Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 3 NR 23:

Rewitalizacja ulicy Marchołta

Projekt odrzucony: Zadanie nr: BO.D3.23/19 Nazwa: „Rewitalizacja ul. Marchołta ” OPINIA: NEGATYWNA Projekt zostaje odrzucony na podstawie: - §16 ust.6 regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa (Uchwała XI/179/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 marca 2019 roku, zgodnie z którym w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane zadania „które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa w szczególności przepisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego ……..” - §16 ust.2 regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa (Uchwała XI/179/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 marca 2019 roku, zgodnie z którym w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane zadania „których wymagany budżet całkowity na realizację zadania jest niezgodny z limitami finansowymi wskazanymi w §12 ust.3” - §16 ust.9 regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa (Uchwała XI/179/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 marca 2019 roku, zgodnie z którym w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane zadania „które wymagają podjęcia przez Radę Dzielnicy uchwały, o której mowa w art.18 ust. 2 ustawy o samorządzie gminy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminy….. ” na dzień opiniowania wniosku nie ma takiej Uchwały. Uzasadnienie: W obszarze objętym opinią obowiązują ustalenia Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla obszaru „Prądnik Czerwony – Wschód”, a ulica Marchołta jest drogą wewnętrzną klasy dojazdowej, zlokalizowana w liniach rozgraniczających o przeznaczeniu KDD.1 i jej zagospodarowanie winno być zgodne z obowiązującym MPZP.. Wobec powyższego na całym odcinku wnioskowanego zakresu należy ujednolicić przekrój drogi, ze szczególnym uwzględnieniem szerokości jezdni, spadków, konstrukcji nawierzchni zgodnie z zgodnie z MPZP oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. 2016 poz. 124). Parametry techniczne docelowego układu drogowego (w tym rozwiązania sytuacyjne, wysokościowe, konstrukcje nawierzchni, skrajnie drogowe), projektować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. 2016 poz. 124). W zakresie robót należy zapewnić dowiązanie sytuacyjno-wysokościowe do stanu istniejącego przy zachowaniu normatywnych parametrów technicznych, w tym pochyleń podłużnych i poprzecznych oraz zapewnieniu prawidłowych warunków odwodnienia i oświetlenia terenu z zapewnieniem: - bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu, - ciągłość ruchu pieszego (stosownie do potrzeb), tj. powiązanie z istniejącymi ciągami pieszymi (stosownie do potrzeb), - prawidłowych warunków obsługi komunikacyjnej przyległych terenów. poprzedzonych opracowaniem dokumentacji technicznej i pozyskaniem decyzji formalno prawnych zezwalających na realizację robót budowlanych. Wobec powyższego koszt realizacji znacznie przewyższa limit środków finansowych na realizację budżetu obywatelskiego dzielnicowego.

Edycja Budżet Obywatelski 2019 Projekt lokalny - 3 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: ul. Marchołta - skrzyżowanie z ul. Nikifora do ul. Sabały (odcinek ok. 250 m)

Opis projektu

Ulica Marchołta na wskazanym odcinku o długości ok. 250 m wymaga pilnej przebudowy ze względu na jej aktualny stan nawierzchni. Ulica ta ma charakter spacerowo-rekreacyjny i zasadnym byłoby utrzymanie tego charakteru. Niezbędnym jest wymiana i remont nawierzchni ulicy oraz dostosowanie jej do wzmożonego ruchu pieszych i rowerzystów, którzy napotykają trudności w użytkowaniu tej ulicy. Nawierzchnia aktualnie jest ziemna, częściowo żwirowa i bitumiczna. Koniecznym jest jej wyrównanie, uzupełnienie ubytków np. żwiru a dla poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów doświetlenie drogi. Charakter ulicy wymaga również nasadzenia zieleni, rabat kwiatowych oraz postawienia koszy na śmieci.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Z uwagi na duży ruch pieszo-rowerowy wymiana nawierzchni przyczyni się do zwiększenia komfortu okolicznych mieszkańców w tym także osób w podeszłym wieku, którzy stanowią sporą cześć mieszkańców osiedla. Projekt ma charakter międzypokoleniowy.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
rewitalizacja nawierzchni wyrównanie nawierzchni, uzupełnienie ubytków, nasadzenie zieleni, oświetlenie parkowe 250 000,00 PLN
250 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
przygotowanie projektu I kwartał 2020
realizacja II kwartał 2020

Galeria

powrót