Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 4 NR 47:

Bezpieczne ulice na Prądniku Białym.

Projekt odrzucony: Złożony projekt zakłada montaż 8 luster drogowych oraz 8 progów zwalniających. Lustra drogowe U-16, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach stosuje się w miejscach, gdzie stojące przy drodze budynki, słupy, drzewa itp. ograniczają widoczność kierującym pojazdami na skrzyżowaniach dróg i ulic osiedlowych, wyjazdach z posesji, drogach wewnętrznych oraz przystankach komunikacji zbiorowej usytuowanych na łukach. Natomiast na przejściach dla pieszych, czyli w miejscach, gdzie zapewniona jest wzajemna widoczność pieszy-kierowca, nie stosuje się przedmiotowych urządzeń BRD. Jedyną lokalizacją wskazana w projekcie, w której lustro drogowe mogłoby zostać zamontowane, to wyjazd z ul. Skrajnej (montaż lustra na słupie). Koszt wykonania projektu wraz z jego realizacją nie przekroczy kwoty 2 500,00 zł, tj. kwoty minimalnej, przy której możliwa jest jego realizacja. W zakresie montażu progów zwalniających, zgodnie z zapisami ww. rozporządzenia – załącznik 4 pkt 8.1, nie dopuszcza się stosowania progów zwalniających w lokalizacjach wskazanych w projekcie, tj. w odległości mniejszej niż 40 m od skrzyżowania dróg oraz 30 m od przejść dla pieszych. Ponadto progów zwalniających nie stosuje się na ulicach, po których kursuje komunikacja miejska oraz na ulicach pełniących funkcje dróg tranzytowych. Mając na uwadze § 16 ust. 1 pkt. 2 Uchwały nr XI/179/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 marca 2019 r. w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa, tj.: „W ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty, których wymagany budżet całkowity na realizację jest niezgodny z limitami finansowymi wskazanymi w § 12 ust. 2 do 3 regulaminu oraz § 16 ust. 1 pkt. 6, tj.: „W ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty, które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, prawa osób trzecich, w tym prawa własności” wnioskowany projekt nie jest możliwy do realizacji.

Edycja Budżet Obywatelski 2019 Projekt lokalny - 4 - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Dzielnica IV - Prądnik Biały

Dodatkowe lokalizacje: połączenie ulic Pachońskiego, Łokietka i Pękowickiej , połączenie ulic Krowoderskich Zuchów i Batalionu Skała AK, połączenie ulic Vertulaniego i Pachońskiego, połączenie ulic Pachońskiego i Łokietka (obok Lidla), połączenie ulic Opolska i Łokietka

Opis projektu

Projekt obejmuje montaż elementów infrastruktury ulicznej - 8 progów zwalniających i  8 luster drogowych w miejscach szczególnie niebezpiecznych (prędkość, brak uwagi, okolice szkół/przejść dla pieszych) dla użytkowników ruchu drogowego.
Potencjalne miejsca, w których powinny pojawić się ww. elementy (ilość i rodzaj elementu infrastruktury):

  • połączenie ulic Pachońskiego, Łokietka i Pękowickiej - 2 lustra + 2 progi zwalniające (z obu stron ulicy);
  • połączenie ulic Krowoderskich Zuchów i Batalionu Skała AK - 1 lustro + 1 próg zwalniający (od strony szkoły)
  • połączenie ulic Vertulaniego i Pachońskiego - 1 lustro i 1 próg zwalniający (od strony Vertulaniego)
  • połączenie ulic Pachońskiego i Łokietka (obok Lidla) -  2 lustra + 2 progi zwalniające (na ulicy Łokietka)
  • połączenie ulic Opolska i Łokietka - 2 lustra + 2 progi zwalniające (na ulicy Łokietka).
 
Z racji charakteru projektu (zarządzenia dotyczące infrastruktury ulicznej) montaż tych elementów w ww. miejscach może być utrudniony bądź niemożliwy. Niewykorzystane elementy w jednym z ww. miejsc mogą zostać wykorzystane w innej lokalizacji. 

Jeżeli koszt montażu wyszczególnionych powyżej elementów infrastruktury będzie wyższy niż ten przedstawiony w kosztorysie projektu to realizacja obejmie równoważną (mniejszą) ich ilość.

        

UZASADNIENIE PROJEKTU

Jak już wiadomo nie od dziś, bezpieczeństwo to jedno z ważniejszych aspektów życia ludzkiego. Bezpieczeństwo rozpatrywane pod kątem ruchu drogowego bywa często zwodnicze i oparte na zasadzie ograniczonego zaufania. W związku z tym elementy infrastruktury tj. progi zwalniające i lustra drogowe znacząco usprawnią ruch drogowy, a przede wszystkim poprawią jego bezpieczeństwo.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Lustra drogowe. Koszt 8 luster drogowych wraz z montażem i projektem organizacji ruchu (cena 1 lustra z projektem ok. 1250 zł) 10 000,00 PLN
Progi zwalniające Koszt 8 progów zwalniających wraz z montażem i projektem organizacji ruchu (cena 1 progu z projektem ok. 2500 zł) 20 000,00 PLN
30 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Projekt organizacji ruchu Projekt organizacji ruchu w miejscach, gdzie będzie zainstalowana infrastruktura uliczna. I kwartał 2020
Realizacja Zakup i montaż elementów infrastruktury ulicznej kwiecień - maj 2020
powrót