Kładka łącząca Dębniki i Zwierzyniec - konkurs
Edycja Budżet Obywatelski 2019 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Wstępna lokalizacja: Bulwary wiślane i rzeka Wisła w miejscu zbliżenia ulicy Tadeusza Kościuszki (flisacka) do Wisły na Północy -na Salwatorze oraz na południu na przedłużeniu głównego traktu komunikacyjnego Parku Dębnickiego w miejscu jego przecięcia z ulicą Tyniecką. Przedmiotem konkursu winno być wskazanie najkorzystniejszej lokalizacji dla połączenia dwóch dzielnic ciągami pieszymi i rowerowymi w sposób harmonijny uwzględniający lokalne uwarunkowania przestrzenne i urbanistyczne.
Opis projektu
Przedmiotem zadania, byłaby organizacja konkursu na opracowanie autorskiej koncepcji projektowej wskazania najkorzystniejszej lokalizacji dla kładki pieszo-rowerowej zlokalizowanej na rzece Wiśle w miejscu zbliżenia ulicy Tadeusza Kościuszki (flisacka) do Wisły, na Północy -na Salwatorze oraz na południu na przedłużeniu głównego traktu komunikacyjnego Parku Dębnickiego w miejscu jego przecięcia z ulicą Tyniecką. Opracowanie konkursowe powinno przedstawiać koncepcje architektoniczno-przestrzenną kładki pieszo-rowerowej w granicach terenu określonego w Załączniku nr 1 do projektu wraz z systemem ciągów komunikacyjnych zapewniających dostępność kładki dla pieszych, rowerzystów i osób niepełnosprawnych.
Projekt powinien wpisać się w istniejący układ komunikacyjny bulwarów Wiślanych (wraz z lokalnymi powiązaniami min parkiem Dębnickim oraz bulwarem Rodła) oraz uwzględnić przedstawienie sposobu oświetlenia, wyposażenia w elementy małej architektury, itd.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Projekt koncepcji urbanistyczno - architektonicznej byłby zamkniętym etapem realizacji kładki pieszo-rowerowej bez konieczności dalszego finasowania w tym także realizacji. Koncepcja opracowania kładki byłaby odpowiedzią na głosy mieszkańców skarżących się na znaczny niedobór przestrzeni wspólnej oraz brak infrastruktury umożliwiającej łatwe poruszanie się na piechotę lub na rowerze po terenie obu dzielnic. Konkurs rozumiany jest jako pierwszy krok do przeprowadzenia konsultacji społecznych dla znalezienia najlepszych rozwiązań zgodnych z oczekiwaniami społecznymi dające podstawy do wstępnych analiz możliwości realizacji takiego zadania w najbliższej przyszłości, w tym także uwzględnienia w opracowania planistycznych Gminy min. zmianą zapisów Studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego miasta. Kładka w przyszłości wyznaczy nowy szklak , który połączy cele podróży mieszkańców obu części miasta. Nowa kładka – podobnie jak kładka Bernatka – zwiększy dynamikę rozwoju dzielnic po obu stronach Wisły, dlatego konieczne jest wskazanie możliwości jej lokalizacji oraz uwzględnienie takich analiz w pracach planistycznych, wpływających na możliwość uwzględnienia lokalizacji jej w planach realizacyjnych w nieodległej przyszłości.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Koszty organizacyjne | Koszty organizacyjne w tym: praca sekretarza i komisarza | 10 000,00 PLN |
Wynagrodzenia Jury | 5 członków Jury w tym co najmniej 3 architektów, po 2.500,– PLN każdy | 12 500,00 PLN |
PR | Upowszechnienie informacji o konkursie | 2 500,00 PLN |
Nagrody | pierwsza nagroda 15.000,– PLN; druga 10.000,– PLN; trzecia 5.000,– PLN) PR – 2.500, – PLN | 30 000,00 PLN |
55 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
opracowanie regulaminu architektoniczno-urbanistycznego konkursu (w tym powołanie komisarza i Jury) | przygotowanie konkursu w tym powołanie komisarza i Jury | styczeń – luty 2020 |
rozpisanie konkursu | ogłoszenie konkursu jego promocja | marzec 2020 |
rozstrzygniecie konkursu | rozstrzygniecie konkursu | maj 2020 |
publiczna prezentacja i rozdanie nagród | publiczna prezentacja i rozdanie nagród | czerwiec 2020 |