie, ubezpieczenie | 18 000,00 PLN |
Obsługa | obsługa merytoryczna, porządkowo-techniczna, transport, ochrona (6 osób) | 7 000,00 PLN |
42 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Działania organizacyjne | Powołanie i organizacja osób i instytucji zaangażowanych w realizację projektu. Doprecyzowanie działań projektowych i harmonogramu, podpisanie umów z osobami zaangażowanymi | luty - kwiecień |
Działania organizacyjne | Realizacja niezbędnych zakupów materiałów i akcesoriów. | kwiecień - lipiec |
Działania merytoryczne | Realizacja plakatów i ulotek. Reklama projektu poprzez media tradycyjne i internetowe oraz we współpracy z instytucjami działającymi w dzielnicy. | maj - sierpień |
Działania merytoryczne | Przygotowanie i realizacja działań weekendowego programu kulturalnego. | czerwiec - październik |
Działania kończące | Zakończenie, podsumowanie i rozliczenie projektu. | wrzesień - październik |
Charakterystyka długoterminowych
skutków: - poszerzenie kompetencji kulturalnych i estetycznych mieszkańców
- integracja społeczności lokalnej
- edukacja regionalna, ekologiczna, prozdrowotna