CZAS NA KINO, TEATR, SPACER, KSIĄŻKĘ I ŁOWIENIE TALENTÓW
Edycja Budżet Obywatelski 2020 Projekt lokalny - 6 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Dzielnica VI Bronowice
Dodatkowe lokalizacje: -Kino letnie: Os. Widok, parking przy ul. Tetmajera; -Biblioteka Kraków: Filie 23 (ul. Balicka 297) i 24 (ul. Na Błonie 13d)-Trasa kulturowa: lokalizacje: 1. Rogatka Bronowicka, zbieg ulicy Bronowickiej i Rydla 2. Młynówka Królewska, ul. Zakliki w Mydlnikach przy wejściu do parku Młynówka Królewska 3. Upamiętnienie pobytu żołnierzy czechosłowackich w Bronowicach w 1939, zbieg ulic: Katowickiej i Palmowej.
Opis projektu
Podział kwoty między filiami i kategoriami zakupów zostanie dokonany przez kierowników filii BK później w zależności od bieżących trendów czytelniczych i dostępnych do zakupu materiałów.
Przy wyznaczonych obiektach (przystankach historycznych) proponujemy umieścić tablice informacyjne z mapką szlaku, krótką historią obiektu, reprodukcją starej fotografii (o ile to możliwe), ewentualnie szkicem lub schematem.
b. Konkursy artystyczne będą przeznaczone dla amatorów tj. osób dla których działalność artystyczna nie jest głównym źródłem dochodów.
c. Tematyka konkursu artystycznego powinna nawiązywać do obszaru Dzielnicy VI Bronowice (względnie do terenów sąsiednich dla dzielnicy VI np. osiedle Bronowice Wlk, Tonie z dzielnicy IV, Wola Justowska, Rząska, Balice itp.).
d. Dla każdego konkursu zostanie wyłonione jury, które powinno składać się z osób działających w dziedzinie edukacji i kultury na terenie dzielnicy VI oraz cieszących się szacunkiem w lokalnej społeczności. Byłoby zasadne, aby w jury zasiadali przedstawiciele Biblioteki Kraków filia nr 24 na ul. Na Błonie, Klubu Kultury Mydlniki, Towarzystwa Przyjaciół Bronowic - jako największej organizacji NGO działającej na polu kultury w Bronowicach oraz Bronowickiego Stowarzyszenia Sztuk Wszelkich.
e. Prace przedstawiane do konkursu powinny posiadać posmak nowości i nie powinny być wcześniej prezentowane szerszej publiczności w środkach masowego przekazu, na festiwalach, innych konkursach, ani wydane drukiem.
f. Organizatorzy konkursów mogą zastrzec sobie prawo wykorzystania prac biorących udział w konkursie dla celów edukacyjnych i promocyjnych.
g. Dla konkursów zostaną opracowane profesjonalne Regulaminy. Co najmniej jeden dla cyklu konkursów artystycznych, drugi dla konkursu wiedzy o Krakowie i Bronowicach. Opracowanie regulaminu można zlecić prawnikowi.
h. Przy organizacji projektu dobrze byłoby konsultować jego ogólne zarysy z Zarządem Towarzystwa Przyjaciół Bronowic, które posiada dobre rozeznanie w lokalnych uwarunkowaniach.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Należy promować rozwój czytelnictwa ze względu na szereg korzyści dla całej społeczności, m.in. podniesienie
poziomu wiedzy i kultury wśród czytających i przeciwdziałanie uzależnieniom (gry komputerowe, alkoholizm,
narkotyki itp.).
Dofinansowanie filii Biblioteki Kraków jest najbardziej optymalne ponieważ obsługują one dzieci,
młodzież i dorosłych w przeciwieństwie do np. bibliotek szkolnych.
Tablice informacyjne powstały już w wielu punktach naszej trasy. Chcemy dokończyć rozpoczęte kilka lat temu zadanie.
