Sprawniej, oszczędniej i czyściej autobusem.
Edycja Budżet Obywatelski 2020 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Miasto Kraków - główne ciągi autobusowej.
Dodatkowe lokalizacje: 1. Ciąg ulic: Kamieńskiego-Konopnickiej-Aleje-Al. 29-listopada (z odnogą: Czarnowiejska-Nawojki_Armii krajowej). 2. Ciąg ulic: Brodowicza-Olszyny-Pilotów-Młyńska-Bora-Komorowskiego-Al. Andersa (z odnogą Dobrego Pasterza). 3. Ciąg ulic. Powstańców Śląskich, Powstańców Wielkopolskich, Nowohucka 4. Ciąg: Conrada-Opolska-Lublańska-Bor-Komorowskiego
Opis projektu
Wprowadzenie priorytetu dla autobusów komunikacji miejskiej na ważniejszych ciągach autobusowych miasta Krakowa, czyli ciąg: Kamieńskiego-Konopnickiej-Aleje-Al. 29 listopada (z odnogą Czarnowiejska-Nawojki-Armii krajowej); ciąg: Brodowicza-Olszyny-Pilotów-Młyńska-Bora-Komorowskiego (z odnogą Lublańska-Dobrego Pasterza)-Al. Andersa; ciąg: Powstańców Śląskich- Powstańców Wielkopolskich- Nowohucka; ciąg: Conrada-Opolska-Lublańska-Bora-Komorowskiego (z odnogą Dobrego Pasterza). Ma to polegać na zapewnieniu autobusom komunikacji miejskiej zielonego sygnału, bez konieczności uprzedniego zatrzymania się (wyeliminowanie "czerwonych fali" dla autobusów), co zaowocowałoby spadkiem zużycia paliwa i emisji spalin oraz wzrostem prędkości komunikacyjnej autobusów.
UZASADNIENIE PROJEKTU
W obecnej sytuacji autobusy - niestety - najłatwiej popadają w "czerwone fale" (czerwone światło na wszystkich sygnalizacjach pod rząd), czego skutkiem jest znaczny wzrost zużycia paliwa (podczas ruszania z miejsca zatłoczony przegubowiec spala dwudziestokrotnie więcej paliwa niż podczas jazdy), wzrost emisji spalin i spadek prędkości komunikacyjnej. Wyeliminowanie zatrzymań na czerwonym świetle spowodowałby znaczący spadek zużycia paliwa przez autobusy, spadek emisji spalin i wzrost prędkości komunikacyjnej, a także wydłużenie żywotności pojazdów.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Wykonanie detekcji nadjeżdżających autobusów i korekta oprogramowania sterowników (doposażenie niektórych autobusów w stosowne urządzenia - większość autobusów już je posiada) | Wykonanie detekcji autobusów na sygnalizacjach (wykrywanie nadjeżdżającego autobusu) poprzez instalacje odpowiednich detektorów oraz korektę oprogramowania sterowanie ruchem. W niektórych autobusach doposażenie o odpowiednie urządzenie (większość autobusów już je posiada). | 500 000,00 PLN |
500 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Instalacja detektorów wykrywających autobusy miejskie, doposażenie autobusów w brakujące urządzenia, korekta programu sterowania sygnalizacją, koordynacja sygnalizacji. | Wykonanie odpowiednich detektorów wykrywających autobusy, doposażenie autobusów (tych, które tego nie posiadają) we właściwe urządzenia, korekta oprogramowania sterowników sygnalizacji, wprowadzenie koordynacji świateł w miejscach, gdzie jest brak. | wiosna 2021 |