Konkurs urbanistyczny Krakowska Agora Zdrowia
Edycja Budżet Obywatelski 2020 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Poszpitalny rejon ulic Kopernika, nazywany "Wesoła - rejon ulicy Kopernika".
Dodatkowe lokalizacje: Kraków, ul Warszawska 17.
Opis projektu
Konkursowe określenie przestrzennej koncepcji ideowo - funkcjonalnej Krakowskiej Agory Zdrowia jest etapem realizacji społecznej strategii wprowadzania Solidarności międzypokoleniowej jako kluczowej wartości rozwoju Krakowa i Polski. Stworzenie w Krakowie obszaru "otwartego laboratorium dobrostanu zdrowia", nazywanego też obszarem "wychowania dla zdrowia", odpowiada znaczeniu kompetencji dla samodzielnego korzystania z nowoczesnych narzędzi i technologii medycznych. Co jest też odpowiednie dla potrzeb rozwoju indywidualizowanych usług społecznych gospodarki opartej na wiedzy, wymagających otwierania nowych segmentów wartościowania w ustroju cyfrowo dynamizowanej Społecznej gospodarki rynkowej.
- znaczenia społecznego rzecznictwa rozwoju publicznych wartości w przestrzeniach,
- znaczenia solidarności międzypokoleniowej dla powszechnego korzystania z nowoczesnych technologii,
- znaczenia otwartych laboratoriów poznania dobrostanu w zakresie rożnych potrzeb dobrostanu społecznego dla dynamiki Społecznej gospodarki rynkowej,
- znaczenia aktywności osób starszych dla rozwoju cyfrowych zasobów bogactwa narodowego,
- znaczenia stołecznej misji Krakowa w europejskiej wspólnocie sieci wiedzy.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Kraków jako stolica narodowej pamięci i tożsamości, jest szczególnie zobowiązany dla wprowadzania nowych standardów życia publicznego. W zakresie kultury zdrowia oczekiwanie to było wypełniane choćby powstaniem pierwszego w Polsce Ogrodu Botanicznego czy pierwszych Ogrodów Jordanowskich. Rozwijane dzięki innowacjom gospodarczym, możliwości osób fizycznych i gospodarstw domowych w korzystaniu z nowoczesnych technologii medycznych, wymaga wprowadzania do publicznych przestrzeni otwartych możliwości indywidualnego sprawdzania dobrostanu zdrowia. Jako kompetencyjnej podstawy do domowej edukacji medycznej i korzystania z elektronicznego wsparcia procesu podejmowania z lekarzem decyzji o interwencjach, koniecznych dla dobrostanu zdrowia.
Przewidując wykorzystanie zdalnych usług dla przyśpieszenia rozpoczętych kilkanaście lat temu procesów indywidualizacji planów uczenia, zdrowia, opieki, sportu, dziedzictwa, należy przy tym pamiętać o kluczowym znaczeniu pracy dla solidarnego wsparcia nowych możliwości zaspakajania konkretnych potrzeb. W ten sposób praca solidarna w gospodarstwach domowych oraz w szerszych relacjach rodzinnych, staje się kategorią o równoważnym znaczeniu dla dobrobytu rodzinnego i narodowego, w stosunku do świadczeń uzyskiwanych z pracy wymiennej wykonywanej w podmiotach gospodarczych.
Dlatego wspólnoty samorządowe mieszkańców, określające polityki społeczne administracji publicznej w zakresie powszechnej edukacji, ochrony zdrowia, pomocy społecznej, kultury fizycznej, dziedzictwa narodowego, są szczególnie zobowiązane dla pomocniczego wsparcia praktyki pracy solidarnej rodzin. Jednoznaczne wprowadzenie tego zobowiązania do Strategii Rozwoju Krakowa poprzez uznanie Solidarności międzypokoleniowej za kluczową wartość rozwoju, pozwoli na wsparcie tej praktyki politykami, programami i planami usług społecznych.
Należy się również spodziewać, że ustrojowe przyjęcie Solidarności międzypokoleniowej za kluczową wartości rozwoju, ułatwi społeczną aktywność trzeciego pokolenia dla powiększania cyfrowych form bogactwa narodowego. Co będzie istotne; zarówno dla społecznego ożywiania solidarnego rozwoju wiedzy, dla potwierdzenia ekonomicznego znaczenia trzeciego pokolenia w życiu narodowym jak i dla zmniejszania uciążliwości wykluczenia społecznego, szczególnie osób żyjących samotnie, w okresach nadzwyczajnych regulacji dystansu społecznego.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
1. Sekretariat | Działalność Sekretariatu Konkursu w całym okresie realizacji zadania. | 100 000,00 PLN |
2. Platforma internetowa | Stworzenie, utrzymanie i prowadzenie platformy medialnej. | 100 000,00 PLN |
3. Komisja konkursowa | Wynagrodzenie ekspertów, obrady konkursowe, dokumenty eksperckie, uczestnictwo w konferencjach. | 100 000,00 PLN |
4. Dokumentacja konkursowa | Opracowanie i udostępnienie dokumentacji konkursowej, opracowań geodezyjnych, map terenu, map własności, opisu obiektów. | 100 000,00 PLN |
5. Promocja konferencyjna | Dwie konferencje z kampaniami w mediach tradycyjnych i w internecie. | 200 000,00 PLN |
6. Nagrody konkursowe | Nagrody dla autorów trzech najlepszych projektów. | 200 000,00 PLN |
7. Wydawnictwa pokonkursowe | Wydawnictwa pokonkursowe papierowe i cyfrowe, plenerowa wystawa prac konkursowych. | 100 000,00 PLN |
900 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
1. Sekretariat | Prace administracyjno - biurowe. | styczeń 2021 – grudzień 2021 |
2. Platforma Internetowa | Prowadzenie platformy Internetowej. | styczeń 2021 – grudzień 2021 |
3. Komisja konkursowa | Działalność Komisji konkursowej, opracowanie regulaminu, procedur, dokumentacji konkursowej. | luty 2021 – listopad 2021 |
4. Ogłoszenie Konkursu | 4. Ogłoszenie Konkursu warunków i harmonogramu naboru prac Konkursowych. | kwiecień 2021 |
5. Promocja idei konkursowych | 5. Promocja idei Konkursowych. | marzec 2021 – grudzień 2021 |
6. Konferencja konkursowa | 6. Konferencja Konkursowa z warsztatami plenerowymi. | czerwiec 2021 |
7. Nabór projektów | 7. Nabór projektów konkursowych. | wrzesień 2021 |
8. Posiedzenie Sądu konkursowego | 8. Posiedzenie Sądu konkursowego, ogłoszenie wyników Konkursu. | wrzesień 2021 |
9. Konferencja pokonkursowa | 9. Konferencja pokonkursowa, wydawnictwa i materiały pokonkursowe. | listopad 2021 |