Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 3
NR 4:
Przejście dla pieszych przy przystanku MPK Słoneckiego
Projekt odrzucony:
Wnioskowany projekt zakłada utworzenie nowego przejścia dla pieszych na ul. Dobrego Pasterza w pobliżu przystanku autobusowego MPK „Słoneckiego” poprzez likwidację istniejącego przejścia dla pieszych na ul. Dobrego Pasterza w rejonie skrzyżowania z ul. Kwartową oraz jego przeniesienie i wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych na ul. Dobrego Pasterza w pobliżu przystanku autobusowego MPK „Słoneckiego”.Z opinii Wydziału Miejskiego inżyniera Ruchu oraz Zarządu Transportu Publicznego wynika, że likwidacja obecnego przejścia dla pieszych nie znajduje uzasadnienia. Przedmiotowe przejście jest zlokalizowane przy skrzyżowaniu co jest zgodne z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. Istnieje możliwość wyznaczenia nowego przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Słoneckiego w rejonie przystanku MPK „Słoneckiego”. Powyższe wymaga przebudowy ulicy mającej na celu dokonanie korekty przebiegu (oddalenia) drogi rowerowej od jezdni wyznaczenia ciągu pieszego bezpośrednio przy jezdni. Konieczne jest również obniżenie krawężników wraz z wykonaniem pasów medialnych, a także zapewnienie odpowiedniego, specjalnie dedykowanego oświetlenia, zgodnego z Wytycznymi prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych. Jest to proces inwestycyjny, dla którego zachodzi konieczność opracowania dokumentacji projektowej i uzyskania wymaganych decyzji wraz z przebudową wg opracowanego projektu, dla którego czas realizacji to min. 2 lata – według uchwały Rady Miasta Krakowa nr XXXV/903/20 z dnia 12 lutego 2020r, w sprawie „Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa” w oparciu o § 2 Realizacja projektów w ramach budżetu obywatelskiego odbywa się w cyklu jednorocznym na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych. Ul. Dobrego Pasterza na wnioskowanym odcinku jest objęta obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego obszarów „Prądnik Czerwony – Wschód” (uchwała nr CIX/2890/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 12 września 2018 r.) oraz „Gen. Bora-Komorowskiego – Rejon Koncentracji Usług” (uchwała nr CXI/2954/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 września 2018 r.), w których została wyznaczona jako droga klasy zbiorczej z torowiskiem tramwajowym (KDZT.2, KDZT.3) i znajduje się w korytarzu planowanej inwestycji pn. Budowa linii tramwajowej KST, etap IV (ul. Maissnera – Mistrzejowice), której zakres projektowy będzie obejmował nowy układ chodnika i drogi dla rowerów oraz wyznaczenie przejścia dla pieszych przez ta ulicę przy skrzyżowaniu z ul. Słoneckiego. OPINIA NEGATYWNA Uzasadnienie Wniosek zaopiniowany negatywnie w oparciu o § 1 uchwały Rady Miasta Krakowa nr XXXV/903/20 z dnia 12 lutego 2020 roku, w sprawie „Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa”, ze środków budżetu obywatelskiego finansowane są projekty zgłaszane przez mieszkańców, należące do zadań własnych gminy lub zadań własnych powiatu, z zastrzeżeniem § 17 ust. 1.W ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty: - pkt. 4) „które w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami, strategiami, programami i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta” Wnioskowany projekt zakłada utworzenie nowego przejścia dla pieszych na ul. Dobrego Pasterza w pobliżu przystanku autobusowego MPK „Słoneckiego” poprzez likwidację istniejącego przejścia dla pieszych na ul. Dobrego Pasterza w rejonie skrzyżowania z ul. Kwartową oraz jego przeniesienie i wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych na ul. Dobrego Pasterza w pobliżu przystanku autobusowego MPK „Słoneckiego”. Z opinii Wydziału Miejskiego inżyniera Ruchu oraz Zarządu Transportu Publicznego wynika, że likwidacja obecnego przejścia dla pieszych na ul. Dobrego Pasterza przy skrzyżowaniu z ul. Kwartową nie znajduje uzasadnienia. Przedmiotowe przejście jest zlokalizowane przy skrzyżowaniu co jest zgodne z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r, w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach. Natomiast