Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 4 NR 6:

Rowerem łatwiej Bursztynową

Projekt odrzucony: Ul. Bursztynowa nie posiada kategorii drogi publicznej, równocześnie pozostaje drogą o nieuregulowanym stanie prawnym. Wynika to z faktu, że działki, na których położona jest przedmiotowa ulica, to działki, których współwłaścicielami są osoby prywatne. „W ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty, które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, prawa osób trzecich, w tym prawa własności”, wnioskowany projekt nie jest możliwy do realizacji.

Edycja Budżet Obywatelski 2020 Projekt lokalny - 4 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: ul. Bursztynowa

Opis projektu

Projekt zakłada wprowadzenie kontraruchu na ul. Bursztynowej: postawienie oznakowania pionowego oraz poziomego. Stworzenie ciągu rowerowego w tym miejscu wydaje się naturalnym rozwiązaniem, gdyż dzięki niemu rowerzyści będą mogli swobodnie pokonywać odcinek od Parku Kościuszki do ul. Dobrego Pasterza. Jest to ważna trasa łącznikowa dla rowerzystów, jadących w kierunku Prądnika Czerwonego, która przebiega wzdłuż dawnej Młynówki Dominikańskiej. Ponadto od Młynówki będzie można legalnie przemieścić się rowerem do ul. Bałtyckiej i dalej Narutowicza - dla wielu osób podróżowanie tą trasą jest bezpieczniejsze i przyjemniejsze niż jazda główną arterią - ul. Opolską. 

UZASADNIENIE PROJEKTU

W 2009 r. Kraków podpisał Kartę Brukselką, zobowiązując się do między innymi: „zwiększenia do 15 procent udziału komunikacji rowerowej w ruchu miejskim do 2020 roku, zmniejszenia o 50 procent ryzyka wypadków rowerowych do 2020 roku, opracowania systemu parkingów rowerowych oraz polityki przeciwko kradzieży rowerów, zwiększenia wykorzystania rowerów w dojazdach do szkoły i do pracy”.
Projekt umożliwi rowerzystom łatwiejsze i legalne przemieszczanie się po okolicy, a także łatwiejszy przejazd między Dzielnicą IV a III.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
oznakowanie pionowe zakup znaków drogowych 800,00 PLN
wyznaczenie kontrapasu + projekt organizacji ruchu wyznaczenie kontrapasu + projekt organizacji ruchu 3 000,00 PLN
3 800,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
wykonanie projektu organizacji ruchu wykonanie projektu organizacji ruchu I kwartał 2021 r.
wykonanie oznakowania poziomego i pionowego wykonanie oznakowania poziomego i pionowego II kwartał 2021 r.
powrót