Warto pamiętać o tych miejscach i chronić je. Szczególnie teraz, gdy tak wiele inwestycji jest prowadzonych na terenie Dzielnicy VI i wkrótce możemy stracić ostatnie świadectwa pięknej i bogatej przeszłości naszej dzielnicy.
a. Zainteresowanie mieszkańców twórczością artystyczną, poprzez poprzez bezpośrednie zaangażowanie .
b. Próba uchwycenia i zachowania dla potomnych świadectwa o naszej "małej ojczyźnie - Bronowicach" - jej krajobrazu, historii, tradycji, opowieści
i wspomnień jej mieszkańców.
c. Wzbudzenie ducha obywatelskiego, poprzez angażowanie mieszkańców w sprawy dzielnicy.
d. Zainteresowanie mieszkańców innymi sposobami spędzania wolnego czasu i walka z nałogami cywilizacyjnymi (pasywność, TV, gadżety elektroniczne)
e. Integracja mieszkańców dzielnicy w tym również osób niepełnosprawnych i seniorów, dla których projekt również jest przeznaczony.
f. Promowanie i zwiększenie rozpoznania wśród mieszkańców instytucji organizujących konkursy tj. Towarzystwa Przyjaciół Bronowic, Biblioteki Kraków, Klubu Kultury Mydlniki (filia CK Dworek Białoprądnicki), Muzeum w Rydlówce i Bronowickiego Stowarzyszenia Sztuk Wszelkich.
Wystawiane spektakle powinny oddziaływać na dużo szersze kręgi odbiorców niż tylko aktorzy-amatorzy biorący udział w projekcie, wywołując wśród odbiorców spektakli zachwyt i dumę z swojej tradycji i historii. Można tu mówić nawet o pewnym oddziaływaniu terapeutycznym i remedium na nerwową i zmienną globalną rzeczywistość.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
5d Koszty projektowania, zrobienia, zakupu, wynajęcia dekoracji teatralnych, rekwizytów, strojów, niezbędznych napraw, reparacji, magazynowania.. | Stroje dla aktorów + naprawy, przeróbki, dekoracje teatralne, rekwizyty, magazynowanie i prowadzenie gospodarki magazynowej, itp.. | 16 000,00 PLN |
3a Pięć tablic informacyjnych | Koszt wydruku, projektu i montażu pięciu tablic informacyjnych. Koszt jednej tablicy to ok. 3000 zł. | 15 000,00 PLN |
4a Opracowanie regulaminów konkursów. | Regulaminy dla cyklu konkursów artystycznych i konkursu wiedzy o Bronowicach/Krakowie | 1 230,00 PLN |
5b Koszty osobowe prowadzenia kółek teatralnych dla dzieci | W szkołach podstawowych w Dzielnicy VI. Koszt roczny kadry prowadzącej warsztaty. | 8 000,00 PLN |
1a Obsługa techniczna Kina letniego | 4 x seans z dużym ekranem (optymalnie 5x9 metrów), projektor, dźwięk, leżaki itp. | 22 000,00 PLN |
1b Licencje filmowe, prawne (ZAiKS) | Cztery seanse kinowe | 6 000,00 PLN |
1c Promocja wydarzenia | Plakaty, ulotki, Wiadomości w portalach, np. FB | 700,00 PLN |
2a Nowości wydawnicze dla bibliotek | Książki, komiksy i kody do platformy e-bookowej dla kierowników filii nr 23 i 24 | 26 000,00 PLN |
4b Promocja konkursów | Projektowanie, drukowanie plakatów, oplakatowanie dzielnicy, Ogłoszenia w lokalnych mediach (Gazeta Bronowicka), Prowadzenie strony internetowej na FB. | 3 500,00 PLN |
4c Przygotowanie scenariusza konkursów i honoraria | Organizatorzy i eksperci należący do sześciu różnych jury (razem 12 konkursów) będą brać aktywny udział w planowaniu i przygotowaniach scenariuszy konkursów. Będą brać udział w przeprowadzaniu eliminacji konkursowych i konkursów finałowych. | 15 000,00 PLN |
4d Dyplomy i nagrody rzeczowe dla laureatów i nagrody pocieszenia | Dyplomy i nagrody rzeczowe dla laureatów w 12 konkursach dla dorosłych i młodszych. Nagrody pocieszenia dla młodych uczestników konkursów. | 42 000,00 PLN |