istnieje mozliwość wyznaczenia nowego przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Słoneckiego w rejonie przystanku MPK „Słoneckiego”. Powyższe wymaga przebudowy ulicy mającej na celu dokonanie korekty przebiegu (oddalenia) drogi rowerowej od jezdni i wyznaczenia ciągu pieszego bezpośrednio przy jezdni. Konieczne jest również obniżenie krawężników wraz z wykonaniem pasów medialnych, a także zapewnienie odpowiedniego, specjalnie dedykowanego oświetlenia, zgodnego z Wytycznymi prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych Ministerstwa Infrastruktury dostępnego na stronie www.mib.bip.gov.pl w zakładce Wzorce i standardy. Jest to proces inwestycyjny, dla którego zachodzi konieczność opracowania dokumentacji projektowej i uzyskania wymaganych decyzji wraz z przebudową wg opracowanego projektu, dla którego czas realizacji to min. 2 lata – według uchwały Rady Miasta Krakowa nr XXXV/903/20 z dnia 12 lutego 2020r, w sprawie „Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa” w oparciu o § 2 Realizacja projektów w ramach budżetu obywatelskiego odbywa się w cyklu jednorocznym na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych - pkt. 6 „które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, prawa osób trzecich, w tym prawa własności” Ul. Dobrego Pasterza na wnioskowanym odcinku jest objęta obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego obszarów „Prądnik Czerwony – Wschód” (uchwała nr CIX/2890/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 12 września 2018 r.) oraz „Gen. Bora-Komorowskiego – Rejon Koncentracji Usług” (uchwała nr CXI/2954/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 września 2018 r.), w których została wyznaczona jako droga klasy zbiorczej z torowiskiem tramwajowym (KDZT.2, KDZT.3) i znajduje się w korytarzu planowanej inwestycji pn. Budowa linii tramwajowej KST, etap IV (ul. Maissnera – Mistrzejowice), której zakres projektowy będzie obejmował nowy układ chodnika i drogi dla rowerów oraz wyznaczenie przejścia dla pieszych przez ta ulicę przy skrzyżowani z ul. Słoneckiego. OPINIA NEGATYWNA Uzasadnienie Wniosek zaopiniowany negatywnie w oparciu o § 1 uchwały Rady Miasta Krakowa nr XXXV/903/20 z dnia 12 lutego 2020 roku, w sprawie „Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa”, ze środków budżetu obywatelskiego finansowane są projekty zgłaszane przez mieszkańców, należące do zadań własnych gminy lub zadań własnych powiatu, z zastrzeżeniem § 17 ust. 1.W ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty:- pkt. 4) „które w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami, strategiami, programami i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta” Wnioskowany projekt zakłada utworzenie nowego przejścia dla pieszych na ul. Dobrego Pasterza w pobliżu przystanku autobusowego MPK „Słoneckiego” poprzez likwidację istniejącego przejścia dla pieszych na ul. Dobrego Pasterza w rejonie skrzyżowania z ul. Kwartową oraz jego przeniesienie i wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych na ul. Dobrego Pasterza w pobliżu przystanku autobusowego MPK „Słoneckiego”. Z opinii Wydziału Miejskiego inżyniera Ruchu oraz Zarządu Transportu Publicznego wynika, że likwidacja obecnego przejścia dla pieszych na ul. Dobrego Pasterza przy skrzyżowaniu z ul. Kwartową nie znajduje uzasadnienia. Przedmiotowe przejście jest zlokalizowane przy skrzyżowaniu co jest zgodne z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r, w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach. Natomiast istnieje mozliwość wyznaczenia nowego przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Słoneckiego w rejonie przystanku MPK „Słoneckiego”. Powyższe wymaga przebudowy ulicy mającej na celu dokonanie korekty przebiegu (oddalenia) drogi rowerowej od jezdni i wyznaczenia ciągu pieszego bezpośrednio przy jezdni. Konieczne jest również obniżenie krawężników wraz z wykonaniem pasów medialnych, a także zapewnienie odpowiedniego, specjalnie dedykowanego oświetlenia, zgodnego z Wytycznymi prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych