Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 12 NR 37:

Węzeł Wielicki - odkorkujmy wjazd na Małą Górę!!

Projekt odrzucony: OPINIA NEGATYWNA Zgodnie z opinią pozyskaną z Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu informujemy, że: Zgodnie z §170 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. z 2016 r. poz. 124) przy wjeżdżaniu na drogę ze zjazdu powinno być zapewnione wolne od przeszkód pole widoczności przy ruszaniu z miejsca zatrzymania. Proponowane rozwiązanie nie spełnia ww. uwarunkowań, gdyż wydzielenie osobnych pasów do skrętu w prawo i w lewo w ulicę Mała Góra wpłynie negatywnie na widoczność dla kierowców wykonujących manewr włączania się do ruchu (pojazdy stojące obok siebie będą wzajemnie ograniczać sobie widoczność, co wpłynie na czas podjęcia decyzji o wjeździe na ul. Mała Góra). W kwestii wykorzystania zatoki autobusowej jako pasa ruchu informujemy, że tego typu rozwiązania negatywnie wpływają na bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz jakość obsługi komunikacji zbiorowej. Biorąc pod uwagę częstotliwość kursowania linii 133 i 503 w sytuacji przyjazdu obu pojazdów równocześnie jeden z autobusów będzie zmuszony zatrzymać się na pasie ruchu, oczekując na możliwość wymiany, co jest rozwiązaniem niepożądanym. Ponadto, w przypadku wymiany pasażerów pojazdy będą musiały oczekiwać za autobusem. Wykonanie otwartej zatoki będzie też niosło negatywne skutki dla pieszych, gdyż zwiększy długość przejścia, co przy wskazanej szerokości jezdni około 5,00 m może skutkować zjawiskiem tworzenia się dwóch pasów ruchu. W związku z powyższym: - zgodnie z Rozdziałem 4 § 16.1 pkt 6) Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa z dnia 13.03.2019r.: nie mogą być realizowane projekty które w dniu zgłoszenia naruszały by obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, prawa osób trzecich, w tym prawa własności.

Edycja Budżet Obywatelski 2019 Projekt lokalny - 12 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Mała Góra - Węzeł Wielicki - Kosocicka

Opis projektu

Projekt polega na wydzieleniu osobnych pasów do skrętu w lewo i w prawo samochodów dla samochodów jadących od Wieliczki i chcących włączyć się w ulice Mała Góra, kierujących się w stronę Dzielcnicy XII oraz ulicę Kosocicką. Projekt polega na wykorzystaniu istniejącej infrastruktury zatoki autobusowej, tak aby samochody jadące z ulicy Mała Góra kierujące się w stronę ul. Wielickiej (kierunek centrum Krakowa) poruszały się po przestrzeni zatoki autobusowej. Dzięki temu będzie można rozdzielić pas ruchu na skręt w lewo i w prawo i upłynnić bardzo duży ruch na węźle, który bardzo często jest zakorkowany i samochody blokują ruch również na ulicy Wielickiej od strony Wieliczki. Wykorzystanie zatoczki autobusowej i połączenie jej z pasem ruchu w kierunku centrum w niewielkim stopniu utrudni poruszanie się samochodów z uwagi iż na przystanku zatrzymują się jedynie dwie linie 503 i 133, polepszy to zdecydowanie płynność poruszania się samochodów do ulicy Mała Góra przez cały okres czasu. Proponowane rozwiązanie w bardzo niedużym stopniu wymaga dokonania zmian w organizacji ruchu z drobną przebudową chodnika, przesunięciem lampy oraz reorganizacji pasów ruchu. Bardzo małym kosztem można w bardzo dużym stopniu ograniczyć korki na węźle. Projekt dotyczy rejonu działek 173/10, 174/4, 174/5, obręb 57, Podgórze.  

UZASADNIENIE PROJEKTU

Opisane zmiany w niewielkich kosztach i bardzo ograniczonym zakresie ingerencji w infrastrukturę umożliwią płynną organizację ruchu na Węźle Wielickim i ograniczą zagrożenie jakim jest częste powstawanie korków już na ulicy Wielickiej jadących od strony Wieliczki. 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Przebudowa części chodnika na łuku Likwidacja chodnika na łuku drogi i wylanie asfaltu ok. 100m2 60 000,00 PLN
Przekładka latarni Przesunięcie latarni z korygowanego łuku drogi poza obszar jezdni 12 000,00 PLN
Przebudowa przejścia dla pieszych Przesunięcie wysepki dla pieszych wraz z przemalowaniem pasów 15 000,00 PLN
Przemalowanie pasów Wykonanie nowego oznakowania poziomego 6 000,00 PLN
Nowe oznakowanie pionowe Postawienie nowych znaków 3 000,00 PLN
Projekt nowej organizacji ruchu Projekt + uzgodnienia 10 000,00 PLN
106 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Projekt + uzgodnienia Wykonanie projektu organizacji ruchu I kw 2020
Wyłonienie wykonawcy Przetarg I-II kw 2020
Wykonanie Roboty wykonane przez firmę wykonawczą II kw 2020

Galeria

Załączniki

powrót