4e Finały konkursów w czasie których wyłonimy zwycięzców | Finałowe gale z udziałem publiczności, koszt wynajmu sal, cateringu, konferansjera itp. | 6 000,00 PLN |
5a Koszty autorskich koncepcji, poprawek, interpretacji, scenariuszy, reżyserii, choreografii,a także koordynowania, nadzoru i prowadzenia warsztatów aktorskich, wokalnych i tanecznych dla młodzieży i dorosłych. Koszt koordynowania i prowadzenia zespołu podczas prób generalnych i spektakli. | Koszty autorskich koncepcji, poprawek, interpretacji, scenariuszy, choreografii,a także koordynowania, nadzoru i prowadzenia warsztatów aktorskich, wokalnych i tanecznych dla młodzieży i dorosłych. Koszt koordynowania i prowadzenia zespołu podczas prób generalnych i spektakli. Lekcje indywidualne u trenerów. Konsultacje. | 39 000,00 PLN |
5c Koszty wynajęcia sali do ćwiczeń warsztatowych. Koszty zespołu muzycznego, obsługi technicznej, wynajmu sal teatralnych na próby generalne i spektakle finałowe. Koszty cateringu z obsługą i zakupu: napojów przekąsek, owoców dla uczestników warsztatów i spektakli | Koszty wynajęcia sali do ćwiczeń warsztatowych. Koszty akompaniamentu podczas warsztatów tańca, nagrywania muzyki na potrzeby warsztatów i akompaniamentu podczas spektakli. Koszt obsługi technicznej, w zakresie oświetlenia, nagłośnienia. Koszt wynajmu sal teatralnych na próby generalne i spektakle. Koszt zakupu ekspresu do kawy i czajnika bezprzewodowego. Koszty obsługi cateringowej i zakupu kawy, herbaty, cukru, napojów, przekąsek, owoców dla uczestników warsztatów i spektakli. Talerzyków, łyżeczek, szklanek i filiżanek. Serwetek , obrusów itp | 27 500,00 PLN |
5e Koszty administracyjne, prawne, logistyczne, obsługi księgowo- kadrowej, materiałów biurowych. Koszt dokumentacji filmowo-fotograficznej działania zespołu muz-teatralnego. Inne koszty | Koszty administracyjne, prawne, nadzoru, obsługi uczestników, logistyczne, obsługi księgowo- kadrowej, rozliczenia, sprawozdawczości, materiałów biurowych, ubezpieczenia. Koszt fotografa i realizacji filmu dokumentalnego. Koszt transmisji on-line z spektakli. Wypożyczenie lub zakup niezbędnego sprzętu. | 14 000,00 PLN |
5f Wydatki na marketing, promocję i reklamę, stronę int, FB. itp. | Wydatki na promocję i reklamę, prowadzenie strony internetowej, FB itp. | 2 500,00 PLN |
4f Koszty wynajmu i wyposażenia biura konkursowego. | Konkursy są rozłożone niemal na cały rok 2021. W celu zbierania, wystawiania, magazynowania nadsyłanych prac, obrad członków jury w tym oceniania i dyskusji nad dostarczonymi pracami niezbędne jest niewielkie biuro konkursowe i wyposażenie go w podstawowe urządzenia biurowe. | 16 000,00 PLN |
4g Koszt organizacji, koordynacji, obsługi konkursów oraz dokumentacji fotograficzno-filmowej konkursów. Inne koszty | Koszt organizacji i koordynacji, nadzoru i kontroli konkursów, obsługi technicznej,światła, dźwięku, logistycznej, księgowo-kadrowej, koszt materiałów biurowych. Koszt fotografa i realizacji filmu dokumentalnego. Przeprowadzanie transmisji on-line z finałowych gal konkursowych. Wypożyczenie lub zakup niezbędnego sprzętu na powyższe zadania. Inne koszty. | 24 000,00 PLN |
284 430,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
1a Tworzenie harmonogramu | Wybranie filmów, dopracowanie szczegółów, np. podział seansów między dwoma lokalizacjami | III - VI |
1b Akcja promocyjna | Plakaty, Portale lokalne, Lokalna gazetka | VII - VIII |
1c Seanse filmowe | Cztery seanse weekendowe (sobota, w rezerwie niedziela) | 2 poł. VIII -1 poł. IX |
