Projekt lokalny - 4
NR 2:
Bezpieczna droga do szkoły SP119 ulicą Radzikowskiego
Projekt odrzucony:
Złożony projekt zakłada przejście dla pieszych w kolorze biało-czerwonym przy bloku Radzikowskiego 94. Tego typu przejścia wyznaczane są w bezpośrednim sąsiedztwie szkół. Dlatego też, stosowanie takiego rozwiązania na przejściach nie spełniających powyższego warunku spowoduje, iż stanie się ono powszechne dla kierujących i nie będzie w pełni spełniać funkcji, do której zostało przeznaczone.
W obowiązującym Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach nie istnieje rozwiązanie w postaci przejścia pseudo-3D. Dlatego też, tego typu rozwiązanie nie może być zastosowane, ze względu na fakt, iż może ono dezorientować kierowców i prowadzić do sytuacji niebezpiecznych.
Piktogramy znaku A-17 „dzieci”, stosowane są w wyjątkowych przypadkach w rejonie istniejących już znaków pionowych A-17 oraz stosuje się je pojedynczo, a nie w serii, jak zaproponowano we wniosku. Ponadto znaki pionowe A-17 „dzieci”, zgodnie z ww. Rozporządzeniem stosowane są po dokonaniu indywidualnej oceny miejsca, wywiadów z ludnością i obserwacji warunków ruchu oraz zachowywania się dzieci. O konieczności stosowania znaku A-17 decydują przypadki częstego pojawiania się dzieci na drodze, a nie odległość drogi do obiektu, do którego uczęszczają dzieci.
Pasy wibracyjne na terenie miasta Krakowa stosowane są na długości ok. 161 m. Przejścia dla pieszych na ul. Radzikowskiego zlokalizowane są w widocznym miejscu w bliskiej odległości od siebie. Niewielka odległość spowoduje, że pasy wibracyjne będą nakładać się na siebie, co może powodować zły odbiór przez kierujących pojazdami. Ponadto pasów wibracyjnych, będącymi lekkimi wypukłościami na jezdni, nie stosuje się na skrzyżowaniach. Powinny być one stosowane wyłącznie przy przejściach dla pieszych, które nie są widoczne z dostatecznej odległości oraz na których dochodzi do niebezpiecznych sytuacji, a ich stosowanie nie powinno być nadużywane.
Zastosowanie oznakowania farbą odblaskową wyjazdów z osiedli oraz przecznic nie jest uwzględnione
w obowiązujących przepisach.
Mając na uwadze § 16 ust. 1 pkt. 6 Uchwały nr XI/179/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 marca 2019 r.
w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa, tj.: „W ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty, które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa,
w szczególności przepisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, prawa osób trzecich,w tym prawa własności”, wnioskowany projekt nie jest możliwy do realizacji.
Edycja Budżet Obywatelski 2019
Projekt lokalny - 4
Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: ul. Radzikowskiego
Opis projektu
Proponowane działania w ramach Budżetu Obywatelskiego 2019
1. Wymalowanie maty czerwono-białej na przejściu przy bloku Radzikowskiego 94.
2. Wymalowanie przejścia pseudo-3D przy bloku Radzikowskiego 104.
3. Wymalowanie dodatkowych (1-3) piktogramów na trasie od progów zwalniających przy Radzikowskiego 65 do Szkoly piktogramów A-17.
4. Naklejenie pasów zwalniających przed przejściami.
5. W podobny sposób trzeba oznaczyć dość problematyczny wyjazd z ulicy Wilczej i pozostałych przecznic (np. Nowosłowicza, Słowicza, wyjazdy z osiedli np. R94/R94A).
UZASADNIENIE PROJEKTU
Kierowcy, szczególnie przejeżdżający tranzytem przez Azory Zachód, ewidentnie nie stosują się do zasad ruchu i ograniczeń, dostawcy (Tesco, DHL, Poczta Polska!!, etc) rozwijają duże prędkości. Chodnik ma szerokość 2 płytek i jest codzienną drogą do szkoły SP119. Problem zwiększy się po otworzeniu przejazdu pod torami ulicą Rydla.
Kosztorys Nazwa | Opis | Koszt |
Prace malarskie | Prosze o pomoc Radnych Dzielnicy IV w ustaleniu kosztorysu | 5 000,00 PLN |
| | 5 000,00 PLN |
Harmonogram działań Nazwa | Opis | Data |
Prace malarskie | Należy wykonać w sprzyjających warunkach pogodowych, im szybciej, tym bezpieczniej. | 31.12.2019 |
Załączniki