Projekt lokalny - 18
NR 34:
Załaduj się w Nowej Hucie - Stacja Szybkiego Ładowani DC
Projekt odrzucony:
Podstawą odrzucenia jest § 16 ust. 1 pkt 4 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa, przyjętego uchwałą Nr XI/197/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 marca 2019 r.
Zgodnie z § 16 ust. 1 pkt 4: "w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty: które, w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami, strategiami, programami i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta".
Wydział Gospodarki Komunalnej opracował mapę z potencjalnymi lokalizacjami pod stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Kryterium wyboru stanowiło istnienie w danej lokalizacji miejsc postojowych oraz posiadanie prawa do dysponowania nieruchomością przez Gminę Miejską Kraków. Mapa z planowanymi lokalizacjami przekazana została między innymi potencjalnemu wykonawcy sieci ładowarek zgodnie z Porozumieniem o współpracy na rzecz rozwoju sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych i systemu „Car sharing” zawartym w Krakowie dnia 18 października 2018r. pomiędzy Gminą Miejską Kraków a Go+ Eauto sp. z o.o. (zarejestrowanym w Generalnym Rejestrze Umów i Zleceń Skarbnika Miasta Krakowa pod numerem W/V/158/GK/3/2018), podpisanym ze strony Gminy przez Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego.
Lista planowanych stacji obejmuje również lokalizację wskazaną we wniosku.
Ponadto zgodnie z art. 61 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 317 z późn. zm.), Gmina zobowiązana jest do sporządzenia raportu dotyczącego punktów ładowania zainstalowanych w ogólnodostępnych stacjach ładowania w terminie do 15 stycznia 2020r. Raport powinien zawierać informacje o obecnych oraz planowanych do realizacji do dnia 31 grudnia 2020r. stacjach ładowania. Jeżeli z raportu będzie wynikało, że nie została osiągnięta minimalna liczba punktów ładowania, która dla Gminy Miejskiej Kraków wynosi 210 punktów (zgodnie z art. 60 ww. ustawy), sporządzony zostanie plan budowy ogólnodostępnych stacji ładowania (zgodnie z art. 62 ww. ustawy). Za realizację inwestycji na podstawie Planu odpowiedzialny będzie operator systemu dystrybucyjnego elektroenergetycznego.
Gmina nie będzie partycypować w kosztach budowy ww. stacji.
Edycja Budżet Obywatelski 2019
Projekt lokalny - 18
Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Aleja Róż, Kraków
Opis projektu
Projekt zakłada instalację stacji szybkiej ładowarki DC dla samochodów elektrycznych w dostępnej przestrzeni centrum Dzielnicy XVIII Nowa Huta.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Samochody elektryczne są przyszłością. Dostęp do infrastruktury przystosowanej dla tych pojazdów jest niezbędny by korzyści płynące z tytułu ich używania miały większy zasięg. Samochody elektrycznie nie emitują spalin a tym samym nie są przyczyny smogu w mieście i stanowią idealną alternatywę dla samochodów spalinowych. Zakładana realizacja zadania da również możliwość przyciągnięcia użytkowników samochodów elektrycznych do centrum Nowej Huty a przez to skorzystania z oferowanych tutaj usług w trakcie ładownia samochodu. Być może taka stacja będzie pretekstem mieszkańców Nowej Huty do zakupu takiego samochodu a każdy elektryk na ulicy to mniejszy smog.
Kosztorys Nazwa | Opis | Koszt |
Zakup | Zakup stacji szybkiego ładowania | 106 000,00 PLN |
Przygotowanie | Przygotowanie niezbędnej infrastruktury | 25 000,00 PLN |
| | 131 000,00 PLN |
Harmonogram działań Nazwa | Opis | Data |
Miejsce | Ustalenie miejsca i przygotowanie niezbędnej infrastruktury | druga połowa 2019 |
Instalacja | Instalacja stacji szybkiego ładowania | pierwsza połowa 2020 |
Galeria