2a Przekazanie funduszy do dwóch filii Biblioteki Kraków | Środki pieniężne zostają przekazane do dyspozycji kierowników filii nr 23 i 24 | koniec I kwartału 2021 |
2b Stopniowy zakup nowości wydawniczych i sukcesywne wprowadzanie ich do księgozbioru | Zadanie musi być rozłożone w czasie, gdyż niemożliwy jest zakup i zewidencjonowanie wartościowych nowości w krótkim czasie. | I-IV kwartał 2021 |
3a Projekt tablic informacyjnych | Przygotowanie projektu graficznego 5 tablic informacyjnych w nawiązaniu do już istniejących tablic. | I-III kw. 2021 |
3b Potwierdzenie lokalizacji | Potwierdzenie dokładnego zlokalizowania 5 tablic informacyjnych na Trasie kulturowej Bronowice Małe - Mydlniki | II-III kw. 2021 |
3c Montaż tablic | Montaż przygotowanych tablic informacyjnych w potwierdzonych lokalizacjach na Trasie kulturowej Bronowice Małe - Mydlniki | II-IV kw. 2021 |
4a Opracowanie regulaminów konkursów | Wybór prawnika. Konsultacje i uzgodnienia z prawnikiem. Otrzymanie gotowych regulaminów. | Marzec 2021 |
4b Szczegółowe planowanie konkursów, określenie składów jury | Konkursów nie należy ogłaszać jednocześnie. Winny być rozbite na min. trzy grupy:1 konkurs Wiedzy o Bronowicach2. Malarstwo i Rysunek + Film + Fotografia3. Poezja + Proza. Od ogłoszenia konkursu do finału powinno upłynąć min. 4-5 m-cy, tak aby uczestnicy dysponowali odpowiednim czasem na przygotowanie prac. | Marzec 2021 |
4c Sukcesywne ogłaszanie kolejnych konkursów | Ważne, aby nie ogłaszać poszczególnych konkursów jednorazowo, ale stopniowo np. 1 m-ąc - konkurs Wiedzy, 2-m-ąc - konkury Proza i Poezja, 3 m-ąc - Malarstwo i Rysunek, 4 m-ąc: Film i Fotografia | Kwiecień - Czerwiec 2021 |
4d Napływają i są przeglądane/czytane i oceniane prace uczestników przez członków jury | Napływają i są przeglądane/czytane i oceniane prace uczestników przez członków jury | Kwiecień- Listopad 2021 |
4e Finały konkursów | Organizatorzy i członkowie jury na min. trzech uroczystych galach (proponowane miejsca: Klub Kultury Mydlniki, Muzeum Rydlówka) przedstawiają konkurentów, odczytują wyniki, wręczają nagrody i zamykają poszczególne konkursy. | Wrzesień - Grudzień 2021 |
5a Zajęcia w I półroczu | Zajęcia w dwóch grupach każda po 2 godz. w tygodniu, Dzieci -1,5 godz/tydz. | Marzec- Czerwiec 2021 |
5b Zajęcia w II półroczu | Zajęcia w dwóch grupach każda po 2 godz. w tygodniu. Dzieci -1,5 godz/tydz. | Wrzesień-Grudzień 2021 |
1. organizacji letniego kina plenerowego w amfiteatrze na os. Widok,
2. warsztatów teatralnych dla dorosłych i młodzieży szkół podstawowych w ramach powstałego Teatru Złoty Róg w Bronowicach,
3. zakupów książek, komiksów i kodów dostępu do platformy e-bookowej dla bibliotek w dzielnicy VI - filie nr 23 (ul. Balicka) i nr 24 (ul. Na Błonie),
4. dokończenia trasy kulturowo-turystycznej Bronowice – Mydlniki,
5. cyklu 12 konkursów z nagrodami dla młodzieży szkolnej i dorosłych. Konkursy rozwiną talenty i zainteresowania uczestników.
Długoterminowe skutki programu to aktywizacja kulturowo-edukacyjna i integracja mieszkańców, pozytywny wpływ na ich rozwój osobisty, kreatywność, tożsamość, wzmocnienie lokalnych więzi społecznych. Poprawa kondycji psychicznej i zapobieganie chorobom cywilizacyjnym, uzależnieniom, depresji itp. Atrakcyjne i twórcze zagospodarowanie czasu wolnego. Skutki dla dzielnicy to m.in. poszerzenie oferty kulturowej i ożywienie lokalnego życia społeczno-kulturowego.