Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 8 NR 21:

Warsztaty programowania dla dzieci w wieku 8-10 lat

Edycja Budżet Obywatelski 2019 Projekt lokalny - 8 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Szkoła Podstawowa nr 25 im. Tadeusza Kościuszki, ul Komandosów 29, 30-334 Kraków

Opis projektu

Proponujemy zorganizowanie warsztatów programowania dla dzieci w wieku 8-10 lat w języku Scratch.
Scratch jest językiem programowania, którego można używać poprzez środowisko graficzne. Dziecko łącząc różne
elementy graficzne na ekranie komputera, może tworzyć animacje, a nawet proste gry. Środowisko graficzne
języka Scratch jest dostępne poprzez przeglądarkę internetową, w języku polskim.
Zajęcia będą odbywać się w pracowni komputerowej w Szkole Podstawowej nr 25 przy ul. Komandosów 29.
Warsztaty zaplanowano na okres  pomiędzy 1 marca a 26
czerwca 2020. Warsztaty będą obejmować  dziesięć 90-minutowych spotkań.  Dokładne terminy zajęć zostaną określone we współpracy ze szkołą, po ustaleniu harmonogramu zajęć szkolnych na drugi semestr roku szkolnego 2019/2020.

W warsztatach mogą wziąć udział maksymalnie 22 osoby.  Nabór na zajęcia zostanie  przeprowadzony wśród dzieci w wieku 8-10 lat, zamieszkujących dzielnicę VIII Dębniki.  
Zajęcia poprowadzą doświadczeni trenerzy, specjalizujący się w nauczaniu dzieci programowania.
Ze względu na wielkość grupy, zaleca się 2 osoby równolegle do prowadzenia warsztatów. Osoby prowadzące zajęcia zobowiązane są każdorazowo zwrócić szkole zasoby komputerowe w takim samym stanie, w jakim je otrzymały.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Umiejętność programowania ma znaczący wymiar dla rozwoju i edukacji dziecka. Dziecko nie jest już tylko
odbiorcą treści obecnych w internecie, ale potrafi również samo tworzyć atrakcyjne rzeczy. Uczy się, że komputer
może służyć nie tylko do grania czy oglądania kreskówek, ale można też samemu coś stworzyć. Daje to poczucie
sprawczości i podnosi samoocenę dziecka.
Być może wśród uczestników warsztatów znajdą się dzieci, które na poważnie zainteresują się programowaniem i
w przyszłości wykorzystają tę umiejętność na swojej drodze zawodowej.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
wynagrodzenie dla podmiotu prowadzącego zajęcia 30 zł/60min x 15h x 22 osoby 9 900,00 PLN
środki czystości i sprzątanie sali Środki czystości do wykorzystania dla uczestników (papier toaletowy, mydło, ręczniki) oraz sprzątanie użytkowanej przestrzeni (sala ćwiczeniowa, łazienki, korytarz) 200,00 PLN
ogłoszenie warsztatów ogłoszenie o warsztatach w prasie dzielnicowej 20,00 PLN
10 120,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
wybór podmiotu prowadzącego wybór podmiotu doświadczonego i wyspecjalizowanego w nauczaniu języka Scratch 7.01-7.02.2020
wybór terminu ustalenie we współpracy ze szkoła SP 25 dni oraz godzin zajęć 10.02-14.02.2020
ogłoszenie umieszczenie ogłoszenia o warsztatach w lokalnej prasie i internecie 17.02.2020
zapisy zapisy na zajęcia 17.02-28.02.2020
przeprowadzenie zajęć przeprowadzenie zajęć przez wybrany podmiot 2.03-26.06.2020

Załączniki

Charakterystyka długoterminowych skutków: Umiejętność programowania ma duże znaczenie dla rozwoju i edukacji dziecka, które z odbiorcy treści obecnych w Internecie staje się twórcą nowych wartości. Realizacja projektu uświadamia dzieciom, że korzystanie z komputera nie musi oznaczać jedynie zabawy, tj, np. gier czy oglądania kreskówek, ale może prowadzić do samodzielnego tworzenia. Daje to poczucie sprawczości i podnosi samoocenę dziecka. Programowanie to forma pożytecznego spędzania wolnego czasu, sprzyjająca kształtowaniu nowych zainteresowań i pasji.
powrót