Naprawmy alejki parkowe w Parku Kleparskim
Edycja Budżet Obywatelski 2020 Projekt lokalny - 5 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Park Kleparski, w granicach ulic: Prądnicka/Kamienna oraz Dworzec Towarowy PKP/ Fort Kleparz, Kraków
Opis projektu
Projekt zakłada miejscowy remont/naprawę istniejących utwardzonych ciągów dla pieszych zlokalizowanych na terenie Parku, w lokalizacjach umożliwiających wykonanie prac naprawczych bez konieczności usuwania istniejącej zieleni wysokiej.
Konieczność opracowania kompleksowej dokumentacji rewitalizacji Parku Kleparskiego oraz roczność projektów BO sprawiła, że w ramach projektu możliwe jest wykonanie tylko napraw istniejących nawierzchni w celu ułatwienia przejścia pieszych oraz przejazdu rowerzystów przez teren Parku Kleparskiego. Korzenie rosnących tam drzew przez lata wysadziły w wielu miejscach nawierzchnię asfaltową, jednak w ramach dorywczych napraw nie jest możliwe wyremontowanie tych odcinków, ponieważ konieczna będzie wycinka tych drzew lub całkowite przeprojektowanie nawierzchni.
Projekt wpisuje się w zakres prac związanych z planowaną rewitalizacją parku i wspierany jest przez Radę Dzielnicy V Krowodrza. Projekt powstał przy współpracy Stanisława Wilka, Macieja Żmudy i Tomka Friedigera.
UZASADNIENIE PROJEKTU
PARK KLEPARSKI ma doskonałe położenie w sąsiedztwie pętli autobusowej Nowy Kleparz oraz tramwajowego węzła przesiadkowego Dworzec Towarowy. W pobliżu powstało bardzo dużo budynków mieszkalnych i nadal powstają nowe. Park mógłby stać się atrakcją dla okolicznych mieszkańców, ale również dla turystów zainteresowanych FORTEM KLEPARZ, powstałym około 1860 roku, najważniejszym elementem ówczesnej "Twierdzy Kraków".
Realizacja projektu wpisuje się w planowaną na rewitalizację parku, dzięki której park stanie się miejscem przyjaznym dla mieszkańców zarówno dzielnicy V Krowodrzy jak i dzielnic ościennych. Jest to jeden z nielicznych w okolicy terenów zielonych, czekającym jeszcze na kompleksową rewitalizację.
Warto dodać, że przez teren parku przebiegają główne ciągi komunikacji pieszej i rowerowej, które znakomicie łączą 4 dzielnice (I Śródmieście, IV Prądnik Biały, V Krowodrza oraz pobliską III Prądnik Czerwony). To także najbliższe połączenie pieszo-rowerowe pomiędzy węzłami komunikacyjnymi Nowy Kleparz - Dworzec Towarowy, a także w kierunku największej krakowskiej nekropoli - Cmentarza Rakowickiego.
W parku poprawy wymagają następujące elementy:
► Wielkie nierówności, dziury w nawierzchni ścieżek - konieczność wyrównania i estetycznego ujednolicenia,
► Alejki, po których przemieszczanie się jest niewygodne oraz niebezpieczne,
Dlatego, dostrzegając powyższe mankamenty i głęboko wierząc w potencjał tego miejsca, wnioskujemy o realizację przedmiotowego projektu.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Realizacja | Remont/naprawa istniejacych alejek parkowych | 50 000,00 PLN |
50 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Realizacja | Wykonanie robót budowlanych | 2021 r. |