Nowości, kody do e-booków i spotkania w Bibliotece Kraków
Edycja Budżet Obywatelski 2020 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Biblioteka Kraków, pl. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 3
Dodatkowe lokalizacje: Biblioteka Główna i 56 filii Biblioteki Kraków, dane adresowe www.biblioteka.krakow.pl
Opis projektu
Biblioteka Kraków to instytucja odgrywająca kluczową rolę w kreowaniu nawyków czytelniczych, upowszechnianiu wiedzy i sztuki, rozbudzająca i rozwijająca potrzeby czytelnicze i społeczne poprzez różne bezpłatne formy działalności na terenie miasta. Biblioteka nie jest już miejscem w którym jedynie wypożycza się książki, musi być otwarta na nowe zainteresowania czytelników, spełniać nie tylko potrzeby czytelnicze, ale i informacyjne, naukowe, kulturalne czy społeczne. Obecnie nie tylko gromadzi, opracowuje i udostępnia księgozbiór, ale jest też miejscem integracji lokalnej społeczności, warsztatów, wystaw, wykładów skierowanych do różnych grup docelowych. W ramach zadania zorganizowane zostaną spotkania z pisarzami, dziennikarzami, aktorami, podróżnikami, youtuberami lub blogerami, odpowiadające potrzebom kulturalnym Krakowian.
Warsztaty plastyczne dla dzieci, rękodzielnicze, kursy komputerowe spełniają potrzeby edukacyjne użytkowników. W tym duchu Biblioteka mogłaby zakupić roboty edukacyjne, które wykorzystane na warsztatach robotyki zachęcą dzieci i młodzież do nauki programowania, pomogą zrozumieć funkcjonowanie otaczających nas technologii i pozwolą bardziej świadomie z nich korzystać. Zadanie zakłada zakup nowości wydawniczych z zakresu literatury pięknej dla dzieci, młodzieży i dorosłych, literatury popularnonaukowej, audiobooków, książek z dużym drukiem, komiksów, gier planszowych, prenumeraty, ale także zakup kodów do platformy udostępniającej ebooki. Biblioteka Kraków wydaje interesujący, ale czarno-biały miesięcznik „Informator czytelniczo-kulturalny Biblioteka Kraków”. W ramach zadania budżetu obywatelskiego czasopismo wydawane byłoby w kolorowej szacie graficznej. Zakup licencji na oprogramowanie do projektowania własnych gier miejskich, terenowych i spacerów tematycznych pozwoli Bibliotece na tworzenie różnorodnych rozgrywek. Tego typu gry miejskie są współczesną wersją podchodów, zachęcając do ruchu rozwijają kreatywność, pomagają budować mosty międzypokoleniowe, a jednocześnie pomagają odkrywać nieznane miejsca na mapie Miasta. Zadanie ma na celu integrację i aktywizację wszystkich mieszkańców Krakowa z różnych grup wiekowych i społecznych, w tym z niepełnosprawnością. Wszystkie spotkania i zajęcia organizowane przez Bibliotekę Kraków są bezpłatne i dostępne dla wszystkich mieszkańców miasta niezależnie do wieku, płci, statusu społecznego, czy materialnego.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Celem zadania, jest kontynuowanie i rozwój dotychczasowych działań Biblioteki oraz poszerzanie jej oferty. Organizacja nowych wydarzeń i warsztatów zachęci Krakowian do aktywnego zaangażowania w sprawy lokalnej społeczności. Biblioteka jest przestrzenią, która powinna odpowiadać na potrzeby mieszkańców, a Bibliotekarze posiadają wiedzę, doświadczenie i umiejętności pomagające w rozwijaniu i pobudzaniu kreatywności. Wprowadzenie do biblioteki nowoczesnych technologii, pozwoli oswoić się z nimi najmłodszym czytelnikom, a warsztaty projektowania i robotyki, otworzą im nowe możliwości, które w dalszym etapie życia, mogą wpłynąć na ich ścieżki edukacji i kariery. Warsztaty rękodzielnicze pozwalają mieszkańcom zintegrować i otworzyć się przed sobą, młodym ludziom nabyć praktycznych umiejętności, są również okazją do budowania relacji międzypokoleniowych. Zakup nowości wydawniczych i kodów do platformy udostępniającej ebooki ułatwi mieszkańcom miasta dostęp do współczesnej literatury. Oferta przygotowywana przez Bibliotekę jest zawsze bezpłatna i szeroko dostępna.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Zakup nowości wydawniczych: książek, audiobooków, gier, komiksów, książek z dużym drukiem, prenumerata | Zakup nowych książek z zakresu literatury pięknej, popularnonaukowej, zbiorów specjalnych, książek z dużym drukiem, gier planszowych, komiksów oraz prenumerata czasopism. | 120 000,00 PLN |
Zakup licencji do oprogramowania | Zakup licencji na oprogramowanie służące do projektowania gier miejskich i terenowych. Oprogramowanie pozwoli Bibliotece na tworzenie rozgrywek wykorzystywanych na miejskich imprezach. | 32 000,00 PLN |
Zakup robotów edukacyjnych | Zakup robotów edukacyjnych do nauki programowania i robotyki dla najmłodszych. | 5 000,00 PLN |
Zakup kodów do platformy udostępniającej ebooki | Zakup kodów do platformy udostępniającej książki w formie elektronicznej, które można czytać na smartfonie, czytniku, czy tablecie. | 55 000,00 PLN |
Koszty warsztatów i spotkań autorskich | Organizacja warsztatów i spotkań autorskich z pisarzami, blogerami, podróżnikami itp. | 112 000,00 PLN |
Koszt wydruku informatora | Roczny wydruk „Informatora czytelniczo-kulturalnego Biblioteka Kraków” w kolorze | 20 000,00 PLN |
Koszty promocji zadań w ramach projektu | Zakup naklejek, tabliczek, przypinek. Inne działania promocyjne. | 6 000,00 PLN |
350 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Zakup nowości wydawniczych | Zakup książek, gier planszowych, komiksów, prenumerata prasy. | I-IV kwartał 2021 r. |
Zakup licencji na oprogramowanie | Zakup licencji na oprogramowanie do tworzenia gier terenowych | I-II kwartał 2021 r. |
Zakup robotów | Zakup robotów edukacyjnych | I-II kwartał 2021 r. |
Zakup kodów do ebooków | Zakup kodów dostępu do platformy udostępniającej ebooki | I-II kwartał 2021 r. |
Organizacja wydarzeń kulturalno-edukacyjnych | Organizacja spotkań autorskich, warsztatów, prelekcji itp. | I-IV kwartał 2021 r. |
Wydanie czasopisma | Wydruk kolorowej wersji czasopisma „Informator czytelniczo-kulturalnych Biblioteka Kraków” | I-IV kwartał 2021 r. |
Promocja zadania i organizowanych wydarzeń | Promocja zadania i organizowanych wydarzeń | I-IV kwartał 2021 r. |