Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 3 NR 15:

Zielona ulica Bohomolca

Projekt odrzucony: Wniosek budżetu obywatelskiego zaopiniowany negatywnie z uwagi, iż zakłada przebudowę/zagospodarowanie terenu na którym planowana jest inwestycja pn.: „Budowa linii tramwajowej Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST) - etap IV”. Wg opisu propozycji w ramach projektu budżetu planowany chodnik i nasadzenia zlokalizowane maja zostać częściowo w sąsiedztwie docelowego torowiska tramwajowego w ramach procedowanej obecnie przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa w/w inwestycji., która w trakcie realizacji prac spowoduje najprawdopodobniej naruszenie terenu urządzonego wg przedmiotowego projektu budżetu. Na chwile obecną dla jednej z działek (tj. dz. nr ew. gr. 198/3) wchodzącej w obszar objęty projektem budżetu, Wydział Skarbu Miasta Krakowa na podstawie wniosku od Tauron Dystrybucja prowadzi postępowanie o ustanowienie na przedmiotowej działce służebności przesyłu pod budowę i eksploatację kablowego przyłącza energetycznego, co docelowo wiąże się z wykonywaniem rozkopów w celu ułożenia kabla zasilającego na przedmiotowej działce co również przyczyni się do naruszenia urządzonego terenu. Z uwagi na powyższe oraz w myśl art. 44 i 47 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku wraz z póz. zm. o finansach publicznych w pierwszej kolejności należy wykonać wszystkie roboty związane z budową linii tramwajowej Krakowskiego Szybkiego Tramwaju a po ich realizacji ewentualnie opracować indywidualny projekt zagospodarowania przedmiotowego terenu.

Edycja Budżet Obywatelski 2019 Projekt lokalny - 3 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Działki nr 198/2, 198/3, 199/13, 199/14

Opis projektu

Projekt przewiduje budowę utwardzonego chodnika o szerokości 3 m po zachodniej stronie ul. Bohomolca, na odcinku między ul. Marchołta a przyszłym przystankiem tramwajowym. Proponowany układ chodnika, widoczny na załączonym pliku, jest dostosowany do planowanego przebiegu torów tramwajowych i lokalizacji przystanku tramwajowego, ale może również funkcjonować przed budową linii tramwajowej (wymagałby połączenia z istniejącym chodnikiem na wysokości dojścia do "Smoczego Skweru"). Wraz z budową chodnika, projekt przewiduje instalację oświetlenia i nasadzenie alejki drzew, a także uporządkowanie zieleni istniejącej (trawnik i drzewa). Opcjonalnie, projektowany chodnik można połączyć z nowo wybudowanym blokiem przy ul. Marchołta.

 
Szczegóły widoczne są na załączonym pliku. Przedstawia on stan docelowy, obejmujący również planowaną infrastrukturę będącą poza zakresem projektu, w tym linię tramwajową wraz z przystankiem. Rysunek stanowi ogólną koncepcję o pewnym zakresie możliwych modyfikacji.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Obecny chodnik jest wąski i zbliżony do ruchliwej ulicy. Stanowi przestrzeń nieprzyjazną człowiekowi i niebezpieczną dla dzieci. Działki drogowe na których się znajduje, będące własnością miasta, są bardzo szerokie i niezagospodarowane (planowana linia tramwajowa będzie przebiegać w większości po drugiej stronie ulicy). Najlepszym sposobem na ich wykorzystanie byłaby budowa szerokiego ciągu pieszego wraz z zielenią towarzyszącą. Ciąg taki stanowiłby atrakcyjną przestrzeń publiczną, będącą naturalnym przedłużeniem istniejącego na sąsiedniej działce "Smoczego Skweru", oraz ułatwiłby okolicznym mieszkańcom komunikację pieszą z galerią handlową i przyszłym przystankiem tramwajowym. Odsunięcie chodnika od ulicy pozwoliłoby na jego funkcjonalne oddzielenie od istniejącego przystanku autobusowego i zwiększyłoby bezpieczeństwo pieszych.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Chodnik Łączna długość chodników - ok. 160 m. 130 000,00 PLN
Nasadzenie drzew Ok. 28 drzew, zgodnie z załącznikiem. 30 000,00 PLN
Urządzenie trawnika 80 000,00 PLN
Oświetlenie 140 000,00 PLN
380 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Wyłonienie wykonawcy Pierwsza połowa 2020
Realizacja zadania Do pierwszej połowy 2021

Galeria

powrót