Rowerem, na rolkach i pieszo do pociągu KOLEI MIEJSKIEJ
Edycja Budżet Obywatelski 2020 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja:
Opis projektu
4) Zorganizowanie przez Biuro Prasowe UMK i ZTP we współpracy z wnioskodawcą cyklu informacji publikowanych na stronach internetowych miasta i „Razem w Ruchu” promujących korzystanie z kolei w ruchu międzydzielnicowym w granicach miasta, a także do sąsiednich miejscowości. W tym rozsyłanie tych materiałów dziennikarzom, publikowanie ich w miejskich i dzielnicowych biuletynach, np. Krakow.pl. Wnioskodawca deklaruje chęć nieodpłatnej pomocy w przygotowaniu takich materiałów. Absolutną zasadą powinno być, że tego typu materiały informacyjne i promocyjne nie powinny być sygnowane nazwiskami autorów, w tym również przedstawicieli władz publicznych i urzędników, powinny być napisane w sposób maksymalnie neutralny i bezosobowy, aby zachować bezstronność i transparentność.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Miasto Kraków bierze aktywny udział w rozwoju Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej – m. in. buduje przystanki SKA, jest uczestnikiem Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej. Wiele środowisk uważa jednak, że samorząd Krakowa powinien w większym niż dotychczas stopniu zaangażować się we wsparcie i rozwój SKA oraz we wsparcie integracji SKA z ruchem pieszym, rowerowym i rolkarskim. Wobec takich oczekiwań naturalnym jest, że grupa mieszkańców pragnie im sprostać poprzez wspaniałe narzędzie jakim jest budżet obywatelski. Bardzo dużą inwencją twórczą musieli się wykazać autorzy tego projektu, by odpowiedzieć na potrzeby Mieszkańców oczekujących zaangażowania się Miasta w rozwój SKA, a równocześnie zmieścić się w formalnych ramach budżetu obywatelskiego biorąc pod uwagę fakt, że nie możemy wprost działać na terenie kolei (bo to nie są grunty miasta), a projekty muszą być realizowane w cyklu jednorocznym. Stąd pomysł na uwzględnione w projekcie działania okołokolejowe, mieszczące się w ramach budżetu obywatelskiego miasta Krakowa. Powinny one przynieść skutek w postaci popularyzacji kolei aglomeracyjnej, integracji kolei z innymi środkami przemieszczania się, a także przynieść inne korzyści dla Krakowa i jego Mieszkańców.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Ławki dla rolkarzy i nie tylko | Ustawienie ławek dla rolkarzy i innych użytkowników w pobliżu przystanków kolejowych | 60 000,00 PLN |
Tablice informacyjne | Tabliczki informacyjne, o których mowa w projekcie. ok 240 tabliczek z ikoną rolki | 60 000,00 PLN |
Stojaki rowerowe i na hulajnogi | Ustawienie stojaków na rowery (ok. 8 szt) oraz na hulajnogi - 3 szt. (każdy umożliwiający przypięcie 10 szt hulajnóg) wraz z niezbędnym wybrukowaniem | 3 400,00 PLN |
123 400,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Przygotowanie | Ustalenie szczegółowych lokalizacji oraz dokonianie koniecznych uzgodnień | I-II kw. 2021 |
Realizacja | Realizacja zadania | III-IV kw. 2021 roku |