Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 3 NR 18:

Mój przyjaciel robot

Edycja Budżet Obywatelski 2020 Projekt lokalny - 3 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Młodzieżowy Dom Kultury, al. 29 Listopada 102

Opis projektu

Zakup zestawów do prowadzenia nauki robotyki i programowania Lego Education Spike Prime, interaktywnej podłogi Smart Floor, oprogramowania do nauki kodowania współpracującego z interaktywną podłogą,  drukarki 3d, tabletów do obsługi zestawów ćwiczeniowych, laptopa, drukarki kolorowej do prowadzenia innych zajęć dydaktycznych dla dzieci i młodzieży.
Zakup 4 zestawów edukacyjnych Lego Education Spike Prime wraz z dodatkami, pozwoli na uruchomienie kolejnych grup zajęć z robotyki i programowania urządzeń o zautomatyzowanym działaniu. Zabawa klockami z wykorzystaniem schematów konstrukcyjnych pozwala na rozwój kreatywnego, a zarazem logicznego myślenia. Pozwala w sposób naoczny pokazać dzieciom, że tablety i komputery służą nie tylko do gier.
Obecnie prowadzone zajęcia pokazują duże zainteresowanie dzieci i młodzieży, lecz zbyt małe zróżnicowanie i liczba zestawów powoduje, że tylko nieliczni mogą skorzystać obecnie z oferty MDK. Zakup zestawu interaktywnej podłogi wraz z dedykowanym oprogramowaniem i laptopem, z wbudowaną funkcją tablicy interaktywnej sterowanej elektronicznymi piórami statyw i kartę sieciową pomoże w prowadzeniu atrakcyjnych zajęć dla dzieci i młodzieży, którzy są przyzwyczajeni do interaktywnych działań na swoich telefonach i tabletach. Drukarka 3d i kolorowa pozwolą na tworzenie całkiem nowych, własnych elementów kompatybilnych z elementami zestawów Lego Education,
 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Współczesna technologia rozwija się w bardzo szybkim tempie, a w raz z jej rozwojem rosną wymagania dotyczące sposobów przekazywania wiedzy dzieciom. Nowoczesna technologia to też ogromne ułatwienie w pracy edukacyjnej. Interaktywna podłoga pozwala na atrakcyjne przygotowanie i przekazanie wiedzy, na wykorzystanie nowoczesnych środków audiowizualnych w celach artystycznych oraz rozwoju dzieci. Możliwości interaktywnej podłogi można wykorzystać podczas spotkań z grupami szkolnymi, w trakcie imprez tematycznych, pokazów grup plastycznych. Laptop i tablety mogą też pomóc w przygotowaniu i prowadzeniu zdalnych zajęć na wypadek przedłużania się okresu samoizolacji spowodowanej pandemią. Drukarka kolorowa umożliwi drukowanie materiałów pomocniczych do zajęć.
Zaś zajęcia z robotyki pozwolą na naukę:
- projektowania i budowy programowalnych robotów z wykorzystaniem silników, czujników, przekładni, kół osi i innych technicznych składników;
- zrozumienia i interpretacji dwuwymiarowych rysunków wykorzystywanych do budowy modeli trójwymiarowych;
- pracy metodami inżynierskimi: budowa, testowanie, korekta błędów, poprawa projektu;
- rozwój umiejętności komunikacyjnych, zwłaszcza w sferze języka technicznego i słownictwa naukowego,
- projektowanie i wykonywanie elementów składowych urządzeń mechanicznych.
 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Zestawy do nauki robotyki i programowania 4 zestawy Lego Education Spike Prime z potrzebnymi dodatkami (z tabletami) 10 000,00 PLN
Zestaw "Smart Floor" Interaktywna podłoga "Smart Floor" 11 000,00 PLN
Mata do podłogi i statyw mobilny mata do podłogi interaktywnej pozwoli na efektywne wykorzystanie możliwości dedykowanego oprogramowania, a statyw mobilny na przemieszczanie zestawu do projekcji podłogowej 1 900,00 PLN
Laptop z oprogramowaniem Laptop z oprogramowaniem do przygotowania zajęć lub prowadzenia ich zdalnie 3 700,00 PLN
Drukarka 3d Drukarka 3d do wykonywania zaprojektowanych, dodatkowych elementów konstrukcyjnych robotów 4 400,00 PLN
Drukarka Kolorowa drukarka atramentowa 1 000,00 PLN
32 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Wybór sprzętu Wybór sprzętu i dostawcy I półrocze 2021
Zakup i instalacja Zakup sprzętu i jego instalacja II półrocze 2021

Załączniki

Charakterystyka długoterminowych skutków: Projekt zakłada doposażenie Młodzieżowego Domu Kultury przy al. 29 Listopada 102 w Krakowie w zestawy do prowadzenia nauki robotyki i programowania Lego Education Spike Prime, a także w inny nowoczesny sprzęt (m.in. interaktywną podłogę Smart Floor, drukarkę 3d, tablety do obsługi zestawów ćwiczeniowych itp.), który posłuży do realizacji zajęć prowadzonych w placówce. Z uwagi na duże zainteresowanie dzieci i młodzieży ofertą MDK w tym zakresie, realizacja zadania uatrakcyjni dotychczasową formę zajęć oraz pozwoli na uruchomienie kolejnych grup zajęć z robotyki i programowania.
powrót