Projekt ogólnomiejski
NR 78:
Połączenie (CPR) ul. Petöfiego z ul. Jeziorany
Projekt odrzucony:
Uzasadnienie opinii negatywnej
Wnioskowane połączenie ul. Petöfiego z ul. Jeziorany biegnie po działkach 493/2, 319/1, 330/5, 224/1, 318/3 obr 3 NH będących własnością GMK. Działki sąsiednie stanowią własność osób fizycznych lub prawnych. Przepisowa szerokość ciągu pieszo rowerowego, jako samodzielnego nieprzylegającego do ulicy, to 3,0m, a zalecana szerokość dla ciągu oznaczonego jedynie jako droga dla rowerów to 2,5m (z ewentualną możliwością miejscowego zawężenia do 2,0m). Szerokość działki gminnej na niektórych odcinkach przedmiotowego połączenia nie przekracza 2,2m, wobec powyższego istnieje duże ryzyko konieczności pozyskiwania terenów nie będących własnością GMK.
Teren dotyczący złożonego projektu BO objęty jest miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego obszaru „Zesławice”, zaproponowany ciąg pieszo rowerowy biegnie po terenach oznaczonych jako teren rolny (1R), zieleń forteczna (1ZF) i eksploatacji górniczej (1PG). Dodatkowo zaproponowany przebieg ciągu pieszo – rowerowego przebiega przez rejon objęty potencjalnym zagrożeniem osuwania się mas ziemnych. Przestrzeń 1PG obejmuje obszar górniczy oraz udokumentowane złoże surowców ilastych ceramiki budowlanej, na którym obowiązuje zakaz lokalizacji jakiejkolwiek zabudowy, obiektów, urządzeń oraz infrastruktury technicznej nie związanych z wydobywaniem surowca do czasu zakończenia eksploatacji i przeprowadzenia rekultywacji terenu. Na terenie byłej kopalni prowadzone są prace rekultywacyjne, w ramach których przewidziane jest m.in. zasypanie wyrobiska. Prowadzenie tras pieszych i rowerowych jest dopuszczone w MPZP dopiero po przeprowadzonej rekultywacji terenu pod zieleń urządzoną.
Zgodnie z Regulaminem budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa, w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty, które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy miejscowych planów planowania przestrzennego, prawa osób trzecich, w tym prawa własności; które są planowane do realizacji na gruntach nie należących i nie pozostających we władaniu Miasta ( Uchwała RMK nr XXXV/903/20 z dnia 12.02.2020 roku, §17 pkt. 6 i 7).
Jednocześnie, biorąc pod uwagę powyższe, zaproponowana inwestycja wymaga działań wieloletnich (zakończenie rekultywacji terenu, opracowanie koncepcji wskazującej zajętość terenu, ujęcie w dokumentacji projektowej budowy oświetlenia, uzgodnień konserwatorskich, konieczność uwzględnienia możliwości występowania osuwisk, pozyskanie decyzji na ewentualne usuniecie zieleni). Natomiast zgodnie z Regulaminem budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa, realizacja projektów w ramach budżetu obywatelskiego odbywa się w cyklu jednorocznym (Uchwała RMK nr XXXV/903/20 z dnia 12.02.2020 roku, §2).
Edycja Budżet Obywatelski 2020
Projekt ogólnomiejski
Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Nieużytki pomiędzy ul. Sandora Petöfiego a ul. Jeziorany
Opis projektu
Budowa asfaltowego ciągu pieszo-rowerowego (CPR) o szerokości od 2 do 3,5 metra pomiędzy ul. Petöfiego, a ul. Jeziorany. Dzięki takiemu rozwiązaniu zyskamy szybkie i komfortowe połączenie os. Na Stoku z Raciborowicami. W przyszłości wygodnie połączenie z przystankiem kolejowym SKA "Zesławice/Raciborowice" w pobliżu ul. Krajobrazowej oraz parkiem mającym się znaleźć na terenie dawnej kopalni iłów w Zesławicach.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Brak wygodnego i szybkiego połączenia osób niezmotoryzowanych z północną częścią Krakowa (os. Na Stoku <-> Raciborowice).
Kosztorys Nazwa | Opis | Koszt |
Projekt techniczny/Zezwolenia | Opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie opinii oraz
wszystkich uzgodnień i zezwoleń. | 80 000,00 PLN |
Budowa | Przygotowanie terenu pod budowę oraz sama budowa ścieżki. | 1 200 000,00 PLN |
| | 1 280 000,00 PLN |
Harmonogram działań Nazwa | Opis | Data |
Dokumentacja | Opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie opinii oraz wszystkich
uzgodnień. | Styczeń - Wrzesień 2021 |
Realizacja projektu | Wykonanie robót budowlanych. | Październik - Grudzień 2021 |
Galeria