Park&Ride&PARK – Zagospodarowanie terenu przy parkingu P&R
Edycja Budżet Obywatelski 2019 Projekt lokalny - 13 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Realizacja projektu planowana jest na działkach miejskich o nr 386/2, 385, 183/3 i części działki 384 obręb 19, i działkach 230 ,229 obręb 27 na terenie pomiędzy ul. Bagrową a Park&Ride Mały Pałaszów. Po przekształceniach własnościowych obszar działania może również uwzględnić działkę o nr 183/30 obręb 19 która w planie miejscowym oznaczona jest jako zieleń urządzona i ze względu na swoje położenie stanowi oczywiste dopełnienie całej koncepcji zagospodarowania tego obszaru.
Opis projektu
Prace przy realizacji przedsięwzięcia polegać będą na przygotowaniu projektu, uporządkowaniu działek, wytyczeniu ciągów pieszych, ewentualnie pieszo-rowerowych, zaprojektowaniu i nasadzeniu wysokiej jakości zieleni (dodatkowe drzewa, krzewy, rabaty z kwiatami) zamontowaniu małej architektury (ławki, kosze, urządzenia dla rekreacji dla dzieci i dorosłych, ewentualnie oświetlenie itp.) Obecnie teren ten pełni częściowo również funkcję parkingową. Zachowanie tej funkcji powinno być rozważone na etapie tworzenia właściwego projektu wykonawczego w momencie kiedy będzie rozstrzygnięta kwestia przyłączenia do terenu objętego rewitalizacją działki nr 183/30 obręb 19 dzięki czemu obszar do zagospodarowania znacznie się powiększy.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Celem zagospodarowania terenu jest stworzenie atrakcyjnej ogólnodostępnej przestrzeni rekreacyjnej, która ma z jednej strony służyć mieszkańcom a z drugiej umożliwić sprawne i bezpieczne przemieszczanie się w osi pętli tramwajowej, Park&Ride Mały Płaszów, ul Bagrowej i bardzo intensywnej nowo powstałej i cały czas powstającej zabudowy mieszkaniowej i usługowej. Teren ten od dłuższego czasu służy jako zaplecze przy różnych placach budowy, które właśnie dobiegają końca i pomimo tego że w planie miejscowym działki przeznaczone są pod zieleń urządzoną, to teren jest coraz bardziej zdegradowany, zaniedbany i wymaga gruntownego uporządkowania. Jednocześnie jest to centralny punkt wokół którego skumulowana jest nowa gęsta zabudowa i powinien on jak najlepiej służyć okolicznym mieszkańcom oraz osobom przemieszczającym się z pętli tramwajowej w kierunku modernizowanej wschodniej części Zalewu Bagry i planowanej tężni solankowej. Po zagospodarowaniu tego teren wykształci się ostateczny układ funkcjonalny dla całej najbliższej okolicy. Atrakcyjne zagospodarowanie terenu poprawi znacznie ogólną estetykę otoczenia, w którym do niedawna dominowała zieleń - w tym drzewa i krzewy, wycięte na potrzeby stworzenia parkingu i innej zabudowy.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
realizacja projektu | 540 000,00 PLN | |
przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z pozwoleniem na budowę | ssss | 40 000,00 PLN |
580 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z pozwoleniem na budowę rozpoczęcie realizacji projektu | sss | 2020 |
zakończenie realizacji projektu | 2021 |