Ministerstwa Infrastruktury dostępnego na stronie www.mib.bip.gov.pl w zakładce Wzorce i standardy. Jest to proces inwestycyjny, dla którego zachodzi konieczność opracowania dokumentacji projektowej i uzyskania wymaganych decyzji wraz z przebudową wg opracowanego projektu, dla którego czas realizacji to min. 2 lata – według uchwały Rady Miasta Krakowa nr XXXV/903/20 z dnia 12 lutego 2020r, w sprawie „Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa” w oparciu o § 2 Realizacja projektów w ramach budżetu obywatelskiego odbywa się w cyklu jednorocznym na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych. - pkt. 6 „które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, prawa osób trzecich, w tym prawa własności” Ul. Dobrego Pasterza na wnioskowanym odcinku jest objęta obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego obszarów „Prądnik Czerwony – Wschód” (uchwała nr CIX/2890/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 12 września 2018 r.) oraz „Gen. Bora-Komorowskiego – Rejon Koncentracji Usług” (uchwała nr CXI/2954/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 września 2018 r.), w których została wyznaczona jako droga klasy zbiorczej z torowiskiem tramwajowym (KDZT.2, KDZT.3) i znajduje się w korytarzu planowanej inwestycji pn. Budowa linii tramwajowej KST, etap IV (ul. Maissnera – Mistrzejowice), której zakres projektowy będzie obejmował nowy układ chodnika i drogi dla rowerów oraz wyznaczenie przejścia dla pieszych przez ta ulicę przy skrzyżowani z ul. Słoneckiego. .
Edycja Budżet Obywatelski 2020 Projekt lokalny - 3 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Kraków, ulica Dobrego Pasterza
Opis projektu
Projekt i realizacja przeniesienia istniejącego przejścia dla pieszych w pobliżu przystanku autobusowego MPK "Słoneckiego". Najodpowiedniejszym miejscem wydaje się to pomiędzy blokami Dobrego Pasterza 127 a 129. Są już tam poprowadzone pasy przez ścieżkę rowerową. W tym przypadku będzie można zlikwidować przejście dla pieszych w okolicy skrzyżowania ulic Dobrego Pasterza a Kwartową, tak aby nie spowolnić ruchu samochodowego na ulicy Dobrego Pasterza.
W przypadku problemów technicznych należy wyznaczyć to przejście w innym miejscu jednak w promieniu 50-70m od przystanku autobusowego.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Obecnie od przystanku autobusowego "Słoneckiego" do najbliższego przejscia dla pieszych jest 146m. Mieszkańcy licznych nowopowstałych bloków osiedla Dobrego Pasterza - Budimex , Apartamenty Kaskada, pracownicy pobliskich korporacji, klienci marketu OBI dojeżdzający od strony Nowej Huty po tym jak wysiadają na przystanku muszą nadrabiać 290m po to, aby przejsć na drugą stronę ulicy. Każdego poranka wiele osób, w pośpiechu próbuje przebiec tą ruchliwą drogę narażając siebie i innym na niebezpieczeństwo.
W przypadku relizacji przejścia w pobliżu przystanku, kolejne przejście przy skrzyżowaniu ulicy Dobrego Pasterza i Kwartowej jest niepotrzebne. Następne pasy dla pieszych są położone 50m dalej. Mieszkańcy idący od strony ulicy Kwartowej w celu dostania się do Aquaparku, pobliskiej Biedronki, CH. Serenada czy Krokus tak samo mogą skorzystać z następnego przejścia, nie nadrabiając tym drogi.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Obniżenie krawężników | Obniżenie krawężników na całej szerokości przejścia (4m) po obu stronach | 15 000,00 PLN |
Namalowanie pasów i oznakowanie przejścia | Namalowanie pasów | 5 000,00 PLN |
Usunięcie istniejącego przejścia | Zamalowanie przjeścia przy skrzyżowaniu ulic Dobrego Pasterza z Kwartową, usuniecie oznakowania i zagrodzenie możliwości wejścia na jezdnie | 3 000,00 PLN |
23 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Wyznaczenie i zaprojektowanie przejścia | Wybranie najodpowiedniejszego miejsca na przejście w pobliżu przystanku "Słoneckiego" | I-II kw. 2021 r. |
Realizacja przejścia | Obniżenie krawężników, przeniesienie oznakowania, namalowanie pasów, usunięcie pasów oraz oznakowania na istniejącym już przejściu przy skrzyżowaniu ulic Dobrego Pasterza z Kwartową | II kwartał 2021r |