Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 11 NR 25:

Informatyka - człowieku - bierz za rogi tego byka!

Edycja Budżet Obywatelski 2019 Projekt lokalny - 11 - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja:

Opis projektu

Projekt obejmuje przeprowadzenie cyklu spotkań, warsztatów, szkoleń z tematyki podstaw programowania, kodowania, zaawansowanego korzystania z urządzeń typu laptop, komórka, projektor, kamera cyfrowa itp. Przeprowadzi nas przez coraz szybciej pędzący świat internetu i mediów społecznościowych. Uwrażliwi na niebezpieczeństwa czyhające w sieci, możliwości załatwiania spraw przez internet, bankowości elektronicznej itp.
Projekt zakłada organizację 3 poziomów zaawansowania: podstawowy, średni, zaawansowany.
Na każdym poziomie zostanie zorganizowane 4 grupy po 10 osób. Łącznie 40 osób x 3 poziomy - 120 osób.
Uczestnicy: osoby 30+ górna granica brak. Preferencje punktowe przy przyjmowaniu - osoby 40+
Czas trwania 1 spotkania: 1,5h
Liczba spotkań: 20
Sprzęt i prowadzący: prowadzący zapewnia laptopy, przykładowe modele smartfonów i inne potrzebne urządzenia. 
Miejsce realizacji: sale szkolne na terenie dzielnicy
Czas spotkań: godziny wieczorne w tygodniu po godzinie 18:00 lub weekendy
Udział w szkoleniach dla każdej z grupy zakończy się przygotowaniem projektu (indywidualnego lub zespołowego) odpowiadającego poziomowi szkolenia. 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Czy nie macie czasem wrażenia, że pokolenie 40+ często próbuje nadrobić zaległości w obsłudze urządzeń IT, smartfonów, ale raczej z marnym skutkiem. Wychowano nas w czasach, gdy trzeba było przeczytać najpierw instrukcję a potem zaczynało się pracę. Dzisiaj instrukcję znajdziesz w sieci, albo i nie. Większość urządzeń obsługuje się intuicyjnie. Czyli jak? Dla kogoś wychowanego przed erą smartfonów, Instagrama, Facebooka, to są pojęcia z innego świata. A coraz częściej natykamy się na taką formę kontaktu z urzędami, mamy zabezpieczane podpisy, ePUAP, głosujemy na BO przez internet. Zdając się na naszą słabą w tym zakresie intuicję często padami ofiarami oszustów, wymyślnych wirusów... Coraz częściej, żeby powiedzieć coś ciekawego światu trzeba to umiejętnie ogłosić w internecie, mediach społecznościowych. Ale jak to wszystko robić? Jak nie dać się zjeść komputerowi, oprogramowaniu antywirusowemu, zaprzyjaźnić ze smartfonem w mądry sposób. Nie bać się płatności elektronicznych. Projekt ma pomóc zarówno tym, którzy z braku wiedzy o mechanizmach działania IT w ogóle nie są świadomi jak on działa, jak i tym, którzy poruszają się dość nieporadnie, jak i tym, którzy potrzebują wsparcia, aby rozwinąć skrzydła. O wiele bardziej bowiem niż czytanie kolejnych Najczęstszych pytań na kolejnych stronach potrzebny jest mądry i doświadczony trener, mentor. 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Promocja projektu Plakaty A3 - A2 - 3.000 sztuk - 1.200,00 zł. Kampania na stronach WWW, w domach kultury, w bibliotekach. 1 200,00 PLN
Wynajem sali Koszt sali dla 1 grupy z 1 poziomu wynosi 50 zł / spotkanie -> 50 zł x 20 spotkań x 4 grupy x 3 poziomy = 12 000 zł 12 000,00 PLN
Koszt trenera Koszt trenera (wliczono koszt zapewnienia sprzętu) za 1,5 h zajęć wynosi 350 zł -> 350 zł x 20 spotkań x 4 grupy x 3 poziomy = 84 000 zł 84 000,00 PLN
97 200,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
POZIOM PODSTAWOWY Wyłonienie Wykonawcy. Organizacja pomieszczeń. Rekrutacja uczestników. Ułożenie harmonogramu. Przeprowadzenie zajęć. 1.02.2020 - 30.11.2020
POZIOM ŚREDNIOZAAWANSOWANY Wyłonienie Wykonawcy. Organizacja pomieszczeń. Rekrutacja uczestników. Ułożenie harmonogramu. Przeprowadzenie zajęć. 1.02.2020 - 30.11.2020
POZIOM ZAAWANSOWANY Wyłonienie Wykonawcy.Organizacja pomieszczeń.Rekrutacja uczestników. Ułożenie harmonogramu.Przeprowadzenie zajęć. 1.02.2020 - 30.11.2020
Charakterystyka długoterminowych skutków: Zaplanowane w projekcie działania skierowane są do dorosłych mieszkańców Dzielnicy XI. Zgłoszone zadanie wpisuje się w gminne działania kierowane do dorosłych osób, w tym seniorów, w zakresie wyrównywania szans i umiejętności cyfrowych. Jego realizacja pozytywnie wpłynie na wzrost umiejętności i wiedzy odbiorców w zakresie obsługi komputera oraz sprzętów takich, jak m.in. telefon komórkowy, projektor, kamera cyfrowa. Wartością dodaną będzie możliwość wzajemnego poznania się osób z terenu dzielnicy poprzez wspólne uczestnictwo w warsztatach.
powrót