Projekt lokalny - 3
NR 23:
Rewitalizacja ulicy Marchołta
Projekt odrzucony:
Zadanie nr: BO.D3.23/19
Nazwa: „Rewitalizacja ul. Marchołta ”
OPINIA: NEGATYWNA
Projekt zostaje odrzucony na podstawie:
- §16 ust.6 regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa (Uchwała XI/179/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 marca 2019 roku, zgodnie z którym w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane zadania „które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa w szczególności przepisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego ……..”
- §16 ust.2 regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa (Uchwała XI/179/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 marca 2019 roku, zgodnie z którym w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane zadania „których wymagany budżet całkowity na realizację zadania jest niezgodny z limitami finansowymi wskazanymi w §12 ust.3”
- §16 ust.9 regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa (Uchwała XI/179/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 marca 2019 roku, zgodnie z którym w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane zadania „które wymagają podjęcia przez Radę Dzielnicy uchwały, o której mowa w art.18 ust. 2 ustawy o samorządzie gminy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminy….. ” na dzień opiniowania wniosku nie ma takiej Uchwały.
Uzasadnienie:
W obszarze objętym opinią obowiązują ustalenia Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla obszaru „Prądnik Czerwony – Wschód”, a ulica Marchołta jest drogą wewnętrzną klasy dojazdowej, zlokalizowana w liniach rozgraniczających o przeznaczeniu KDD.1 i jej zagospodarowanie winno być zgodne
z obowiązującym MPZP..
Wobec powyższego na całym odcinku wnioskowanego zakresu należy ujednolicić przekrój drogi,
ze szczególnym uwzględnieniem szerokości jezdni, spadków, konstrukcji nawierzchni zgodnie z zgodnie
z MPZP oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. 2016 poz. 124). Parametry techniczne docelowego układu drogowego (w tym rozwiązania sytuacyjne, wysokościowe, konstrukcje nawierzchni, skrajnie drogowe), projektować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. 2016 poz. 124).
W zakresie robót należy zapewnić dowiązanie sytuacyjno-wysokościowe do stanu istniejącego przy zachowaniu normatywnych parametrów technicznych, w tym pochyleń podłużnych i poprzecznych oraz zapewnieniu prawidłowych warunków odwodnienia i oświetlenia terenu z zapewnieniem:
- bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu,
- ciągłość ruchu pieszego (stosownie do potrzeb), tj. powiązanie z istniejącymi ciągami pieszymi (stosownie do potrzeb),
- prawidłowych warunków obsługi komunikacyjnej przyległych terenów.
poprzedzonych opracowaniem dokumentacji technicznej i pozyskaniem decyzji formalno prawnych zezwalających na realizację robót budowlanych.
Wobec powyższego koszt realizacji znacznie przewyższa limit środków finansowych na realizację budżetu obywatelskiego dzielnicowego.
Edycja Budżet Obywatelski 2019
Projekt lokalny - 3
Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: ul. Marchołta - skrzyżowanie z ul. Nikifora do ul. Sabały (odcinek ok. 250 m)
Opis projektu
Ulica Marchołta na wskazanym odcinku o długości ok. 250 m wymaga pilnej przebudowy ze względu na jej aktualny stan nawierzchni. Ulica ta ma charakter spacerowo-rekreacyjny i zasadnym byłoby utrzymanie tego charakteru. Niezbędnym jest wymiana i remont nawierzchni ulicy oraz dostosowanie jej do wzmożonego ruchu pieszych i rowerzystów, którzy napotykają trudności w użytkowaniu tej ulicy. Nawierzchnia aktualnie jest ziemna, częściowo żwirowa i bitumiczna. Koniecznym jest jej wyrównanie, uzupełnienie ubytków np. żwiru a dla poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów doświetlenie drogi. Charakter ulicy wymaga również nasadzenia zieleni, rabat kwiatowych oraz postawienia koszy na śmieci.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Z uwagi na duży ruch pieszo-rowerowy wymiana nawierzchni przyczyni się do zwiększenia komfortu okolicznych mieszkańców w tym także osób w podeszłym wieku, którzy stanowią sporą cześć mieszkańców osiedla. Projekt ma charakter międzypokoleniowy.
Kosztorys Nazwa | Opis | Koszt |
rewitalizacja nawierzchni | wyrównanie nawierzchni, uzupełnienie ubytków, nasadzenie zieleni, oświetlenie parkowe | 250 000,00 PLN |
| | 250 000,00 PLN |
Harmonogram działań Nazwa | Opis | Data |
przygotowanie projektu | | I kwartał 2020 |
realizacja | | II kwartał 2020 |
Galeria