Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 4 NR 3:

Bezpieczna droga do szkoły

Projekt odrzucony: OPINIA NEGATYWNA W zakresie budowy wyniesionego przejścia dla pieszych należy mieć na uwadze zapisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, na podstawie którego przejścia dla pieszych powinno się wyznaczać w zasadzie tylko przez ulice układu podstawowego uznane za trasy z pierwszeństwem oraz w bezpośrednim rejonie szkół lub zakładów przemysłowych. Ulica Jaremy tego wymogu nie spełnia, ponieważ jest ulicą o ruchu lokalnym, docelowym. Wobec powyższego wyznaczenie wyniesionego przejścia dla pieszych we wskazanej lokalizacji nie jest możliwe do realizacji. Dodatkowo na przedmiotowej ulicy zastosowane zostały liniowe progi zwalniające, które mają na celu uspokojenie ruchu i umożliwienie pieszym bezpieczne pokonywanie jezdni w jej dowolnym miejscu. Jednocześnie wyniesione przejścia dla pieszych traktowane są jako progi zwalniające, które w świetle ww. rozporządzenia należy wyznaczać m.in. w odległości min. 20 m od najbliższego progu, poza wjazdami do posesji oraz nie dopuszcza się stosowania progów i przejść dla pieszych w bliskiej odległości łuku poziomego, czy skrzyżowań. Na ul. Jaremy/Czerwieńskiego obowiązuje Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego Azory Rejon ulic Stachiewicza Czerwińskiego, w którym nie przewidziano budowy chodnika w miejsce istniejącej opaski. Ponadto, działki nr 635 K-41 oraz nr 672 K-41, które bezpośrednio przylegają do pasa drogowego (do istniejącej opaski) nie stanowią własności Gminy Miejskiej Kraków. Z tego względu, mając równocześnie na uwadze § 16 ust. 1 pkt. 6 Uchwały nr XI/179/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 marca 2019 r. w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa, tj.: „W ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty, które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, prawa osób trzecich, w tym prawa własności” oraz pkt. 7, tj.: „W ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty, które są planowane do realizacji na gruntach nienależących i niepozostających we władaniu Miasta”, wnioskowana propozycja nie jest możliwa do realizacji. W ramach złożonej propozycji wniosku do Budżetu obywatelskiego, możliwe do realizacji jest wyłącznie ustawienie znaku B-36 – „zakaz zatrzymywania”. Koszt wykonania projektu wraz z jego realizacją nie przekracza kwoty 2 500,00 zł, tj. kwoty minimalnej, przy której możliwa jest jego realizacja. Mając na uwadze § 16 ust. 1 pkt. 2 Uchwały nr XI/179/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 marca 2019 r. w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa, tj.: „W ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty, których wymagany budżet całkowity na realizację jest niezgodny z limitami finansowymi wskazanymi w § 12 ust. 2 do 3 regulaminu, wnioskowany projekt nie jest możliwy do realizacji.

Edycja Budżet Obywatelski 2019 Projekt lokalny - 4 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Kraków, Azory, łuk drogi na styku ulic Jaremy i Czerwieńskiego, ul. Jaremy w pobliżu zakrętu na Czerwieńskiego

Opis projektu

Proponuję ustawienie znaku zakazu zatrzymywania się i postoju na łuku  Jaremy - Czerwieńskiego na wąskim chodniczku przy posesji ul. Czerwieńskiego 5 oraz budowę wyniesionego przejścia dla pieszych na ul.Jaremy, kilka metrów od zakrętu w stronę ulicy Weissa, za progiem zwalniającym.  .

UZASADNIENIE PROJEKTU

Palącym problemem dla mieszkańców Azorów jest brak możliwości przejścia chodnikiem na łuku drogi Jaremy-Czerwieńskiego z powodu zbyt wąskiego chodnika w tym miejscu oraz samochodów, które na tym wąskim chodniku parkują. Dzieci idące do Szkoły Podstawowej nr 119 muszą więc przechodzić na drugą stronę ulicy, co jest bardzo niebezpieczne z uwagi słabą widoczność (zaparkowane samochody, zakręt) oraz samochody wchodzące w zakręt ze zbyt dużą prędkością. Na wysokości szkoły dzieci przechodzą ponownie przez ulicę, tym razem na pasach. Gdyby opisany chodnik był szerszy i wolny od zaparkowanych na zakręcie samochodów dzieci  z bloków przy ul. Jaremy 14, 14A i 14B nie musiałyby wcale przechodzić przez jezdnię. 

Budowa przejścia dla pieszych również poprawiłaby bezpieczeństwo w tym rejonie.

Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
budowa chodnika styczeń 2020

Galeria

powrót