Projekt lokalny - 18
NR 60:
Rozbudowa zatoki postojowej na os. Centrum A
Projekt odrzucony:
Wniosek zaopiniowany negatywnie w oparciu o § 1 uchwały Rady Miasta Krakowa nr XI/179/19 z dnia 13 marca 2019 roku, w sprawie „Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa”, ze środków budżetu obywatelskiego finansowane są projekty zgłaszane przez mieszkańców, należące do zadań własnych gminy lub zadań własnych powiatu, z zastrzeżeniem zapisów zawartych w § 16 ust. 1 w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty:
- pkt. 4, „które w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami, strategiami, programami i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta
- pkt. 6, „które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, prawa osób trzecich, w tym prawa własności”
Projekt zakłada przedłużenie istniejącej zatoki postojowej przy drodze wewnątrzosiedlowej zlokalizowanej pomiędzy garażami (od strony placu zabaw) w kierunku bl. nr 13 w os. Centrum A 1. Planowany zakres wnioskowanego j.w. zamierzenia inwestycyjnego zlokalizowany jest na terenie obszaru układu urbanistycznego Nowej Huty wpisanego do rejestru zabytków pod nr A-1132 decyzją z 30.12.2004 roku oraz w obszarze miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Centrum Nowej Huty”. Przedmiotowy plan dla tego obszaru dopuszczając możliwość budowy miejsc parkingowych jednocześnie nakazuje zapewnić konieczność ochrony zieleni (skwerów i zieleńców osiedlowych oraz zieleni towarzyszącej ciągom komunikacyjnym).
Rozbudowa zatoki w kierunku garaży jest niemożliwa z uwagi na brak zachowania odległości od granicy z działką nr 4 zagospodarowanej placem zabaw – Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z 14.11.2017 r , odl. powinna wynosić 7 m w przypadku do 10 miejsc postojowych włącznie (rozdz. 3 § 19.1 ust. 1a), a ponadto w tej lokalizacji znajduje się naziemna obudowa wylotu wentylacyjnego i trzepak, które podlegają ochronie konserwatorskiej i wg opinii konserwatorskiej winno wyłączyć planowaną rozbudowę w kierunku garaży.
Część działki, przy drodze wewnątrzosiedlowej, na terenie której wnioskowana jest rozbudowa na odcinku od istniejącej zatoki w kierunku bl. nr 13 Zarządzeniem nr 883/2019 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 16.04.2019 roku została przeznaczona do oddania w dzierżawę na czas nieoznaczony w celu budowy i eksploatacji wiaty śmietnikowej oraz na cele: dojście (droga dojazdowa) i zieleń osłonowa. Ponadto z opinii Zarządu Zieleni Miejskiej wynika, że należy zachować zieleń i istniejące ciągi komunikacyjne (chodniki) prowadzące na zieleńce, które również podlegają ochronie w układzie urbanistycznym. Dodatkowo Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z 14.11.2017 r , w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie odl. od okien pomieszczeń na stały pobyt ludzi w bud. mieszkalnym powinna wynosić 7 m w przypadku parkingu do 10 miejsc postojowych włącznie (rozdz. 3 § 19.1 ust. 1 pkt.a)
Edycja Budżet Obywatelski 2019
Projekt lokalny - 18
Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: os. Centrum A 1
Opis projektu
Nowa zatoka postojowa poprawi sytuację parkingową na drodze wewnętrznej na os. Centrum A 1. Należy ją zbudować jako przedłużenie obecnie istniejącej zatoki. Dzięki temu mieszkańcy osiedla zyskają parę dodatkowych miejsc co zwiększy wartość wskaźnika miejsc postojowych koniecznego do zapewnienia odpowiedniej obsługi komunikacyjnej osiedla.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Z uwagi z deficyt miejsc postojowych na przedmiotowym osiedlu, powiększenie obecnej zatoki jest konieczne. Dodatkowo, kierowcy dzięki temu nie powinni zostawiać aut w miejscach utrudniających ruch oraz zaoszczędzą czas na poszukiwanie miejsca postojowego.
Kosztorys Nazwa | Opis | Koszt |
budowa ok 7 miejsc parkingowych | według cennika | 140 000,00 PLN |
| | 140 000,00 PLN |
Harmonogram działań Nazwa | Opis | Data |
planowanie, budowa, odbiór | termin i czas wykonania zależny od zleceniodawcy | 2019-2020 |
Załączniki