Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 13 NR 36:

Parking Rydlówka

Projekt odrzucony: Projekt zostaje odrzucony na podstawie § 17.1. pkt 6 Regulaminu budżetu obywatelskiego: W ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty, które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, prawa osób trzecich, w tym prawa własności. Szerokość terenu, na którym planowana jest lokalizacja miejsc postojowych od krawędzi nawierzchni asfaltowej do granicy pasa drogowego wynosi 3-4 m. Szerokość ta pozwala na lokalizację miejsc postojowych do parkowania równoległego o wymiarach 2,50mx6,00m, natomiast pozostająca szerokość, która waha się w przedziale od 0,5m do 1,5m nie pozwala na lokalizację normatywnego chodnika. Ulica Rydlówka jest drogą publiczną kategorii gminnej. W przypadku budowy miejsc postojowych konieczne jest wykonanie normatywnego chodnika po zewnętrznej stronie planowanego parkingu celem powiązania z istniejącymi ciągami pieszymi i zapewnienie bezpieczeństwa pieszych i innych użytkowników ruchu. Zgodnie z „Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. 2016 poz. 124 z późn. zm.)” minimalna wymagana szerokość chodnika wynosi 2m. Ponadto działki przyległe do pasa drogowego są działkami prywatnymi, w związku z tym lokalizacja chodnika na tych działkach jest niemożliwa.

Edycja Budżet Obywatelski 2020 Projekt lokalny - 13 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: działka 290/2 obręb P-30 (Podgórze) - pas drogowy ulicy Rydlówla.

Opis projektu

Budowa zatoki parkingowej /parkingu/ wzdłuż ulicy Rydlówka, na wysokości bloków 23 - 31, aby stworzyć dodatkowe miejsca parkingowe dla mieszkańców w tej okolicy.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Znaczny deficyt miejsc parkingowych skłania do szukania możliwości ich tworzenia, jeżeli  nie wchodzą one w kolizję z zielenią lub ciągami pieszymi.
Wskazana lokalizacja w pełni spełnia te warunki. Należy zaznaczyć, iż do niedawna w miejscu tym istniała przez wiele lat możliwość parkowania na poboczu, co było pozytywnie oceniane przez mieszkańców. Ruch pieszy w tym rejonie jest niewielki i odbywa się chodnikiem po drugiej stronie ulicy. Ze względu na istniejący sposób zabudowy, wydaje się, że nie ma potrzeby budowania chodnika po stronie planowanej zatoki parkingowej. Ewentualny ciąg pieszy po tej stronie można ulokować w pewnej odległości od ulicy, przy zagospodarowaniu szerokiego pasa terenu zielonego pomiędzy zatoką parkingową a istniejącym ogrodzeniem terenu bloków 23-31 (działki 10/4 i 11/2). Ponadto planowana w tym rejonie budowa kilku budynków o charakterze biurowo-usługowym spowoduje zwiększenie zapotrzebowania na miejsca parkingowe przez przyszłych interesantów w/w inwestycji, co odbędzie się kosztem mieszkańców.
Mając na uwadze zarówno potrzeby jak i sprzyjające uwarunkowania lokalizacyjne przedstawiony projekt jest logiczny i zaspokajający oczekiwania mieszkańców.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
projekt 25 000,00 PLN
wykonanie 175 000,00 PLN
200 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
projekt I - V
przetarg VI - VII
wykonanie VIII - XI
powrót