Łączymy Parki Krakowa - ścieżki i ułatwienia dla rowerzystów
Edycja Budżet Obywatelski 2019 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja:
Dodatkowe lokalizacje: KrowodrzaBiały PrądnikBronowiceInne lokalizacje w ramach Gminy Miejskiej Kraków
Opis projektu
Facebook.com/laczymyparkikrakowa
W pierwszej wersji (2014-2016) obejmował jedynie wykonanie projektu ścieżki rowerowej wzdłuż całej Alei Kijowskiej a następnie jego realizację; z możliwością jego kontynuacji na odcinku Wrocławska-Racławicka i Racławicka do torów kolejowych oraz mniejsze udogodnienia w innych miejscach długiej trasy łączącej parki oraz miejsca użyteczności publicznej.
W drugiej edycji zwróciliśmy również uwagę na newralgiczne skrzyżowanie Wrocławska - Prądnicka. Jego rychła przebudowa powinna uwzględnia możliwość jazdy na wprost dla rowerów, a więc połączenie z Parkiem Kleparskim, Fortami Kleparz a następnie wzdłuż Alej, więzienia – połączenie z istniejącą ścieżką rowerową wzdłuż Politechniki.
.
W roku 2017 zwróciliśmy uwagę na faktyczne połączenie Krakowa z Jurą Krakowsko-Częstochowską. Miasto opracowało koncepcję ścieżki rowerowej wychodzącej ze Zwierzyńca, a następnie przez Krowodrzę i Bronowice zmierzającej do granic miasta. A więc do owej wspominanej przez nas poprzednio Jury Krakowsko-Częstochowskiej i zwłaszcza Ojcowa.
Na terenie Krowodrzy ścieżka będzie się zaczynać na terenie stosunkowo mało uczęszczanej ulicy Przybyszewskiego, blisko salonu Mercedesa. Chcemy uzupełnić tę propozycję o dodatkowy przebieg trasy: pomiędzy ulicą Przybyszewskiego a ulicą Piastowską. Dzięki temu ścieżka zaczynałaby się w miejscu bardzo natężonego ruchu rowerowego, tam gdzie są akademiki, basen AGH, korty i inne użyteczności sportowe.
Dzięki temu dodatkowemu przebiegowi można będzie w przyszłości połączyć nie tylko Zwierzyniec, ale i Miasteczko Akademickie z granicami Krakowa, a potem z Jurą Krakowsko Częstochowską.
W kolejnych edycjach w projekcie „Łączymy Parki Krakowa” bierzemy pod uwagę Błonia, Park Jordana, Młynówkę Królewską, Park Wyspiańskiego i Park Krowoderski, zielony teren WKS Wawel, Planty oraz użyteczności publiczne: AGH, akademiki, Wyższą Szkołę Zarządzania Bankowości, Narodowe Centrum Nauki, Urząd Marszałkowski; stadiony Cracovii i Wisły; Politechnikę Krakowską oraz kilka szkół podstawowych i ponadpodstawowych i wiele innych miejsc.
W edycji 2018 postulowaliśmy
- umożliwienie lepszego dotarcia z Dzielnicy V Krowodrza do Parku Krowoderskiego i Parku Wyspiańskiego, mieszczących się w aktualnej Dzielnicy IV Prądnik Biały; inwestycja na dwóch działkach miejskich uzależniona od spełnienia wymogów technicznych – uzupełnienie inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe w okolicach przejazdu kolejowego oraz inwestycji Gminy Miejskiej Kraków na części ulicy Racławickiej oraz tablica informacyjna o czasie dojazdu rowerem i dojścia pieszo do wspomnianych Parków
W edycji 2019 proponujemy:
- kolejne stacje napraw rowerów w liczbie 36 w lokalizacjach wskazanych przez Mieszkańców na terenie Krakowa
(kontynuacja projektu z roku 2018)
- tablice informujące o czasie dojazdu do wybranych Parków rowerem lub pieszo w liczbie 10, na terenie Dzielnicy
V Krowodrza oraz Dzielnicy IV Prądnik Biały (kontynuacja znakowania rozpoczęta w roku 2018)
Kontakt z projektodawcą celem pracy nad projektem oraz wspólnej promocji: Łukasz Mańczyk mail:
lukasz.manczyk@gmail.com, tel. 502-952-751 oraz facebook.com/laczymyparkikrakowa
Uzasadnienie
UZASADNIENIE PROJEKTU
Proponowane przez nas odcinki wpisują się w sieć istniejących tras, ułatwią zdrowy, ekologiczny i bezpieczny transport. Przemieszczanie między miejscami zielonymi i ważnymi punktami miasta. W celach zawodowych i rekreacyjnych.
Realizacja kolejnych etapów umożliwi połączenie rowerowe między Starym Miastem, Zwierzyńcem, Krowodrzą, Bronowicami, Prądnikiem Białym, z możliwością kontynuacji do Zielonek i Ojcowa.
- zmniejszenie ruchu samochodowego i zastąpienie go transportem ekologicznym
- zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych
- skomunikowanie ważnych terenów rekreacyjnych Krakowa i użyteczności publicznych
- lepsze wykorzystanie istniejących ścieżek rowerowych i ich połączenie
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Projekt | projekt | 10 000,00 PLN |
Realizacja | realizacja stacji naprawy rowerów łącznie w 36 lokalizacjach (w tym 18 małych i 18 stacji dużych) | 248 400,00 PLN |
tablice | realizacja tablic informujących o czasie dojazdu do wybranych Parków rowerem lub pieszo w liczbie 10 szt. | 7 000,00 PLN |
265 400,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Konsultacje | Konsultacje z mieszkańcami i uzgodnienia z jedostkami zarządzającymi danymi terenami | 2020 r. |
Opracowanie projektu | Opracowanie projektu | 2020 |
Realizacja | Realizacja | 2020 r.-2021 r. |