Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt ogólnomiejski NR 134:

Zły Internet - jak nie dać się wciągnąć w Sieć

Edycja Budżet Obywatelski 2019 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Młodzieżowy Dom Kultury przy al. 29 Listopada 102

Opis projektu

Projekt zakłada zorganizowanie i przeprowadzenie pilotażowego programu spotkań dla uczniów z klas V-VIII szkół podstawowych, którego celem jest ukazanie pozytywnych i negatywnych oddziaływań sieci na młodego człowieka. W ramach takiego spotkania uczestnicy mieliby okazję:
- obejrzeć film na podstawie specjalnie przygotowanego spektaklu teatralnego obrazujący zagrożenia płynące ze zbyt długiego przebywania w świecie wirtualnym,
- spotkać się z psychologiem i dowiedzieć się, jak nie wpaść w sidła uzależnienia od internetu,
- na podstawie konsultacji ze Strażą Miejską dowiedzieć się jakie są największe niebezpieczeństwa przebywania w sieci.
Ponieważ problem uzależnienia dzieci od telefonów, tabletów staje się coraz częstszy, a rodzice często nie mają świadomości ile czasu ich pociechy spędzają na grach i rozmowach w sieci, program byłby rozszerzony o dodatkowe spotkania dla rodziców.
 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Obecnie dzieci i młodzież muszą mieć cały czas dostęp do internetu w celu słuchania muzyki, „miziania” ekranu, grania, wysyłania komunikatów przy pomocy emotikon. Tracą umiejętność prowadzenia rozmów, ubożeje ich słownictwo, nie potrafią się zachować w grupie, tracą zdolność empatii, muszą być cały czas dobodźcowani, przez co nie potrafią się zrelaksować i często skutkuje to agresją i frustracją.
Wiele dzieci nie ma świadomości jakie są prawne ograniczenia dotyczące materiałów zawartych w sieci, że to co w niej się pojawi, już zostaje na zawsze. Nie znają też pojęcia „cyberprzemocy” i konsekwencji z niej płynących. Bardzo często też nie wiedzą i nie mają świadomości gdzie przebiega granica między korzystaniem z internetu jako źródłem wiedzy i racjonalnej rozrywki a uzależnieniem od przebywania w sieci. Dlatego wydaje się bardzo ważne by uświadomić dzieciom i młodzieży różne aspekty korzystania z sieci.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Monitor interaktywny 75-calowy z dotykowym ekranem Monitor interaktywny 75-calowy z dotykowym ekranem 10 000,00 PLN
karta sieciowa wifi, komputer OPS, mini komputer, statyw mobilny karta wifi pozwoli na bezprzewodowy dostęp do monitora, komputer OPS pozwoli na zamontowanie go w obudowie monitora, mini komputer zewnętrzny pozwoli na użycie oprogramowania MS WIndows, a statyw mobilny na przemieszczanie monitora 5 000,00 PLN
Przedstawienie Materiały i dekoracje do przedstawienia oraz jego nagranie 4 000,00 PLN
Materiały do zajęć Materiały informacyjne potrzebne dla uczestników zajęć, dodatkowe materiały na pamiątkę - różnego rodzaju gadżety 6 000,00 PLN
Koszt 2-godzinnych zajęć 500 zł za prowadzenie 2-godzinnych zajęć z klasą 25 osób razy 30 spotkań 15 000,00 PLN
40 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Przygotowania Opracowanie spektaklu i jego nagranie I połowa 2020
Opracowanie tematyki spotkan Na podstawie konsultacji z SMMK, Policją, MCPU, psychologami i nauczycielami I połowa 2020
Harmonogram spotkań Przygotowanie harmonogramu spotkań, pozyskanie grup ze szkół z terenu miasta Krakowa I połowa 2020
Realizacja Realizacja 30 spotkań II połowa 2020
Charakterystyka długoterminowych skutków: Młodzieżowy Dom Kultury przy al. 29 Listopada 102 jako placówka wychowania pozaszkolnego organizuje dla dzieci i młodzieży zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia. Celem projektu jest organizacja spotkań dla uczniów klas V-VIII szkół podstawowych, poświęconych zagadnieniom związanym z bezpieczeństwem i twórczym korzystaniem z sieci, a także niebezpieczeństwom wynikającym z nadmiernego korzystania z Internetu. Z uwagi na fakt, iż problem uzależnienia dzieci od telefonów i tabletów staje się coraz częstszy, program byłby rozszerzony o dodatkowe spotkania dla rodziców.
powrót