Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 8 NR 41:

Budowa Street Workout Parków

Edycja Budżet Obywatelski 2020 Projekt lokalny - 8 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: ul. Zachodnia działka numer 70/6 obr. 34 Podgórze ul. Lubostroń - okolice placu zabaw i pumptracku

Dodatkowe lokalizacje: ul. Zachodnia działka numer 70/6 obr. 34 Podgórze

Opis projektu

Celem naszego projektu jest poprawa infrastruktury sportowej w Dzielnicy VIII oraz zachęcenie młodzieży do uprawiania sportu i prowadzenia zdrowego trybu życia.
Cele pośrednie:
- budowa Street Workout Parków
- popularyzacja aktywnego spędzania czasu i propagowanie zdrowego trybu życia
- stworzenie miejsca do treningów na świeżym powietrzu.

Cel ten zostanie zrealizowany na terenie dzielnicy VIII w lokalizacjach:
ul. Zachodnia działka numer 70/6 obr. 34, Podgórze

ul. Lubostroń - okolice placu zabaw i pumpracku - dz. 78/18, obr. 35 Podgórze

Projekt będzie realizowany w 2021 roku
Realizacje projektu będzie można podzielić na następujące etapy – działania projektu:
I etap - uzyskanie wszelkich pozwoleń i uprawnień do wykonania prac budowlanych pod urządzenia siłowe typu Street Workout 
II etap - budowa street workout parków.
Całość pomijając terminy uzyskania ewentualnych pozwoleń powinna być gotowa do użytkowania w 8 -10 tygodni.

Powstała infrastruktura umożliwi prowadzenie zajęć z młodzieżą oraz prowadzenie regularnych treningów, organizacje warsztatów i organizacje zawodów na szczeblu lokalnym i ogólnopolskim (Mistrzostwa Polski w „Street Workout”), imprezy charytatywne dla domów dziecka w Krakowie.

W ocenie takich gmin jak Bystrzyca Kłodzka (10 000 mieszkańców) Zdzieszowice (13 000 mieszkańców) Lubin (70 000 mieszkańców) Lubliniec (24 000 mieszkańców),  a nawet Dębica (około 50 000 mieszkańców) uznały że na liczbę mniejszą niż mieszkańców sześciu dzielnic powinien przypadać co najmniej jeden tego typu Street Workout Park. Średnia kwota za wykonanie parku to około 110 000 - 130 000 zł (zależnie od nawierzchni oraz ilości urządzeń) co też zostało uwzględnione w poniższym kosztorysie. Różnice w całościowej kwocie projektu stanowi wykonanie placu gdzie park zostanie zamontowany a także zamontowanie tablic informacyjnej wraz z regulaminem.

Wymagania dot. bezpieczeństwa urządzeń:
Wszystkie rury koliste użyte do produkcji muszą mieć średnicę min. 33,7x3,2mm oraz 42,4mm.
Słupy - profile grubościenne kwadratowe o przekroju min. 100x100x3mm.
Każdy ze słupów powinien zostać zakotwiony w beton co najmniej klasy c20/25 za pomocą co najmniej 4 kotew stalowych o wymiarze M12x160 mm.
Górna część fundamentu powinna być  osadzona na głębokości 30cm poniżej poziomu nawierzchni bezpiecznej, co zapobiega przypadkowemu lub celowemu odkryciu fundamentu. 
Głębokość posadowienia fundamentów betonowych to minimum 80-100cm poniżej poziomi gruntu rzeczywistego.
Wszystkie elementy połączone śrubami o wzmocnionej wytrzymałości klasy 10.9
Wszystkie łączenia rur muszą być wykonane w sposób uniemożliwiający wystawanie ostrych krawędzi.
Wszystkie ostre krawędzie zaokrąglone promieniem minimalnym 3 mm.
Wszystkie słupy zabezpieczone systemowo poprzez zaspawanie  w sposób uniemożliwiający dostanie się wilgoci do ich wnętrza.
Nie dopuszcza się zastosowania polimerowych zaślepek śrub.
Załącznik nr 1 stanowi wizualizację przykładowego Street Workout Parku.
 

Autor projektu wyraża zgodę na zastosowanie alternatywnych rozwiązań nieprzewidzianych w tym projekcie, które spełniłyby jego podstawowe założenia. Wszystkie elementy zagospodarowania terenu, jak także konkretne lokalizacje, zostaną poddane analizie możliwości realizacji pod względem obowiązujących przepisów prawa na etapie sporządzania dokumentacji projektowej wraz z uzgodnieniami. Docelowy projekt zagospodarowania terenu zostanie skonsultowany z autorem projektu Budżetu Obywatelskiego.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Na terenie Dzielnicy VIII, I,VII,IX,X,XIII zamieszkuje około 190 000 osób. W ostatnich latach widoczny jest wzrost zainteresowania aktywnością fizyczną „Street Workout”. Zainteresowanie (w Krakowie to około 20 000 osób a w całej Polsce dziesiątki tysięcy osób) to napotyka jednak na problem jakim jest brak odpowiedniej infrastruktury sportowej w Krakowie. Konstrukcję kilkudziesięcioletnie obecnie zastępowane są placami zabaw dla dzieci i siłowniami zewnętrznymi dla seniorów, pozostawiając tym samym niszę dla młodzieży i dorosłych którzy uprawiają sport.
- poprawimy sprawność fizyczną u młodzieży i dorosłych. Będziemy prowadzić wykłady na temat szkodliwości używek, prowadzić warsztaty treningowe.
- dlaczego: popularyzacja aktywnego spędzania czasu i propagowanie zdrowego trybu życia pod okiem wyspecjalizowanego trenera
Niniejszy projekt będzie służył do wykonywania ćwiczeń z ciężarem własnego ciała (podciągania, pompki, pompki na poręczach) oraz wykonywaniu ćwiczeń gimnastycznych. Dzieci i młodzież dzięki tej infrastrukturze będą miały mniej problemów z chorobami związanymi z kręgosłupem, będą wzmacniać swoje ciało. Spędzając czas na treningach na takim placu nie będą poddawać się na negatywne wpływy młodzieży na osiedlach bo wiem na treningi przychodzą osoby które za priorytet wybrali naukę i zdrowy tryb życia. Młodzieży stanowczo poprawi się kreatywność i umiejętność pracy w zespole.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Projekt Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień 30 000,00 PLN
Realizacja Budowa street workout parku 240 000,00 PLN
270 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Projekt Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień I połowa 2021
Realizacja Wykonanie robót budowlanych II połowa 2021

Załączniki

Charakterystyka długoterminowych skutków: Projekt zakłada budowę Street Workout Parku. Inwestycja zachęci młodzież i dorosłych do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu, a co za tym idzie integracji i poprawy jakości życia mieszkańców.
powrót