ROWEREM PRZEZ MŁYNÓWKĘ KRÓLEWSKĄ DO SZLAKU ORLICH GNIAZD
Edycja Budżet Obywatelski 2019 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: odcinek ul.Balickiej od granicy miasta do pętli autobusowej w Mydlnikach (po północnej stronie jezdni) lub opcjonalnie dalej do skrzyżowania z ul. Zakliki z Mydlnik z bezpośrednim połączeniem ze szlakiem Młynówki Królewskiej (Krowodrza, Obręb 49, Dz.nr 248/1 + opcjonalnie fragment dz.nr 262))
Opis projektu
Realizacja brakującego odcinka szlaku rowerowego łączącego szlak Młynówki Królewskiej/ścieżkę biegnącą wałami Rudawy z Jurajskim Szlakiem Orlich Gniazd. Jest to odcinek wzdłuż ul. Balickiej na długości około 1 km od granicy Miasta Krakowa do pętli autobusowej w Mydlnikach (po północnej stronie jezdni) lub opcjonalnie dalej do skrzyżowania z ul. Zakliki z Mydlnik z połączeniem bezpośrednim ze szlakiem Młynówki Królewskiej.
UZASADNIENIE PROJEKTU
- po wykonaniu ścieżka umożliwi połączenie szlaku z centrum Krakowa z atrakcyjnymi terenami rekreacyjnymi w jednolity ciąg;
- uzupełniony zostanie brakujący odcinek Głównej Trasy Rowerowej nr 5 - obecnie odcinek po południowej stronie stawów w Mydnikach (na Mapie Tras Rowerowych Krakowa odcinek oznaczony jako "o charakterze rekreacyjnym") jest niedostępny (zagrodzony), podobnie nieprzejezdne są wały Rudawy w kierunku zachodnim;
- za granicą Krakowa (Zabierzów) - obecnie realizowane połączenie w kierunku Skały Kmity łącznie z wykorzystaniem starego mostu na rzece Rudawie dla ruchu pieszo-rowerowego;
- jest to często wybierany odcinek podróży rowerowych rekreacyjnych, gdyż prowadzi w kierunku atrakcyjnych podkrakowskich okolic i miejsc: Lasy Zabierzowskie, Skała Kmity, Dolinki Podkrakowskie, Kryspinów, Tenczyński Park Krajobrazowy itd.
- zwiększenie bezpieczeństwa na wyjazdówce z miasta, jaką jest ul. Balicka, będąca również zjazdem z autostrady, przez co charakteryzuje się dużym natężeniem ruchu oraz znacznymi prędkościami pojazdów. Większy komfort dla rowerzystów i większe bezpieczeństwo na drodze ze względu na brak konieczności omijania/wyprzedzania rowerzystów;
- ogólna promocja i ułatwienie aktywnego wypoczynku mieszkańców Krakowa - argument dla rezygnacji z używania samochodu by dojechać w atrakcyjne miejsca wypoczynku i rekreacji;
- ograniczenie ruchu samochodów;
- korzystny wpływ na ograniczanie zanieczyszczeń środowiska spalinami;
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Balickiej w odcinkach ? | wykonanie ścieżki rowerowej - roboty budowlane | 1 000 000,00 PLN |
Koncepcja wraz z programem funkcjonalno-użytkowym | wytyczenie ścieżki rowerowej w oparciu o koncepcję i program funkcjonalno-użytkowy | 50 000,00 PLN |
Projekt | realizacja projektu budowlanego wykonawczego | 120 000,00 PLN |
1 170 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Koncepcja i program funkcjonalno-użytkowy | opracowanie koncepcji i programu funkcjonalno-użytkowego | pierwsza połowa 2020 r. |
Projekt budowlany | opracowanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych | druga połowa 2020r. |
Budowa ścieżki rowerowej | prace wykonawcze przy budowie ścieżki rowerowej | trzecia, czwarta połowa 2010 r. |