Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 13 NR 37:

Bezpieczny dojazd i dojście dzieci do szkoły ulicą Rybitwy

Projekt odrzucony: Ocena merytoryczna zgłoszonego wniosku: Negatywna Uzasadnienie w przypadku negatywnej oceny projektu: Podczas weryfikacji propozycji zadania w oparciu o uchwałę Nr XI/179/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 13.03.2019 roku w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa stwierdzono, że: Zarząd Dróg Miasta Krakowa posiada dokumentację projektową dla rozbudowy ul. Rybitwy na odcinku od ul. Albatrosów do ul. Szparagowej oraz rozbudowy ul. Szparagowej na odcinku od ul. Rybitwy do ul. Półłanki, dla której w dniu 23.08.2012 została wydana decyzja nr 10/4/2012 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, ostateczna z dniem 2.10.2012 r., jak również dokonano wykupu terenu pod przedmiotową inwestycję zgodnie z powyższą decyzją. Aktualnie trwa realizacja robót budowlanych dla etapu I inwestycji, tj. rozbudowy ul. Szparagowej na podstawie umowy nr 1074/ZIKiT/2018 z dnia 4.10.2018. Należy zwrócić uwagę na fakt, że zgodnie z ww. umową wynagrodzenie za realizację etapu I – rozbudowy ulicy długości ok 280 m o parametrach zbliżonych do rozbudowy ul. Rybitwy (aktualizacja dokumentacji projektowej wraz z realizacją robót budowlanych) wynosi 3 400 000,00 zł brutto. W ślad za powyższym przewidywany koszt realizacji rozbudowy ul. Rybitwy na odcinku 600 m znacznie przewyższa limity finansowe wskazane w §12 ust. 3 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa. Na wskazanym we wniosku odcinku ul. Rybitwy od nr 53 do nr 90 konieczne jest wykonanie kompleksowej rozbudowy zgodnie z opracowanym projektem oraz wydaną decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, m.in. wykonanie jezdni szerokości 6,00 m, obustronnych chodników szer. 2,00 m, jak również budowa kanalizacji deszczowej, przebudowa sieci oświetlenia drogowego, sieci teletechnicznej, wodociągowej, gazowej. Powyższe wskazuje na fakt, iż zgłoszenie stoi w sprzeczności z obowiązującymi planami rozbudowy ul. Rybitwy. Reasumując, powołując się na § 16 ust. 1 pkt 2) oraz 4) Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa, wniosek Nr BO.D13.37/19 został oceniony negatywnie.

Edycja Budżet Obywatelski 2019 Projekt lokalny - 13 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: ulica Rybitwy

Dodatkowe lokalizacje: Stworzenie ciągu pieszo-rowerowego na długości ok. 600 m na ulicy Rybitwy w Krakowie

Opis projektu

 Poszerzenie jezdni o ok. 2 m (nakładka asfaltowa), i stworzenie ciągu pieszo-rowerowego na długości ok. 600 m po stronie północnej ulicy Rybitwy.  Na odcinku -  od posesji o nr 90, do nr 53 ulicy Rybitwy. Oddzielenie ścieżki  od jezdni za pomocą ograniczników.  Całą szerokością mogą poruszać się zarówno piesi, jak i rowerzyści. Wobec braku chodników pozwoliłoby to dzieciom na tym ruchliwym odcinku na bezpieczny dojazd lub dojście do szkoły, do Centrum Kultury Podgórza - Klubu Rybitwy, a także na  bezpieczny powrót do domu.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Budowa ciągu pieszo-rowerowego wpłynie na poprawę bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego – nie tylko rowerzystów, ale także kierowców i pieszych. Obecny stan faktyczny przedmiotowej trasy to brak chodników. Przy istniejącym sporym natężeniu ruchu  powyższy stan techniczny wpływa na zmniejszenie płynności i przepustowości, a przede wszystkim bezpieczeństwa (jadące i idące dzieci w drodze do, i ze  szkoły, a także dorośli korzystający z środków publicznej komunikacji).
Za koniecznością zbudowania wnioskowanej trasy pieszo-rowerowej przemawia istniejąca rzeczywistość, że często wymusza to na rodzicach dzieci korzystanie z komunikacji samochodowej.  Sytuację pogarsza dodatkowo fakt, że w ostatnich kilku latach zredukowano ilość połączeń autobusowych do tego stopnia, że pomiędzy poszczególnymi połączeniami są długie przerwy, często ponad godzinne. W tych terenach rower jest też nader często wykorzystywany, jako pośredni środek transportu. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że tak jak w całej Europie stawia się na rozwój ekologii i zdrowego trybu życia, a co za tym idzie - promuje komunikację rowerową, jako tanią i naturalną alternatywę dla pojazdów mechanicznych - tak i w Polsce tendencja ta ma charakter wzrostowy.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Wykonanie ciągu pieszo rowerowego Poszerzenie jezdni o ok. 2 m (nakładka asfaltowa), i stworzenie ciągu pieszo-rowerowego na długości ok. 600 m. Oddzielenie go od jezdni za pomocą ograniczników.  270 000,00 PLN
270 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
realizacja 1. Poszerzenie jezdni o ok. 2 m (nakładka asfaltowa) 2. stworzenie ciągu pieszo-rowerowego na długości ok. 600 m. 3. Oddzielenie go od jezdni za pomocą ograniczników.  2020

Galeria

powrót