Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 18 NR 49:

Międzypokoleniowa integracja tańcem - Bal Folk

Projekt odrzucony: § 16. 5) które wymagają współpracy instytucjonalnej, jeżeli osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją nie przedstawiły wyraźnej, pisemnej gotowości do współpracy w formie oświadczenia; W związku z brakiem wystosowania prośby o organizację projektu "Międzydzielnicowa integracja tańcem - Bar Folk" na terenie Nowohuckiego Centrum Kultury, a co za tym idzie - brakiem oświadczenia NCK o gotowości do współpracy przy tym projekcie, na podst. § 16. 5) Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa jesteśmy zmuszeni zwrócić projekt do ponownego przekazania do innego Wydziału lub Jednostki np. Zarząd Zieleni Miejskiej, nawiązując do proponowanej lokalizacji (Park Ratuszowy). Gdyby takie pismo zostało przesłane do NCK przed złożeniem wniosku do Budżetu Obywatelskiego, poinformowalibyśmy wnioskodawcę, że w przewidzianym przez niego terminie NCK będzie realizować projekt rewitalizacji otoczenia w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko, w związku z czym niemożliwa będzie organizacja jakichkolwiek wydarzeń plenerowych.

Edycja Budżet Obywatelski 2019 Projekt lokalny - 18 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Nowohuckie Centrum Kultury, plener Placu Centralnego i Alei Róż, Park Ratuszowy

Opis projektu

Projekt zakłada organizację szeregu cyklicznych comiesięcznych międzypokoleniowych imprez integracyjnych. Imprezy odbywałyby się raz w miesiącu od lutego, aż do finału w październiku. Docelowo odbywałyby się w wybrane weekendy raz w miesiącu. Imprezy miałyby charakter Bal Folku. Balfolk to idea, która powstała w Europie Zachodniej i zakłada, że tańce tradycyjne i folkowe są interesujące nie tylko jako formy sceniczne, a także jako forma rozrywki dla każdego. W ramach tego nurtu poznaje się tańce ludowe z różnych części Europy i tańczy na potańcówkach. Zgodnie z założeniem są to tańce na tyle proste, że każdy jest w stanie dołączyć i dobrze się bawić nawet bez wykształcenia tanecznego. Są to tańce grupowe, często tańczone w kołach i korowodach, świetnie integrujące zarówno dzieci, jak i młodzież czy osoby starsze - założenie jest takie, że można przyjść samemu, bo partnerów do tańca znajdzie się i na miejscu imprezy. W ramach projektu co miesiąc odbywałaby się impreza integracyjna poprzedzona warsztatami. Każdego miesiąca wybierany byłby kraj, który byłby "motywem przewodnim" dla danego miesiąca (choć oczywiście nie wykluczałoby to tańców z innych krajów np. w miesiącu dedykowanym Francji jak najbardziej mogłyby się pojawić polskie oberki czy kujawiaki, choć nacisk byłby postawiony na kraj przewodni). Miejscem imprezy byłyby wynajęte sale, bądź postawiony namiot z drewnianym parkietem do tańca. W sali bądź namiocie byłoby miejsce do tańca i scena, na której graliby muzycy. Potrzebne by było także odpowiednie nagłośnienie i oświetlenie plus opcjonalnie wystrój tematyczny. W każdym miesiącu byłyby zapraszane zespoły muzyczne, które grałyby na imprezach integracyjnych - chodzi głównie o polskie zespoły grające muzykę międzynarodową. Zapraszani byliby też instruktorzy, czy to polscy, czy to zagraniczni, którzy prowadziliby warsztaty poświęcone tańcom z dedykowanego regionu. Oprócz tańca byliby wynajęci fotografowie i fotobudka, w której uczestnicy imprezy mogliby robić sobie pamiątkowe zdjęcia. Do promocji użyty zostałby filmik promocyjny, akcja plakatowa i ulotkowa oraz media społecznościowe. Cykl imprez zostałby zamknięty w październiku, kiedy odbyłby się mini-festiwal podsumowujący cykl imprez, który byłby poświęcony wszystkim krajom wyszczególnionym w ramach kolejnych wydarzeń. W ramach podsumowania zostałby nakręcony filmik podsumowujący i reklamujący ewentualne imprezy w przyszłości.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Projekt jest zdecydowanie potrzebny. W Polsce niestety bardzo mało osób interesuje się kulturą ludową i nie zdaje sobie sprawy, że taniec i muzyka ludowa to nie tylko profesjonalne zespoły ludowe i formy sceniczne, a po prostu świetna forma rozrywki i integracji dla każdego. Imprezy zawierałyby tańce grupowe, które pomagałyby w integracji osób uczestniczących. Prostota tańców prowadziłaby do tego, że obok siebie mogliby tańczyć zarówno dorośli jak i dzieci. Tańce ludowe są świetną formą integracji wielopokoleniowej, ale także zaznajamiania się z kulturą i zwyczajami innych krajów, co podniosłoby stopień świadomości o kulturach innych krajów Unii Europejskiej, czy nawet krajów z poza niej. Tego typu inicjatywy są organizowane za granicą, przykładem może być np. festiwal "Gennetines", tego typu inicjatywa promować będzie także Kraków jako miejsce wielokulturowe.

Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Organizacja promocji wydarzenia W ramach organizacji promocji wydarzenia potrzebne będzie przygotowanie grafik, projektów ulotek i plakatów, nakręcenie filmiku promocyjnego. I kwartał 2020
Ustalanie tematyki poszczególnych imprez W ramach ustalania tematyki poszczególnych imprez, ustalone zostanie, w których miesiącach jakie kraje będą tematami przewodnimi w poszczególnych terminach. I kwartał 2020
Zaproszenie zespołów i instruktorów W ramach tego punktu ustalane będzie jakie konkretnie zespoły, czy to z Polski, czy z innych krajów Europy, byłyby zapraszane do grania na imprezach. Także ustalane byłoby jakich instruktorów i skąd trzeba by ściągnąć na cykl imprez. I kwartał 2020
Podpisywanie umów z wykonawcami W ramach tego punktu byłyby zawierane umowy z wykonawcami i instruktorami biorącymi udział w projekcie. I kwartał 2020.
Organizacja finału projektu W ramach tego punktu byłaby organizacja ostatniego, finałowego spotkania, które wyróżniałoby się większą ofertą wykonawców i instruktorów. październik 2020
Dystrybucja materiałów promocyjnych Ten punkt zawiera dystrybucję materiałów promocyjnych oraz akcję promocyjną w mediach społecznościowych. Akcja byłaby podejmowana co miesiąc, żeby wypromować konkretne spotkanie. 02-10.2020
Kręcenie filmiku podsumowującego W ramach tego punktu zawarte jest nakręcenie spotu podsumowującego cykl wydarzeń oraz promującego kulturę ludową w przyszłości. 10.2020
Comiesięczna realizacja poszczególnych spotkań Realizacja poszczególnych elementów wydarzenia - organizacja sceny, warsztatów i wystąpień. I-IV kwartał 2020
powrót